۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
سرمایه گذاری

بیت کوین چیست؟ هر چیزی که باید درباره بیت کوین بدانید

بیت کوین چیست؟ هر چیزی که باید درباره بیت کوین بدانید

بیت کوین نوعی ارز دیجیتالی است که می توانید با آن خرید کنید،سفارش آنلاین انجام دهید به هر کسی که دوست دارید در هرنقطه از جهان پول بفرستید یا آن را حتی به عنوان نوعی سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

احتمالا همراه با افزایش قیمت وسوسه انگیز ارز دیجیتال ،در اخبار و فضای مجازی درباره پادشاه ارزهای دیجیتال چیزهایی شنیده باشید و در میان گشت و کذار در سایت های مختلف با مطالبی تحت عنوان اینکه بیت کوین چیست و یا چطور می توانید بیت کوین رایگان به دست بیا ورید برخوردار شوید.

بیت کوین ارز دیجیتال غیرمتمرکزی است که توسط مردم کنترل می‌شود.

بیت کوین نوعی پول الکترونیکی است که به وسیله آن می توانید به هر نقطه از جهان پول بفرستید یا از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کنید. 

دو ویژگی اصلی بیت کوین یعنی غیر متمرکز بودن و در امان ماندن از چاپ واحدهای پولی بییشتر ، دستاورد مهمی در برابر پول های امروزی به حساب می آیند که مسیر را برای شکل جدیدی از نظام اقتصادی در آیینده باز می کند

از این ارز دیجیتال به عنوان  نوعی پول یاد کردیم .پس برای شناخت لازم بهتر است که با پول و تاریخچه آن نیز کمی آشنا شویم.

تاریخچه پول

هزاران سال قبل پس از آنکه انسان های غار نشین شروع به دامداری و کشاورزی کردند ، با چالش های جدیدی روبرو شدند .نیاز به غذا و خوراک برای انسان اولیه که اساسی ترین نیاز آن ها به شمار می رفت ، اغلب با شکار حیوانات و با استفاده آنها از میوه ها و گیاهان رفع می شد.

مبادله کالا به کالا مشکلاتی داشت که از جمله آن ها میشد به سختی حمل کالاهای مورد معاوضه و اختلاف در ارزش آن ها اشاره کرد.کشاورزی که می خواست از یک دامدار گوسفند بگیرد ،دقیقا نمی دانست که در ازای آن باید چند کیسه برنج به او بدهد .این مشکلات سبب ایجاد ابزار واسطه ای به نام پول شد که شکل آن در طول زمان بارها تغییر یافت.

مردم هر منطقه از کره خاکی از پول های مخصوص خود استفاده می کنند که اغلب به طور مستقیم از طبیعت به دست آمده بود،استفاده می کرردند. در برهه ای از تاریخ نمک در بسیاری از مناطق به عنوان ابزار واسطه ای که ارزش کالاهای مختلف را مشخص کرد.در برخی مناطق از صدف های دریایی و حتی در یک دوره زمانی از پنبه هم عنوان پول استفاده می شد.

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *