۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
خانواده

بیشترین علل دعوای زن و شوهر و راه حل های موثر آن

نویسنده : محمد جلال کوشکی

بیشترین علل دعوای زن و شوهر و راه حل های موثر آن

بحث کردن بخشی طبیعی، در هر رابطه ای ، چه در خانواده، دوستان و یا حتی در بین همکاران خود است .زمانی که زوج ها در یک رابطه باهم بحث میکنند، می توانند به تقویت پیوندشان کمک کند و تجربه اشان را مثبت تر سازد . در این بخش سبک زندگی نمناک ما سعی داریم درباره ۵ علت دعوای زن و شوهر و چگونگی متوقف کردن آن توضیح دهیم.

دعوای زن و شوهر

 دعوای زن و شوهر

چه دلایلی سبب دعوای زن و شوهر ها می شود

۵ دلیل اصلی اختلاف زن و شوهر ها

چرا رابطه عاشقانه تان اینقدر متفاوت است؟

بسیاری از روانشناسان معتقدند که بحث، نشانه ای از یک رابطه سالم است و بحث های سالم نشان می دهد که شما مایل به حل کردن مشکلات خود هستید و برای متوقف شدن آن بحث می کنید .

 

دعوای زن و شوهر

راه حل اختلافات بین زن و شوهرها چیست

مهم ترین مواردی که زوج ها در مورد آن بحث می کنند، چیست؟

۵ مورد وجود دارد که زوجین بیشتر درباره اش بیشتر بحث می کنند و همچنین میخواهیم بیاموزیم که چگونه با آن کنار بیاییم :

“آلین دی بولتون”  می گوید:”من مشتاقانه بر این اعتقاد هستم ،که نه تنها آنچه شما می گویید عملی می شود، بلکه چگونگی گفتار شما نیز مهم است ،پس موفقیت در بحث های شما به شیوه گفتارتان ربط دارد “.

۱. صمیمیت :

دلیل این که ما این موضوع را در بالای لیست قرار دادیم این است که احتمال نا گفته ها بین زوج ها وجود دارد .میزان صمیمیت در حال حاضر به چه میزان است و یا چگونگی رابطه در رختخواب چگونه است و آیا همه چیز خوب است ؟ ! هنگامی که به آن می رسید، دانستن اینکه چه چیزی و در چه زمانی آن را میخواهید،مهم است و اغلب ثابت می کند که عامل جدایی بین بیشتر زوجین ندانستن این موارد بوده است .

دعوای زن و شوهر

علل اختلافات بین زن و شوهرها و راه چاره

راه حل عدم صمیمیت بین زوجین

این مشکل، به گفته روانشناسان متخصص، یک راه حل آسان دارد: (ارتباطات باز و تعادل وظایف)

هنگامی که شما درباره این موضوع صحبت می کنید، فرصتی برای توضیح دقیق مسائل خود دارید . تنها با دانستن این که فرد طرف مقابلتان چه می خواهد، که بتوانید به یک سازش سالم دست یابید، و کمک کند تا شما ۲ نفر خوشحال باشید .سعی کنید با مسائل با حس مثبت روبرو شوید، به جای اینکه خصومت و منفی گرایی را در آن دخیل کنید و به دنبال چگونگی برخورد درست با همسرتان باشید .

بچه ها یکی از علت های اصلی دعوای زن و شوهری

۲. بچه ها :

هنگامی که به والدین تبدیل می شوید، به احتمال زیاد ، در مورد فرزندانتان بحث میکنید واین کاملا طبیعی است زیرا شما در خانواده های مختلف رشد کرده اید و با توجه به تفاوت های مختلف، شما ذاتا در برخی چیزها مخالف هستید و این هرگز تغییر نخواهد کرد .

 

 دعوای زن و شوهر

در دعوای زن وشوهری خود مراقب فرزندتان باشید

راه حل دعوای زن و شوهر درباره مراقبت از فرزند

با این حال، راه هایی برای کار روی آن بدون اینکه به رابطه خود آسیب برسانید، وجود دارد و می توانید با داشتن مسئولیت جدید و اضافه شده با ورود فردی جدید به دنبال تغییر کلی در کل رابطه پویای خود باشید .

مهمترین چیزها این است که ،اجازه ندهید خشم شما در مقابل فرزندتان باشد و تمرین کنید تا به شریک زندگی خود توهین نکنید . مسائل را به صورت متفاوتی ببینید تا بتوانید بدانید که دیگران از چه و کجا آمده اند و سعی کنید جهان را از طریق چشم آنها ببینید .

فقط اطمینان حاصل کنید که شما خشم خود را به کودکان منتقل نمی کنید، چون اینها چیزهایی هستند که در ذهن میماند . در نهایت، این یک ایده عالی ای است، که از یک فرد سالخورده و با تجربه تر از خودتان، در پرورش فرزندان راهنمایی بگیرید . والدین خودتان می توانند منبع خوبی از دانش و اطلاعات باشند .

۳. کارها :

کارهایی مثل؛ تمیز کردن، شستن ظروف و یا لباس های شسته شده، تمیز بودن و یا کثیف بودن ، یکی از درگیری های اصلی شما و موضوع بحث های شما با هم، میتواند باشد .

دعوای زن و شوهر

به چه دلایلی زن و شوهر ها با یکدیگر اختلاف دارند

یک نظرسنجی نشان داده است که، مبارزه با کارهای خانه داری دلیل اصلی طلاق در بیش از ۲۵% از زوج های مورد بررسی است . در حالی که به نظر یک عدد ترسناکی است، مهم آن است که به یاد داشته باشید، مانند هر زمان دیگری، زوج در یک رابطه بحث می کنند،و اینجور مسئله کارها می توانند، به راحتی حل شوند . در حقیقت، این قطعنامه می تواند منجر به این شود که شما هر دو در رابطه خود، شادتر و شایسته تر بمانید .

مشکلات مالی از اساسی ترین مشکلات زوجین می باشد

۴. پول :

پول ؟یک بخش تاسف آور زندگی است و به نظر می رسد که در زمانی که همه چیز هر روز گران تر میشود، زندگی می کنید، و هیچ راهی برای جلوگیری از این نوع بحث ها وجود ندارد . اختلافات مالی در زوج های جوان تر بیشتر از زوج های بزرگتر دیده می شود .

یک نظرسنجی نشان می دهد، ۸۲% از زوجینی که در معرض مشکلات مالی قرار می گیرند، اغلب مسائل اساسی دیگری را دارند که در سطح زیرین قرار دارند و آنها را درگیر می کنند .

 

دعوای زن و شوهر

دلایل اصلی اختلافات بین زن و شوهرها چیست

چگونه آنها را از میان برداریم؟

همکاری،کلید واژه حل مشکلات مالی شما است :

با همکاری از طریق تفاوت های مالی خود، نه تنها بار را از دوش کسی که ممکن است اصلی ترین فرد باشد ،کم می کنید، بلکه میتوانید باهم برای آینده برنامه ریزی کنید و در مورد آن، با هم صحبت کنید .

ایجاد یک طرح برای حل مشکلات مالی

تقسیم صورتحساب ها و اجاره بها ،با توجه به مقدار درآمدی که کسب می کنید .

در تمام این مسائل دشوار، شما باید باهم همکاری کنید و به هم کمک کنید زیرا شما یک تیم هستید .

دعوای زن و شوهر

راه حل صحیح برای حل اختلافات بین زن و شوهرها

۵. تعهد :

تعهد نداشتن و هر چیزی که مربوط به نداشتن تعهد است، به راحتی می تواند، یک رابطه را خراب کند .در حقیقت، تعهد، اغلب می تواند “غیر قابل تحمل” یا به صورت بی اعتمادی دیده شود .اگر کسی به شریک خود اعتماد نداشته باشد، برای حفظ یک رابطه پایدار، در نهایت می تواند باعث از بین رفتن عقیده و حس توانایی در ارزش زندگی و رابطه شود ، این موضوع عمیق می تواند یک رابطه را خراب کند .

دعوای زن و شوهر

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *