۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
اجتماعی

معرفی کتاب مدیریت خویشتن؛ هوش عاطفی خود را تقویت نمایید

معرفی کتاب مدیریت خویشتن

چقدر با هوش عاطفی (هوش هیجانی) آشنایی دارید؟ آیا تاکنون به‌دنبال بهبود روابط خود با دیگران بوده‌اید؟ آیا می‌دانید که بخش اصلی روابط ما با خودمان و دیگران وابسته به هوش عاطفی ماست؟ کتاب مدیریت خویشتن اثر پائول مورگان با هدف ارتقای سطح هوش عاطفی نوشته شده است. اگر شما هم مایل هستید که هوش عاطفی و خلاقیت خود را بسنجید و با رشد آن، روابط خود را بهبود دهید، به صفحه درستی هدایت شده‌اید. لطفا در معرفی کتاب امروز، با ما همراه باشید. در پایان اگر تجربه‌ای در این راستا دارید، با ما در میان بگذارید.

 

درباره کتاب مدیریت خویشتن

کتاب مدیریت خویشتن درباره مدیریت هوش عاطفی نوشته شده است. هوش عاطفی به‌معنای توانایی فرد در تشخیص نوع احساسات خود و دیگران است. هوش عاطفی یعنی چگونگی درک احساسات و شناخت اثر احساس‌های مختلف بر کیفیت زندگی.

کتاب مدیریت خویشتن در حجم کمی به نگارش درآمده است و نکات مهمی را برای شناخت و تقویت هوش عاطفی به مخاطب می‌گوید. این کتاب که سبکی ساده و روان دارد، گرچه به مسئله‌ای کاملا روان‌شناختی اشاره دارد، برای همه افراد قابل‌درک است و از زبان تخصصی و سنگین استفاده نشده است.

کتاب با هدف همراهی مخاطب درباره هوش عاطفی نوشته شده است. مخاطب ابتدا مفهوم هوش عاطفی را می‌شناسد، سپس نقش احساسات در کیفیت زندگی را درک می‌کند و در پایان یاد می‌گیرد که چطور با مدیریت هوش عاطفی، زندگی‌اش را به شیوه درست‌تری مدیریت کند.

جسارت‌داشتن، نهراسیدن و توجه به احساسات درونی انسان از مهم‌ترین مفاهیمی است که نویسنده بر آن متمرکز است. همان طور که در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

وقتی می‌فهمید سوار یک اسب مرده‌اید، بهترین راهبرد پیاده‌شدن است.

درواقع نویسنده در کتاب مدیریت خویشتن، می‌خواهد نگرش ارتقای سطح فکر و احساسات و همچنین توانایی تغییر را به مخاطب آموزش دهد: مسئله‌ای که کمتر در مدارس و محیط آموزشی به افراد آموزش داده می‌شود و یکی از مؤثرترین شاخص‌های کیفیت زندگی در دنیای امروز به‌ حساب می‌آِید.

هوش عاطفی
هوش عاطفی

نویسنده درباره این کتاب می‌گوید: «کتابی مملو از راهکارهایی که موردهای بسیاری را درباره‌ خود شما که احتمالا از آنها اطلاع نداشته‌اید، نشان می‌دهد؛ کتابی که شما را در ایجاد طیف وسیعی از مهارت‌ها و خصیصه‌هایی یاری خواهد کرد که واقعا می‌توانند زندگی شما را دگرگون سازند. این کتاب خودآگاهی شما را گسترش می‌دهد و بر شما آشکار می‌سازد که تا چه اندازه کارها را به‌طور خودکار و ناآگاهانه انجام می‌دهید. به شما کمک خواهد کرد که رسالت حقیقی خود را در زندگی بیابید. با خواندن این کتاب، خواهید آموخت که چگونه از خلاقیت و شهود خود استفاده کنید، چگونه فکر افراد دیگر را بخوانید و چگونه روابط تراز اول و قابل‌اعتماد به ‌وجود آورید. همچنین خواهید آموخت که چگونه احساسات خود را به‌گونه‌ای اداره کنید که شادتر و موفق‌تر باشید.»

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *