۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
سیاسی

تلاش آمریکا برای مقابله با پهبادهای ایرانی؟

(آنتونی بلینکن) وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با اشاره به تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا در ارتباط با صنعت پهبادی ایران گفت :که آمریکا از تمامی ابزارها برای مقابله با فعالیت ها و نفوذ مخرب ایران از جمله اشاعه هواپیما های بدون سرر نشین استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد:ایالت متحده از همهی ابزارهای موجود از جمله تحریم ها برای جلوگیری بازدارندگی، و از بین بردن شبکه های تدارکاتی که مواد و فناوری مرتبط با پهباد را به ایران عرضه می کنند،و همچنین نهادهای ایرانی که در چنین گسترشی دست دارند استفاده خواهند کرد.

آمریکا روز جمعه تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد که این تحریم ها ۴ فرد و دو نهاد را به لیست تحریم های آمریکا اضافه می کند.

یوسف ابوطالبی، سعید آقاجانی،عبدالله محرابی،محمد ابراهیم زرگرطهرانی چهار فردی هستند که به لیست تحریم های خزانه داریآمریکا اضافه شده اند.

شرکت (کیمیا پارت سیوان با مسئولیت محدود ) و شرکت (اوج پرواز ما دو نفر) دو نهادی هستند که به لیست تحریم هایخزانه داری آمریکا اضافه شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده ، افراد و نهادهایی که تحریم شده اند در توسعه صنعت پهبادهای ایران نقش دارند.

    دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا مدعی شد که افراد و نهادهایی که تحریم شده اند حمایت های مهمی از برنامه هواپیما های بدون سرنشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس انجام دادند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *