۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
علمی

اولین Virovore توسط دانشمندان کشف شد: میکروبی که ویروس می‌خورد

این میکروب خاص از گونه مژک داران به نام هالتریا می توانند با خوردن این ویروس هتا به زندگی خود ادامه دهند و زیاد شوند .

 

تماام موادی که در دنیا وجود دارد توسط گونه دیگری از موجودات زنده است که احتمالً برای این کار تکامل یافته اند خورده می شوند . گیتاهان ، گوشت ها ، جلبک ها ،  حشرات و باکتری ها همگی توسط موجودات مختلفی مصرف می ششوند ، اما دانشمندان ارگانیسم اکنون ایده جالبی رذا کشف کرده اند که اولین میکروب زنده که ویروس ها را می خورد.

 

ویروس ها با اینکه در همه جا یافت می شوند ، خورده شدن آنها توسط توسط ارگانیسم ها دیگر یک امر اجتناب ناپذیر است . ام ایک محقق به نام جان دلانگ ؛ از دانشگاه نبراسکا در لینکلن در پژوهش ها خود قصد داشت تا متوجه شود که آیا  میکروب ها واقعاًً به طور فعالانه ویروس ها را می خورندو آیا چنین رژیم غذایی در دنیا وجود دارد که می تواند از رشد فیزیولوژیکی و رشد جمعیت یک جامعه پشتیبانی کند یا خیر .

 

اولین موجود ویروس‌خوار جهان کشف شد

 

 

دلانگ و تیمش برای آزماییش این فرضیه ، نمونه هایی از آب حوضچه را جمع آوری کردند و میکروب های مختلف را از هم جدا کردند و سپس مقدار زیادی از کلر و ویروس ساکن آب شیرین که جلبک های سبز  را آلوده می کند ، به آن اضافه کردند . تیم محققفان تعداد ویروس ها و تعداد میکروب ها را برای چند روز ارزیابی کردند تا ببینند این ویروس ها  توسط این میکروب ها خورده می شوند .

 

به گفته برخی از محققین ، یک میکروب خاص از گونه مژک داران که با نام هالتریا شناخته می شود ویروس ها را ی خورد  . در نمونه های آب این آزمایش هیچ منبع غذایی دیگر برای برای مژک داران وجود ندارد . جمععیت هالتریا در عرض دو روز حدود ۱۵ برابر افزایشش می یابد و در حالی که سطح  کلرو ویروسس ۱۰۰ برابر کاهش پیدا می کند . همچنین در نمونه هایی برای کنترل ویروس تعداد میکروب ها ی هالتریا تغییر پیدا نمی کند.

 

محققین در آزمایش های بعدی خود ، DNA  کلر و ویروس را با رنگ دارای تشعشع برچسب گذاری کردند و متوجه شدند که سلول های هالتریا شروع به درخشش می کنند . این امر یک بار دیگر هم رخ داده بود که تاًیید کردند که هالترا واقعاً ویروس مصرف می کند.

 

محققفین با انجام این آزمایش  ، اصطلاح تازه ای تحت عنوان virovory را ابداع کردند و هالتریا به عنوان اولین ویکروب ویروس خور شناخته شد . البته بعید به نظر می رسد که این اولین مورد در جهان باشد و محققین قصد دارند به بررسی این پدیده ، از جمله اثرات آن بر شبکه های غذایی و سیستم های بزرگ تر مانند چرخه ادامه دهند.

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *