۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

فیلم های بسیار ترسناکی که داستان آن‌ها در طول روز روایت می‌شود؛ از Rogue تا The Ruins

۱۰ فیلم بسیار ترسناکی که داستان آن‌ها در طول روز روایت می‌شود؛ از Rogue تا The Ruins

چیزی عجیب و غریب و آن جهانی در مورد نیمه شب وجود دارد،هر چیزی که در طول روز می دانیم در طول شب تغییر می کند. در ترکیب با تاریکی ،حتی آشنا ترین اشکال نیز تبدیل به نیرو های ترسناک و شیطانی می شوند.شب محملی برای ناشناخته هتاست و  هرچیزی همراه  با آن به چیزی ناخوشایند تبدیل می شود.در شرایطی تلاش دارید چیزی که می بینیم را درک کنیم .شب ذاتاً ترسناک است و به همین خاطر روز در شرایطی که انگار باید همه چیز متوازن شود، اصلاً ترسناک نیست روز برای خوشگذرانی و شادی  است  .برای دویدن در پارک و آب شدن بستنتی یخی ،برای مسافرت های آخر هفته در کنار ساحل و آفتاب سوختگی  و ساعاتی خوش.

10 فیلم ترسناکی که داستانشان در طور روز روایت می شود

تابش آفتاب مناسب هیولاها نیست و به همین خاطر است که هیولا ها و موجودات  ترسناک را به تاریکی زیر تخت خواب ها و پشت کمدهای بسته تبعید می کنیم .اما گاهی اوقات، برخی چیزهای تاریکی که محدود به شب هستند .در طول روز بسیار ترسناک تر از چیزی هستند که در واقعیت بودند .فیلم های ترسناکی که در طول روز روایت می شوند به سختی می توانند مخاطب را به اندازه فیلم های شبانه بترسانند. اما ۱۰ فیلم ترسناکی که در ادامه این مطلب آمده اند از راحتی و آرامش روز به عنوان اسسلحه استفاده کرده و ما را با برخی از ترسناک ترین تصاویر روبه رو می کنند.اینجا دیگر روشن کردن چراع در طول شب هم فایده  ای ندارد.

چه چیزی بهتر از یک کروکودیل پیر غول پیکر که در میانه استرالیا علیه گروهی توریست دست به کار می شود می تواند وحشت روزانه ما را به نمایش بگذارد؟خب شاید این موضوع برای برخی ازما که شانس زندگی در این منطقه را نداشته ایم کمی تخصصی باشد.اما فیلم هایی مانند آرواره ها و آناکوندا نیز به همین شکل از یک شکارچی خیلی طبیعی استفاده می کرده و سپس آنها را به ماشین کشتار ترسناک انسان تبدیل می کنند.

ROgue نیز همین کار را با این دوست خزنده مان می کند و هر ۳ فیلم این فرانچایز تقریبیاً تماماً این کار را در طول روز انجام می دهند.فیلم ترسناک ROuge داستان گروهی از توریست هاست که به طور تصادفی وارد منطقه شخصی تغذیه یگ کروکودیل می شوند و بعد از شناسایی آنها کروکودیل به سرعت برای ناهار برنامه ریزی می کند.

در حالی که بخشی از فیلم به حملات شبانه کروکودیل می پردازد اما Rogue ابایی از نشان دادن وحشت کامل ماجرا در روشنایی روز ندارد که فضای فیلم را بسیار ترسناک تر می سازد . و وقتی شب به پایان رسیده و روز از راه می رسد و شاهد اتفاقاتی هستیم که در لانه کروکودیل رخ می دهد با نوری که از بیرون به داخل آن تابیده می شود یادآوری می شویم که این کروکودیل هیولایی  نیست  که بتوان آن را در تاریکی به جایی محدود کرد.بعد از تماشای این فیلم همان حس ترس از آبی را خواهید داشت که بعد از فیلم Jaws داشتید.

10 فیلم ترسناکی که داستانشان در طور روز روایت می شود

۹- The Children

فیلم TheChilderen  به ما یادآور می شود که روشنایی روز به مزارع در طول تابستان های زیبا خلاصه نمی شود. جایی که آفتاب می تابد بلکه در طول روزهای زمستان سرد که آسمان به یک صفحه سفید بزرگ تبدیل می شود نیز جزو روزهای روشن به حساب می آید.داستان این فیلم در یک ملک انگلیسی رخ می دهد جایی که خانواده های جوان در طول سال نو میلادی با هم دیدار می کنند.حال و هوای ترسناک Thechildern با دوری جستن از سکانس های تاریک برای ترساندن مخاطب به شدت ترسناک تر می شود.هر چیزی که برای ترساندن شما لازم باشد کاملاً آشکار و برابر چشم شما در برف ها قرار دارد.

در شرایطی که در مورد یک سری  والدینی صحبت می کنیم که نمی توانند قبول کنند فرشته های کوچولویشان می توانند به سایکوپات هایی قاتل تبدیل شوند این نور پردازی بی نقص و صادقانه تمام انواع سرنوشت های ناخوشایندرا فاش می کند . از مردی که با قرار گرفتن یک چنگک بر سر راهش سرش شکافته می شود، تا مرد دیگری که به زور یک عروسک در داخل شکمش فرو می رود .چیزهای زیادی در داستان این فیلم وجود دارد که آرزو می کردید کاش همین الان چراغ ها خاموش شوند.

10 فیلم ترسناکی که داستانشان در طور روز روایت می شود

۸- Race With The Devil

تکه ای از خوبی هتای سینمای دهه ۷۰ که نماد حال و هوای روح آزاد در دل طبیعتی است که فیلم هایBUrnhng man و woodstock مظهر آن بودند، هیپی های فیلم Race with the Devile آزادی های خاصی را که در فرهنگ مقابله ای خود به کار می گیرند. یا بهتر بگوییم

این فیلنم داستان گروهی درخودروی ون خود در دوران تعطیلات است که شاهد یک مراسم شیطانی در جنگل هستند و کلانتر منطقه به آن ها می گوید که چیزهایی که دیده اند چیزی نبوده جزء کشتن حیوان توسط کودکان.

البته واقعیت ماجرا زمانی مشخص می شود که گروه شروع به پیدا کردن نماد های عجیب عجیب و غریب فرقه ای چسبیده به خودرویشان می کنند و تلاش دارند بفهمند در طول سفرسان از تگزاس به کلرادو چه اتفاقی رخ داده است.با رونمایی از گروهی شیطان پرست در تعقیب گروه خانوادگی برای جلوگیری از افشای راز هولناک شان .این فیلم مارا یاد    The Texas Chain Saw Massacre می اندازد و خورشید تابان اما ترسناک جنوب را در قالب یک وحشت مسافرت جاده ای در روزهای آفتابی و گرم به تصویر کشیده است.

۷- The Woman

به عنوان دنباله ای بر فیلم ترسناک offspring  فیلم با مسمای Thewoman در مورد آخرین زن بازمانده یک قبیله ققدیمی است که انسان می خورد و به خاطر در وحشت فروبردن شهری رخوت زده در ایالت مین در طی سال ها شناخته می شود.در فیلم Thewoman این بازمانده توسط یکی از اهالی دستگیر شده و تلاش می کند تا به کمک خانواده اش او را آرام کند .این فیلم ناخوشایند در مورد تعدادی از افراد منزجر کننده است که کارهای کارهای منزجر کننده انجام می دهند.اما پایان این فیلم ترسناک کم هزینه یک نمایش بسیار هوشمندانه از خشونت برای فراموشی مزه تلخ داستان است.

شاید بهترین راه برای ترساندن مخاطب تماشای این فیلم در روز روشن است تا بهتر ببینید که انسان ها توان انجام چه کارهای هولناکی را دارند ،چه زمانی کاملاًآزاد هستند و چه زمانی  که در گوشه رینگ قرار می گیرند.در حالی که در بخش زیادی از فیلم زن داستان در اتاقی تاریک حبس شده است .اما تماشای اشعه های نوری که از میان شکاف های سقف به درون می تابد دائماً به شما یادآور می شود که این ها خانواده نرمالی هستند که زندگی روزمره عادی شان را دارند و کنتراست بین راز تاریک و زندگی روزمره شان باعث می شود وحشت تماشای فیلم دو چندان شود .

۶- The Noonday Witch (Polednice)

فیلم Polednice به زبان انگلیسی باعنوان The Noonday شناخته می شود یک فیلم ترسناک از سینمای چک است که همه چیز های روشن و زیبا را ارج می نهد و از افسانه های اروپای شرقی الهام می گیرد که از یک هویت مرموز صحبت می کنند که در میانه روز در مزارع خود را نشان می دهند .اما این افسانه در واقع شخصیت پردازی صورت گرفته از خستگی کارگران آفتاب زده در طول روز های گرم سال است.

۵- Midsommar

و چه فهرسستی از فیلم های ترسناک با داستانی که در طول روز روایت می شود می تواند بدون فیلم Midsommar کامل باشد؟ فیلم به شدت ترسناک و ویران گر آری آستر در مورد زوجی نا متجانس و دوستانشان  است  که برای فسیتوالی تابستانه به سوئد می روند .Midsommar  به سرعت به یکی از پر بحث ترین فیلم های سال ۲۰۱۰ تبدیل شد.10 فیلم ترسناکی که داستانشان در طور روز روایت می شود

۴- The Host

به عنوان فیلمی متفاوت از دیگر فیلم های این فهرست، The Host  فیلمی در مورد یک موجود ترسناک است که ما را به یاد روزهای گذشته فیلم هی ترسناک هیولا محور درجه دو مانند Godzila می اندازد.با استفاده از تلاش های ناکافی و بی فرجام یک مرد برای پس گرفتن دخترش از هیولابب که از رودخانه هان بیرون آمده است .فیلم The Host به یک اندازه درامی سانتیمانتال و یک فیلم ترسناک است.

 

The Ruins

به عنوان یکی از بهترین فیلم های نادیدهگرفته شده دهه ۲۰۰۰ TheRuins تمامی لذت های یک ماجراجویی هیجان انگیز مکزیکی را گرفته و آن را با موجود شیطانی ترسناکی که مدت هاست در یک سایت باستان شناسی به دام انداخته شده ترکیب می کند.خررابه هایی که در عنوان فیلم دیده می شود و تاک های زنده ای که انواع بلاها را در زیر آفتناب داغ آمریکای جنوبی بر سر قهرمان داستان می آورند بسیار ترسناک تر از چیزی است که به نظر میی رسد.

 

۲- Tremors

Tremors یک فیلم مشهور و اورجینال در مورد هیولا هاست که به شکلی رندانه بین کمدی و وحشت در حرکت است .جایی که ستاره ای به نام کوین بیکن در مرکز داستان قرار دارد .این فیلم داستان دو مرد فنی به نام های وال و ارل را روایت می کند که با کرم های غول به دست می آیند.

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *