تکنولوژی و فناوری

ساخت کت نامرئی‌ در چین که افراد را از دید دوربین‌های امنیتی پنهان می‌کند

ساخت کت نامرئی‌ در چین که افراد را از دید دوربین‌های امنیتی پنهان می‌کند

دانشجویان چینی کتی به نام invisdefense با تکنولوژی پیشرفته ساخته اند که اجازه می دهد فردی که آن کت را به تن دارد با گیج کردن دوربین های امنیتی نامرئی شود. این استارت ویژه به این معنی است که هوش مصنوعی آن را به عنوان یک انسان نمی شناسد و این پتانسیل را دارد که میدان جنگ مدرن را متحول می کتد.

 

کت نامرئی چینی چه ویژگی هایی دارد؟

 

تیمی در دانشگاه ووهان  invisdefense را ایجاد کردند تا افراد بتوانند مخفیانه از سیستم دوربین های امنیتی کنترل شده توسط هوش مصنوعی فرار کنند . برخلاف شنل هری پاتر ، این کت نامرئی برای چشم انسان شبیه یک کت معمولی به نظر می رسد اما از نگاه دوربین ها  پنهان می ماند.

در روز این الگوها برای کور کردن دوربین های هوش مصنوعی کار می کنند . در حالی که در شب ، سیگنال های گرما منتشر می کند تا دوربین های مادون قرمز را گیج کند. علاوه بر این کت invis defense این پتانسیل را دارد  که برخی از سیستم های تشخیص را در اتومبیل های خود ران پنهان کنند . اما این کت نامرئی ، اپراتورهای دوربین های  مدار بسته انسانی یا رانندگان را فریب نمی دهند.

کت نامرئی چینی چه ویژگی هایی دارد؟

پروفسور وانگ ژنگ ، که بر این پروژه نظارت داشت گفت :(( امروزه دستگاه های نظارتی بسیار می توانند بدن انسان را شناسایی کنند . دوربین های موجود در جاده داری عملکرد های تشخیص عابر پیاده هستند و خودروهای هوشمند می توانند عابران پیاده ، جاده ها و موانع را شناسایی کنند.invendefense اما به دوربین ها اجازه می دهد تا شما را ببینند ، اما نمی توانند تشخیص دهند  که شما انسان هستید )).

این  اولین محصول از نوع خود است که از  تشخیص عابر پیاده جلوگیری می کند. این تیم پیش از موفقیت در ساخت این کت بیش از ۷۰۰۰ شکست را تجربه کردند .اما سرانجام در مسابقه فناوری هواوی مقام اول را به خود اختصاص دادند و این فناوری قرار است در ماه فوریه ، در کنفرانس هوش مصنوعی AAAl2023 به ایالت متحده ارائه شود.

کت نامرئی چینی چه ویژگی هایی دارد؟

 

این کت روًیایی، با تمام زیبایی فنی اش ، ارزان نیز خواهد بود . وی هوی ، دانشجوی دکترای متفکر الگوریتم این کت تخمین زده است که هر کدام از آنها فقط ۵۰۰ یوآن (۷۰ دلار ) قیمت خواهد داشت .

این شنل نامرئی برای اهداف نظامی اهمیت زیادی دارد . اگر از فناوری این کت ، در یونیفرم نظامی استفاده میشد، سربازان از نظرتئوری می توانستند از شناسایی توسط هواپیماهای بدون سر نشین یا واحد های کنترل شده یا هوش مصنوعی اجتناب کنند.

کت نامرئی چینی چه ویژگی هایی دارد؟

 

محققان همچنین ممکن است بتوانند از خلاقیت جدید تیم ووهان برای رفع حفره ها و نقص های موجود در فناوری های هوش مصنوعی و تشخیص استفاده کنند.

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *