روانشناسی

راه های کاهش استرس؟

بیقراری و اضطراب یکی از ارمغان های زندگی ماشینی و بلای قرن حاضر است که تقریباً همه افراد صرف نظر از سن ،شرایط اقتصادی،اجتماعی و … به نوعی با آن دست به گریبان هستند و فراگیری راه های مبارزه و غلبه بر آن از ضروریات است وقتی ذهن شما درگیر باشد ،هر نوع اقدام تسکین دهنده ای و لو کوچک می تواند در رسیدن به آرامش ،مفید واقع شود.

راه های ساده و گامهایی در کسب آرامش و بدون نیاز به مصرف داروهای مضر و چیزهایی که مردم بعضاً به اشتباه، آرامش خود را از آنها می خواهند.

۱-از فضایی که در آن هستید بیرون بروید وقدری پیاده روی ،دوی آرام یا دوچرخه سواری زیر نور آفتاب می تواند شمارا از فشار تنش خارج کرده و انرژی لازم برای شروع دوباره را به شما بدهد.هر نوع فعالیت فیزیکی موجب آزادسازی هورمون های آندروفین و سروتونین در بدن می شود.

این هورمون ها واکنش شیمیایی طبیعی بدن هستند که کمک می کنند شما دوباره احیا شوید و باعث افزایش تمرکز و حافظه می شود و حتی به خوابیدن کمک می کند.

۲- یک موزیک دلخواه گوش کنید،موسیقی غذای روح است،تحقیقات نشان داده است که گوش کردن به موسیقی در زمان اضطراب و استرس می تواند به آرامش کمک می کند،طبیعت موسیقی آرامش بخش است.

۳-یک دوش آب گرم خوب بگیرید .

۴-نفس عمیق تاثیر شگفت انگیزی دارد ؛وقتی دچار استرس و اضطراب می شوید نفس عمیق بکشید ،هوا را داخل ریه خود نگه دارید و بعد با فشار تخلیه کنید.

  ۵-با یک دوست مورد اعتماد یا یکی از اعضای خانواده صحبت کنید .اضطراب ها و نگرانی های خود را با حرف زدن از سینه بیرون بریزید.

۶-به شیوه هایی فکر کنید که ذهن و روح شما را تازگی بدهد . و به چیزهای بی ارزش اصلاًً فکر نکنید .  

test

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *