۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
سیاسی

عراق مجدداً مواضع خود درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد

عراق مجددا مواضع خود درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد

دولت عراق بار دیگر بر مخالفت خود با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت که بغداد به مصوبات اجلاس اتحادیه عرب در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲ درباره فلسطین پایبند است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عراق الیوم، «احمد الملا طلال» سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق روز جمعه در یک کنفرانس خبری مجدداً مواضع بغداد در قبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

وی در خصوص عادی‌سازی روابط بحرین، امارات و سودان با رژیم صهیونیستی گفت: «مواضع بغداد بر اساس احترام به حاکمیت همه کشورها است و عراق در تصمیمات و مواضع هیچ کشوری دخالت نمی‌کند».

سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق در رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد که بغداد به مصوبات اتحادیه عرب چه در اجلاس سال ۲۰۰۲ بیروت و یا ۲۰۱۲ بغداد پابیند است.

احمد ملا طلال شهریوماه گذشته در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود پس از نشست کابینه اعلام کرد که در قانون اساسی عراق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ممنوع است.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت عراق نیز در ۲۳ آگوست سال گذشته در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست درباره عادی‌سازی روابط بین ابوظبی و تل‌آویو گفت که این «تصمیم امارات است و ما در آن دخالتی نمی‎کنیم».

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *