۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳
حقوق

دلیل اصلی جدایی زنان از مردان چیست؟

مهم ترین دلایلی که باعث طلاق و جدایی زوجین از یکدیگر می شون عبارت اند از :عذم تفاهم ،عدم سازگاری زوجین،اختلافات مالی،عدم معاشرت،درگیری های مداوم و …

۱-عدم تفاهم:

امروزه عدم تفاهم اخلاقی یکی از دلایل بارز در طلاق و جدایی زوجین به حساب می‌آید. ازدواج‌هایی که بطور سنتی و با دخالت خانواده صورت می‌گیرد و در طول زندگی با دخالت افراد درجه یک همراه است؛ باعث ایجاد تاثیرات منفی در تفاهم زوجین دارد و در نهایت به طلاق آن‌ها ختم می‌شود. عدم تفاهم زوجین ممکن است در زمینه‌های دیگری مانند شیوه­ فرزندپروری، اهداف زندگی، تصمیم گیری در مورد مسائل مالی و روابط دوستانه­ خارج از ازدواج هم رخ دهد.

۲-عدم ساز گاری زوجین:

در ابتدای ازدواج، زن و مرد سطح بالایی از عشق و هیجان را تحمل می‌کنند؛ که همین موضوع تحمل درک اختلاف نظر طرف مقابل را راحت می‌کند. با فروکش کردن هیجانات ابتدایی زندگی ونمایان‌تر شدن تفاوت‌ها ناسازگاری‍‌ها به سرعت در چشم طرفین ظاهر می‌شوند. منظور از ناسازگاری فقط اختلاف نظر نیست؛ بلکه مجموعه‌ای از چالش‌هایی است که بین دو طرف به خوبی مدیریت و حل نشده و باعث آسیب رسیدن به رابطه زوج می‌شود. عدم سازگاری زوجین با یکدیگر می‌تواند در زمینه های مختلفی نمایان شود. مانند: تفاوت و عدم سازگاری تیپ های شخصیتی و شیوه  های تربیتی هر یک از افراد یا عقاید مذهبی و یا حتی تفاوت در دیدگاه سیاسی. حتی ممکن است طلاق بر اثر عدم سازگاری به این دلیل اتفاق بیافتد که علایق مشترکی بین زن و شوهر وجود ندارد، و پویایی رابطه متوقف شده است و یا حوصله یکی یا هر دو نفر از رابطه سر رفته است.

۳- اختلافات مالی:

طبق تحقیقات اختلاف بر سر مسائل مالی بدون توجه به میزان درآمد، دارایی و بدهی خانواده، یکی از دلایل جدایی زوجین از یکدیگر است.  وقتی زن و مرد دائم درباره پول با یکدیگر مشاجره می‌کنند؛ رضایت کافی از رابطه‌ای که در آن حضور دارند را احساس نخواهند کرد و باعث افزایش میزان استرس و تاثیر منفی بر سلامتی دیگر افراد خانواده همچون فرزندان می‌شود. خیلی از زوجین دیدگاه های متفاوتی نسبت به مسائل مالی دارند. این موضوع معمولا به صورت نگرش متفاوت یا متناقض نسبت به درآمد، نوع خرج کردن و هزینه، پس ­انداز و بخشیدن پول (امور خیریه) بروز می‌کند. این تغییر دیدگاه و عدم آرامش باعث شکست زندگی و جدایی زوجین از یکدیگر می‌شود.

۴-عدم معاشرت کافی:

معاشرت به معنای خوش رفتاری و برخورد شایسته و در حد متعارف زوجین با یکدیگر است. یکی از شرایط اساسی در تشکیل خانواده موفق، وجود جهت فکری یکسان بین زوجین است. در طول زندگی مشترک صحبت درباره ابهامات، ایرادات و اختلافات هر چند در ظاهر کوچک باعث به وجود آمدن مسیری مناسب برای معاشرت زن و مرد با یکدیگر است.

۵-درگیری های مداوم:

دعوای بین زوجین یک موضوع کاملا طبیعی است. هر رابطه‌ای دارای فراز و نشیب‌ها و مشکلات مختص به خود را دارد که گاهی باعث وقوع مشاجره بین زوجین می‌شود. سالم یا ناسالم بودن درگیری در هر رابطه‌ای به خود زن و مرد و اهداف آن‌ها بستگی دارد.

دعواهای مکرر و زیاد در دسته درگیری‌های ناسالم است که برای ازدواج حکم سم مهلک را دارند. زوجین در مورد مسائل مختلف با هم درگیر می‌شوند و بارها و بارها سر موضوعی بدون پیدا کردن راه­ حل دعوا می‌کنند. این موضوع می‌­تواند به سبب کشمکش بر سر قدرت، عدم برابری حقوق یا تعادل در رابطه و یا واضح نبودن نقش هر کس در رابطه باشد.

۶-خیانت فرا زناشویی:

خیانت یا روابط فرا زناشویی از جمله خطر‌هایی است که ممکن است در طول زندگی دست و پا گیر برخی از زوجیت شود. بی‌وفایی در رابطه زناشویی، پیمان شکنی و خیانت مشکلات متعددی را در پی دارد؛ که زمینه اصلی بسیاری از اختلافات بین زن و مرد است. بی‌تعهدی یک زوج جزء مهم‌ترین دلایل طلاق و جدایی است.

منبع: مسائل حقوقی

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *