۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
پزشکی

فواید دمنوش ها برای سلامتی

دمنوش های گیاهی قرن ها قدمت دارند دمنوش های گیاهی (چای واقعی )نیستند چای های واقعی به سه دسته چای سبز،چای سیاه،چای اولانگ تقسیم می شوند و از برگ گیاه کاملیا سینتسیس(Cameliia sinensis) به دست می آینداما دمنوش های گیاهی از میوه های خشک شده ،گل ها،گیاهان و ادویه جات تهیه می شوند و به همین دلیل طعم ها و عطر های بسیار متنوعی دارن دمنوش های گیاهی میتواند جایگزین نوشیدنی های پر شکر با آب باشند .دمنوش های گیاهی فواید بسیاری برای سلامتی دارند .

دمنوش های گیاهی علاوه بر طعم های منحصر به فردشان فواید بی شماری نیز برای سلامتی دارند در حقیقت دمنوش های گیاهی صد ها سال است که به عنوان داروهای طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری ها و درد ها استفاده می شود.

جالب است بدانید علم مدرن برخی از موارد استفاده از دمنوش های گیاهی در گذشته را تایید می کند و فواید جدیدی هم برای این دمنوش ها یافته است .در ادامه مطالبی  درباره تعداد دمنوش های گیاهی را برایتان گردآوری کرده ایم.

۱-دمنوش بابونه

دمنوش یا چای بابونه به سبب خواص آرامش بخش خود شناخته شده است و به درمان بی خوابی و داشتن خواب راحت کمک می کند .در دو پژوهش تاثیرات دمنوش بابونه بر اختلالات خواب بررسی شده اند .در یکی از این پژوهش ها ۲۰ زن که به تازگی وضع حمل بوده اند برای دو هفته دمنوش بابونه مینوشیدند.پس از دو هفته کیفیت خواب تمامی آنها بهبود یافت و علائم افسردگی کمتری از خود بروز می دادند.

۲دمنوش نعنا

دمنوش نعنا یکی از محبوب ترین دمنوش ها در سراسر جهان است .این دمنوش بیشتر به دلیل ترش بودن بر سلامت دستگاه گوارش تاثیر دارد،اما خواص آنتی اکسیدان،،ضد سرطانی،ضد باکتریایی و ضد ویروسی هم دارد.

۳-دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل تند،طعم دار و حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی و ضد بیماری است .دمنوش زنجبیل به مبارزه با التهاب کمک می کند . زنجبیل یکی از خوراکی های ضد التهاب است و در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار شناخته می شود.

۴-دمنوش چای ترش

چای ترش از گاهای رنگارنگ گیاه هیبیسکوس به دست می آید و رنگ و طعم خاصی دارد .رنگ این گل ها قرمز و صورتی است طعمشان ترش است می توانید این دمنوش  را داغ یا سرد میل کنید.

۵-دمنوش سر خار گل

دمنوش سر خار گل یا اکیناسه یکی از محبوب ترین دمنوش ها برای پیشگیری و کاهش طول دوره سرما خوردگی است .شواهد نشان داده اند که مصرف سر خار گل یا اکیناسه تقویت ایمنی بدن را تقویت می کند.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *