۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

آموزش پروتکل Ethernet از تئوری تا عمل – طراحی برد های قابل اتصال به شبکه اترنت

با توجه به اینکه مطالعه و پیاده سازی پروتکل Ethernet در چارچوب مفهوم شبکه های کامپیوتری صورت می پذیرد و به منظور به دست آوردن شناخت و درک کافی از عملکرد این پروتکل ، آشنایی با مفاهیم شبکه های کامپیوتری لازم میباشد.در فصل دوم این مقاله به مرور مفاهیم ، اصطلاحات و تجهیزات رایج مورد استفاده در شبکه های کامپیوتری می پردازیم.

اترنت از تئوری تا عمل آموزش پروتکل ارتباطی Ethernet

در فصل سوم تاریخچه پیدایش تکنولوژی Ethernet، شرکت ها و افرادی که در توسعه این پروتکل نقش داشته اند و همچنین روند تکامل این پروتکل به شکل تاریخ مند برسی می شود. در ابتدای فصل چهارم،اصطلاحات و واژه هایی که در ارتباط با شبکه های کامپیوتری و پروتکل اترنت کاربرد دارند و میتوان انها را به وفور در مقالاتی که در مورد این پروتکل نوشته شده است و در دیتاشیت  قطعات مرتبط با این پروتکل مشاهده نمود ، در یک جدول جمع اوری شده است.

مدل OSI و مدل TCP/IP

در ادامه این فصل در مورد دو مدل رایج برای توصیف مفهومی شبکه های کامپیوتری ، یعنی مدل OSI و مدل TCP/IP صحبت میکنیم و تعریف و جایگاه پروتکل Ethernet را در شبکه و نقشی که در کنار دیگر پروتکل ها بر عهده دارد را مشخص میکنیم. در بخش بعدی به منظور آشنایی اولیه با پروتکل اترنت ، به طور خلاصه مشخصاتی از این پروتکل ارائه شده است.

Embedded Ethernet  و Industrial Ethernet

در انتهای این فصل در مورد دو دسته بندی کاربردی و مهم ، یعنی Embedded Ethernet  یا اترنت نهفته ، Industrial Ethernet  یا اترنت صنعتی توضیح داده می شود. در فصل ششم در مورد طراحی سخت افزار Ethernet و روش های مختلف طراحی سخت افزار توسط تراشه های ارائه شده در بازار دنیا می پردازیم.

مطلب پیشنهادی:  دانلود کتاب اینترنت و اترنت برای سیستم های نهفته (انگلیسی)

طراحی پروژه با تراشه ENC28J60

با توجه به استفاده از تراشه ENC28J60 در پروژه این مقاله در فصل هفتم با توجه به دیتاشیت این تراشه ، اطلاعات لازم برای پیاده سازی این تراشه ارائه خواهد شد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *