۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳
پزشکی

افزایش تکان دهنده کرونا در آمریکا

هشدار مقام آمریکایی درباره احتمال افزایش تکان دهنده تلفات کرونا در 2 ماه آینده

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا نسبت به افزایش چشمگیر تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور هشدار داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، رابرت ردفیلد مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا روز پنجشنبه ضمن هشدار درباره افزایش فزاینده تلفات ناشی از ویروس کرونا، گفت: این کشور احتمالا در یک بازه زمانی مرگبار هر روز با فوتی هایی روبرو خواهد شد که تعداد آن از تلفات حادثه ۱۱ سپتامبر بیشتر خواهد بود.

بر اساس این گزارش وی افزود: اکنون در یک چارچوب زمانی قرار داریم که ممکن است طی ۶۰ تا ۹۰ روز آینده تلفاتی بیشتر از کشته شدگان در ۱۱ سپتامبر داشته باشیم.

  • تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز ۱۵ میلیون نفر گذشت
  • تصمیم درباره مجوز واکسن کرونا در آمریکا طی هفته آینده اتخاذ می‌شود

تلفات ویروس کرونا در آمریکا روز چهارشنبه برای نخستین بار به بیش از ۳۰۵۴ نفر رسیده است. این رقم بسیار بیشتر از تلفات ۲۹۰۰ نفری در حادثه ۱۱ سپتامبر یا تلفات ۲۴۰۰ نفری در حمله پرل هاربور در آغاز جنگ جهانی دوم است.

آمریکا هم اکنون روزانه بیش از ۲۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت می کند. این در حالی است که پیش بینی می شود سازمان غذا و داروی آمریکا طی روزهای آینده مجوز استفاده از واکسن شرکت فایزر را صادر کند ولی این واکسن تا ماه ها به طور گسترده در دسترس شهروندان آمریکایی نخواهد بود.

در پیش بودن تعطیلات کریسمس و سال جدید میلادی نیز موجب تشدید نگرانی مقام ها و کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا شده است.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *