۲۸ فروردین, ۱۴۰۳
ورزشی

بهترین ماساژورهای پا؛ ۸ ماساژور کاربردی + مزایا و معایب هرکدام از آنها

بهترین ماساژورهای پا و بررسی مزایا و معایب آنه

در بدن، عضله‌های پاها بیشتر از هر نقطه دیگری تحت‌فشار هستند و از آنها کار کشیده می‌شود. به همین خاطر، بسیاری از ما کم‌وبیش درگیر ناراحتی‌هایی مثل درد یا گرفتگی پاها هستیم. یکی از راهکارهای مناسب برای حل این مشکل استفاده از ماساژور پا است که شما را از نیاز به سالن‌های ماساژ و ماساژورهای متخصص بی‌نیاز می‌کند، البته اگر مدلی که انتخاب می‌کنید، کاربرد مناسبی داشته باشد. در این مطلب، درباره همین موضوع صحبت خواهیم کرد. پس از بیان فواید ماساژ پا، شما را با بهترین ماساژورهای پا آشنا می‌کنیم که می‌توانید در بازار بخرید. همراه ما باشید.

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:
فواید ماساژ پا | معرفی بهترین ماساژورهای پا و بررسی مزایا و معایب آنها | معیار انتخاب بهترین ماساژور پا

فواید ماساژ پا

بنا به برخی تخمین‌ها، هریک از ما در طول زندگی‌مان بیشتر از ۱۸۵ هزار کیلومتر راه می‌رویم. حالا اگر به این آمار و ارقام فعالیت‌هایی مثل دویدن، ورزش‌کردن و تحمل روزانه کفش‌های مناسب برای محیط کار را هم اضافه کنیم، می‌توانیم به این نکته پی ببریم که هر روز، فشار قابل‌توجهی به پاهایمان وارد می‌شود؛ بنابراین اگر فکری به حالشان نکنیم، ممکن است در بلندمدت تحلیل روند و حتی آسیب ببینند.

اما راه چاره چیست؟ چطور می‌توانیم از این مسئله جلوگیری کنیم و کمی پاهایمان را آرام کنیم؟ یکی از بهترین راهکارها برای محقق‌شدن این هدف، خرید ماساژور پا است: دستگاه‌هایی که با ایجاد لرزش، ضربه و قابلیت‌های دیگری نظیر اینها، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای از فشار واردشده بر پاها کم می‌کنند و آنها را آرام می‌کنند.

استفاده از این دستگاه‌ها مزایای متعددی برای پاهایمان دارند:

  • موجب افزایش گردش خون در پاها می‌شوند؛
  • عضله‌های پاها را تحریک می‌کنند؛
  • با تولید هورمون‌های مناسب برای بدن و ارسال آنها به مغز و نیز با کم‌کردن فشار خون، خواص آرامش‌بخشی هم دارند.

همه این موارد در بلند‌مدت، برای سلامت پاها و محافظت از آنها ایدئال هستند.

محبوب‌ترین مدل‌های ماساژور برقی در بازار ایران را بشناسید

در ادامه، به شما خواهیم گفت که با خرید چه ماساژورهایی خواهید توانست به بهترین نحو ممکن، از این مزایا و فواید‌ متعدد دیگر ماساژ پا بهره‌مند شوید.

تمام انواع ماساژور پا را ببینید

معرفی بهترین ماساژورهای پا و بررسی مزایا و معایب آنها

نکته: تمام قیمت‌های ارائه شده در این مطلب، مربوط به شهریور ۹۹ هستند. برای دیدن قیمت‌های به‌روز، روی دکمه زیر هر محصول کلیک کنید.

۱. ماساژورهای کف پا: هومدیکس مدل FM-TS9-EU و مدل FMS-230H-EU

هومدیکس مدل FM-TS9-EU از بهترین ماساژورهای پا

حدود قیمت: ۴۸۰ تا ۴۹۰ هزارتومان

در ابتدای فهرستِ بهترین ماساژورهای پا به شما دو ماساژور مخصوص کف پا را معرفی می‌کنیم: دستگاه‌هایی که بیش از همه برای کسانی مناسب هستند که مجبورند بنا به ضرورت‌های کاری و شخصی، بخش زیادی از روز را سر پا باشند (پرستاران، گارسون‌ها و سالنداران رستوران و …).

این ماساژورها بسته به مدلی که انتخاب کنید، دارای ۴ تا ۶ سر چرخشی در هر طرف هستند که ماساژ مالشی و شیاتسوی عمیقی را به پاها می‌دهند؛ به همین خاطر انتخاب بسیاری مناسبی برای رفع خستگی پاها هستند. نقطه قوت دیگر این ماساژورها نحوه استفاده ساده و قابلیت حمل آنها است: می‌توانید روی مبل، صندلی یا هرجای دیگری بنشینید که راحت هستید و در کمال سادگی، از آنها استفاده کنید.

تصاویر و قیمت ماساژور مدل FM-TS9-EU در دیجی‌کالا
تصاویر و قیمت ماساژور FMS-230H-EU در دیجی‌کالا

نقطه ضعف این دو مدل ماساژور این است که برای قسمت‌های مختلف پا در نظر گرفته نشده‌اند و فقط مخصوص کف پا هستند. به‌علاوه کسی که از آنها استفاده می‌کند، امکان تغییر حالت حرکتی دستگاه را نخواهد داشت و حرکت ثابتی برای سرهای چرخان آن در نظر گرفته شده است.

۲. ماساژور چوبی کف پا

ماساژور چوبی از بهترین ماساژورهای پا

حدود قیمت: ۳۰ تا ۳۵۰ هزار تومان

ماساژورهای چوبی مخصوص کف پا با آنکه از لحاظ هزینه‌ای بسیار به‌صرفه‌تر از سایر مواردی هستند که در این مطلب معرفی می‌کنیم، نقش مؤثری در کاهش درد و فشار واردشده بر پاها و رفع خستگی آنها دارند. ماساژورهای چوبی بازخوردهای بسیار خوبی در میان مصرف‌کنندگان داشته‌اند.

ماساژورهای چوبی طراحی ساده‌ای دارند، اما به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی پایتان را روی آن می‌گذارید، قوس طبیعی پاها حفظ می‌شود؛ همچنین برآمدگی‌های آنها طوری طراحی شده است که برای رفع درد و خستگی، به قسمت‌های مناسب کف پا فشار وارد شود. در زیر این ماساژورها، قسمت‌های مخصوصی تعبیه شده‌اند که هنگام استفاده، از حرکت‌کردن ماساژور جلوگیری می‌کند.

پرفروش‌ترین ماساژورهای کف پا را ببینید

نقطه‌ضعف این ماساژورها هم مانند مورد قبل این است که فقط مخصوص کف پا هستند و برای قسمت‌های مختلف پا، مثل مچ یا روی پا کارایی ندارند؛ اما درکل اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید و درعین‌حال از سلامت پاهایتان محافظت کنید، خرید این ماساژورهای چوبی را به شما توصیه می‌کنیم.

۳. ماساژورهای مچ پا: کامفورت مدل F4020 و مدل ۸۷۸A

کامفورت مدل F4020 و مدل 878A از بهترین ماساژورهای پا

حدود قیمت: یک میلیون و دویست هزار تومان

در ادامه معرفی بهترین ماساژورهای پا به دستگاه‌های مخصوص مچ پا می‌رسیم که برخلاف دو مورد قبل، فقط مخصوص ماساژ کف پا نیستند و قسمت‌های مختلف پا تا مچ را در بر می‌گیرند. این دستگاه‌ها با ایجاد ضربه، لرزش و حرکت‌های چرخشی پاها را ماساژ می‌دهند.

این ماساژور‌ها دارای برنامه‌های پیش‌فرضی برای انواع ماساژ پا و رفع خستگی هستند؛ البته اگر بخواهید، می‌توانید با استفاده از ریموت‌کنترل مخصوص دستگاه، خودتان به آن برنامه بدهید و ماساژ موردنظرتان را تنظیم کنید.

در این دستگاه‌ها، تمرکز اصلی بر کاهش گرفتگی و آزادکردن نقاطی از عضله‌های پا است که بیشتر تحت‌فشار قرار می‌گیرند؛ بنابراین برای کسانی که بیشتر روز را سر پا هستند یا ورزش می‌کنند، انتخاب مناسب و ایدئالی هستند. این ماساژورها نقش مؤثری در کاهش درد و گرفتگی پاها دارند.

همچنین با این دستگاه‌ها برنامه‌های متعدد و مختلفی برای ماساژ پا در دسترس خواهید داشت. اگر به‌دنبال دستگاهی هستید که کارایی‌های مختلفی داشته باشد، خرید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تصاویر و قیمت ماساژور F۴۰۲۰ در دیجی‌کالا
تصاویر و قیمت ماساژور ۸۷۸A در دیجی‌کالا

شاید تنها نقطه‌ضعف دستگاه در مقایسه با دو مورد قبل، دشواری حمل و نگهداری از آن باشد. استفاده از آن هم به‌سادگی ماساژورهای قبلی نیست و کمی زمان می‌برد تا کارکردن با آن و استفاده از قابلیت‌های متعددش را یاد بگیرید.

۴. ماساژور ساق پا: لگ ماساژور مدل RK818

لگ ماساژر مدل RK818 از بهترین ماساژورهای پا

حدود قیمت: چهار میلیون و چهارصد هزار تومان به بالا

اگر به‌دنبال ماساژوری هستید که کارایی آن بسیار بیشتر از آرام‌کردن پاها باشد و واقعا ارزش هزینه‌ای را داشته باشد که برای آن می‌کنید، خرید این ماساژور را به شما توصیه می‌کنیم.

رولرهای دستگاه با حرکت‌های لرزشی به کاهش درد و گرفتگی عضلات پاها کمک می‌کنند و نقش مؤثری در رفع خستگی پاها دارند؛ اما نقطه تمایز این دستگاه، لگ ماساژور آن است که محدود به پاها نمی‌شود و هنگام استفاده از آن، عضله‌های دوقلوی ساق پا نیز با حرکتی موجی‌شکل، ماساژ داده می‌شوند.

موقعیت قسمت‌های مختلف دستگاه را هم می‌توانید بسته به صلاحدید خود تغییر دهید. همچنین می‌توانید نوع و شیوه ماساژ موردنظرتان را انتخاب و کاملا شخصی‌سازی کنید. با استفاده از این دستگاه، امکان تنظیم درجه شدت ماساژ را هم خواهید داشت و می‌توانید آن را کمتر یا بیشتر کنید. کناره‌های آن هم دستگیره‌های مخصوصی تعبیه شده‌اند که حمل ماساژور را ساده‌تر می‌کنند.

تصاویر و قیمت ماساژور RK۸۱۸ در دیجی‌کالا

شاید تنها نقطه‌ضعف این ماساژور اندازه نسبتا بزرگ آن باشد که حمل و نگهداری از آن را کمی دشوار می‌کند؛ به همین خاطر شاید برای کسانی که در محیط‌های کوچک زندگی می‌کنند، خیلی انتخاب ایدئالی نباشد.

۵. ماساژور پای دنو مد مدل KW886

دنو مد مدل KW886 از بهترین ماساژورهای پا

حدود قیمت: دو میلیون و چهارصد هزار تومان

خرید این دستگاه برای کسانی مناسب است که به‌دنبال ماساژ عمیقی برای پاهایشان هستند. طرز کار با آن چندان پیچیده نیست و پس از واردکردن پاها به قسمت‌های تعبیه‌شده در دستگاه و انتخاب شیوه یا برنامه ماساژ موردنظر، ماساژ پاها شروع خواهد شد.

مانند مورد قبل، امکان تنظیم درجه شدت ماساژ نیز با استفاده از این ماساژور وجود دارد. نکته‌ای که این دستگاه را منحصربه‌فرد می‌کند، این است که درجه فشار واردشده و نوع حرکت دستگاه برای نقاط مختلف پاها متفاوت است؛ برای مثال، نوع حرکت دستگاه و فشار واردشده در آن نقاطی که بیشتر اهمیت دارند و در طول روز، بیشتر تحت‌فشار هستند، فرق می‌کند. این تفاوت فشار و حرکت در نقاط مختلف پا، برای کسب بهترین نتیجه طراحی شده‌اند.

تصاویر و قیمت ماساژور KW۸۸۶ در دیجی‌کالا

نباید فراموش کنید که هنگام استفاده از این دستگاه، امکان تکان‌دادن پاهایتان را نخواهید داشت. به‌علاوه ازآنجایی‌که پاها را وارد دستگاه می‌کنید، مثل وقتی که کفش به پا می‌کنید، پس از مدتی ممکن است بو بگیرند که این هم نقطه‌ضعف دیگر دستگاه است.

۶. ماساژور پا لفان مدل LF-ZJ007-TCY و سایر مدل‌های مشابه

ماساژور پا لفان مدل LF-ZJ007-TCY

حدود قیمت: یک تا دو میلیون تومان بسته به مدل انتخابی

در ادامه معرفی بهترین ماساژورهای پا به ماساژور لفان مدل LF-ZJ007-TCY و سایر مدل‌های مشابه با آن می‌رسیم. این دستگاه انتخاب بسیار مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند کاملا خود را از سالن‌های ماساژ و ماساژورهای متخصص بی‌نیاز کنند.

در این مدل‌ها، همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، دو قسمت دنج برای پاها تعبیه شده‌اند که برای استفاده پاهایتان را واردشان می‌کنید. پس از آن، قسمت‌های کف پا و قوس کف پا با حرکت‌های چرخشی ماساژ داده می‌شوند. فشار هوای موجود در دستگاه، به پاها فشار وارد می‌کند تا بهترین نتیجه برای رفع خستگی و ماساژ پاها حاصل شود.

در بیشتر این دستگاه‌ها دو شیوه پیش‌فرض برای ماساژ در دسترس خواهید داشت. قابلیت تنظیم فشار هوا روی کم یا زیاد هم از دیگر امکانات آن است. نقطه‌قوت دیگر دستگاه کوچک‌بودن و سادگی حمل آن است.

تصاویر و قیمت ماساژور LF-ZJ۰۰۷-TCY در دیجی‌کالا

نقاط ضعف آن هم دقیقا مثل مورد قبل، نبود امکان حرکت‌دادن پاها و امکان بوگرفتن آن پس از مدتی استفاده است.

۷. ماساژور برقی پا الکترو پدیک مدل R-G35179DT

الکترو پدیک مدل R-G35179DT

حدود قیمت: ۷۴۰ هزار تومان

این مدل ماساژور پا و مدل‌های مشابه با آن مثل T.E.N.S انتخاب‌های بسیار مناسبی برای کسانی است که دائم از گرفتگی و خستگی پاها رنج می‌برند.

این دستگاه با جدیدترین تکنولوژی‌های روز کار می‌کند و با ساطع‌کردن اشعه‌های مادون قرمز و تحت‌فشار قراردادن پاها، به رفع گرفتگی و خستگی آنها کمک می‌کند. همراه با ماساژ الکتریکی دستگاه، می‌توانید ماساژ حرارتی آن را هم فعال کنید. ماساژ حرارتی نقش مؤثری در بهبود کارکرد آن دارد.

این دستگاه ۱۰ درجه شدت مختلف ماساژ هم دارد که می‌توانید بنا به صلاحدید خودتان تنظیمش کنید. استفاده از دستگاه بسیار راحت است و حتی می‌توانید هنگام استفاده از آن چرت بزنید یا استراحت کنید. در چنین مواقعی، ساعت الکتریکی ماساژور به کارتان خواهد آمد و می‌توانید پیش از خوابیدن، آن را روی عدد دلخواه تنظیم کنید (پس از گذشت این مدت‌زمان، دستگاه خودبه‌خود خاموش می‌شود).

تصاویر و قیمت ماساژور R-G35179DT در دیجی‌کالا

نقطه‌ضعف دستگاه این است که برخلاف برخی انواع ماساژورهای پا، قسمت مخصوصی برای دوقلوهای پا ندارد و اگر بخواهید از ماساژ این نقاط از بدن بهره‌مند شوید، باید ماساژور جداگانه‌ای تعبیه کنید.

۸. ماساژور کوچک پا بیورر FM16

ماساژور پا کوچک بیورر از بهترین ماساژورهای پا

ماساژور بیورر مدل FM16 بسیار کوچک است و حتی می‌توانید آن را در ساک دستی یا سامسونت‌تان بگذارید و حمل کنید. این ویژگی ماساژور بیورر را به انتخابی بسیار مناسب برای کسانی تبدیل می‌کند که بنا به ضرورت‌های کاری و شخصی مدام این طرف و آن طرف می‌روند. چنین کسانی می‌توانند ماساژور را همراه ببرند و هر زمان مایل باشند، از آن استفاده کنند.

استفاده از ماساژور بیورر مدل FM16 هم بسیار ساده است. این ماساژور، همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، درمجموع شش کره از جنس فولاد ضدزنگ دارد. هنگام استفاده، پاشنه و قوس کف پا را روی کره‌های فلزی می‌گذارید و پاهایتان را روبه زمین فشار می‌دهید. کشش عضله‌های کف پا و فشار ایجادشده، به رفع خستگی پاها و کاهش درد و گرفتگی کمک می‌کند. فلزی‌بودن کره‌های ماساژور، به شما این امکان اضافی را هم می‌دهد که کره‌ها را سرد کنید و از ماساژ یخی پاها بهره ببرید.

نقطه‌ضعف این دستگاه این است که برخلاف بیشتر مواردی که در این مطلب به شما معرفی کردیم، ماساژ کامل قسمت‌های مختلف پا را در بر نمی‌گیرد و فقط مخصوص ماساژ کف پا است؛ اما کوچکی دستگاه و سادگی حملش، آن را به انتخاب بسیار خوبی برای کسانی تبدیل می‌کند که نمی‌توانند مکانی ثابت و مشخص برای ماساژ پا در نظر بگیرند.


معیار انتخاب بهترین ماساژورهای پا از میان تمامی محصولات متنوع موجود در بازار

در این مطلب، سعی کردیم که در حد امکان، شما را با نقاط ضعف و قوت انواع ماساژورهای پای موجود در بازار آشنا کنیم. انتخاب از میان این محصولات متنوع کاملا بستگی به صلاحدید و شرایط شما دارد. مبلغی که برای خرید ماساژور کنار گذاشته‌اید و قابلیت‌ها و امکاناتی که از دستگاه موردنظرتان انتظار دارید هر دو نقشی مهم و تعیین‌کننده‌ای در تصمیم نهایی شما خواهند داشت. البته اگر مجبور هستید بیشتر روز را ایستاده باشید و پاهایتان زیاد تحت‌فشار قرار می‌گیرند، پیشنهاد می‌کنیم که یک بار برای سلامتی پاهایتان هزینه کنید و از همین حالا از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کنید.

همه نکاتی که قبل از خرید ماساژور برقی باید بدانید

اگر تجربه استفاده از هریک از محصولات معرفی‌شده را دارید، می‌توانید در قسمت دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان مطلب از بازخوردهایتان بگویید. همچنین اگر نظر، پیشنهاد یا نکته‌ای برای اضافه‌کردن به شمار مطالب گفته‌شده دارید، مشتاق شنیدن آن هستیم. اگر خواندن این مطلب برایتان مفید بود، لطفا آن را با دوستانتان در میان بگذارید.


Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *