۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
رشد و توسعه فردی

قانون بالن؛ راهکاری برای رسیدن به آرامش و رشد سریع‌تر در زندگی

قانون بالن

تابه‌حال برای‌تان پیش آمده است که حس کنید چیزی در زندگی دست‌و‌پایتان را بسته است و اجازه نمی‌دهد رشد کنید؟ یا مثلا وسایل اضافه و به‌دردنخور خانه که نه به کارتان می‌آیند و نه اجازه می‌دهند خانه‌تان را مرتب کنید یا حتی عادت هایی که هرچند می‌دانید مانع رشد شما هستند، نمی‌توانید ترک‌شان کنید. چطور می‌توانیم این عادت‌های دست‌وپاگیر را از زندگی‌مان حذف کنیم و با سرعت بیشتری به‌سمت موفقیت قدم برداریم؟ این مطلب قانون بالن را شرح می‌دهد: قانونی که به ما کمک می‌کند از هرچیز اضافه و مضری که مانع رشد ما می‌شود یا زندگی را برای‌مان سخت‌تر می‌کند راحت شویم. با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

 

در دنیا قوانین نانوشته‌ای هستند که صرفا با هدفبهبود زندگی افراد ارائه می‌شوند. با این هدف که به ما راه‌کارهای ساده‌ای را یاد بدهند که کمک می‌کنند در زندگی موفق باشیم و آن‌طور که دل‌مان می‌خواهد خوب زندگی کنیم و خوش بدرخشیم. این قوانین آرامش را مهم‌ترین اصل برای زندگی سالم می‌دانند و قواعدی که ارائه می‌دهند نیز در راستای رسیدن به آرامش است. یکی از این قوانین نانوشته، قانون بالُن است که در این مطلب با آن آشنا می‌شوید.

پیروی کردن از قانون بالن مثل هر قانون نانوشته‌ی دیگری مقوله‌ای کاملا اختیاری است؛ اما برای اینکه بدانید دل‌تان می‌خواهد جزو پیروان این قانون باشید یا نه باید آن را بشناسید و به درستی بدانید که این قانون بر چه اصول و قواعدی استوار است و از شما چه می‌خواهد. قانون

گام اول: دور ریختنی‌های زندگی‌تان را بشناسید

قانون بالن - دور ریختنی های زندگی تان را بشناسید

قانون بالن در ساده ترین حد تصور در اولین گام از اشخاص می‌خواهد هر چیز دورریختنی و به اصطلاح به درد نخور را از خودشان دور کنند و دور بیندازند. می‌گوید هر چیز مضری که به دست و پایتان پیچیده و اجازه نمی‌دهد رشد کنید را دور بریزید. تاکید می‌کند هرچیزی که روی دوش‌تان سنگینی می‌کند و مانع پیشرفت است را دور بریزید تا بتوانید اوج بگیرید؛ درست مثل بالن. کسی که می‌خواهد بالن را هدایت کند خیلی خوب می‌داند برای اوج گرفتن و بالا رفتن باید بار اضافی بالن را کم کند تا با جریان باد هماهنگ شود و به مقصد برسد. پس در اولین مرحله باید دور ریختنی‌های زندگی‌تان را بشناسید و بدانید چه چیزهایی شما را اذیت می‌کند و اجازه نمی‌دهد آن طور که باید خوب و موفقیت‌آمیز زندگی کنید و به هدف‌تان برسید.


گام دوم: دورریختنی ها را حذف کنید

قانون بالن - حذف دور ریختنی ها

لابد از خودتان می‌پرسید چه چیزهایی را باید دور بریزید تا اوج بگیرید و زندگی بهتر و موفق تری داشته باشید؟ ما با چند مثال ساده شما را راهنمایی می‌کنیم.

  • اگر بیش از اندازه به حرف مردم اهمیت می‌دهید بدانید فردی ضعیف هستید و هیچ وقت نمی‌توانید زندگی آرامی داشته باشید. از فکر کردن به اینکه دیگران شما را چگونه قضاوت می‌کنند و پشت سرتان چه حرف‌هایی می‌زنند دست بردارید. یعنی عادت اهمیت دادن به حرف‌ها و پیش داوری‌های دیگران را دور بریزید.
  • از انجام دادن کارها با استرس و نگرانی دست بردارید. برای این کار لازم است کمی منظم باشید. مرتب و منظم بودن و با برنامه پیش رفتن تا حد زیادی استرس را از شما دور می‌کند. استرس یکی از دور ریختنی‌های شما است که هیچ فایده ای ندارد و موجب عدم تمرکز روی اهداف و کم شدن سرعت شما برای رسیدن به موفقیت می‌شود.
  • دست از ایراد گرفتن، نادیده گرفتن علایق و سرزنش کردن خودتان بردارید. اگر برای هر اتفاق ناخوشایندی خودتان را مقصر می‌دانید و به اصطلاح حال خودتان را می‌گیرید، وقت آن رسیده است که دست از این گونه برخورد کردن با خودتان بردارید. این کار فقط باعث می‌شود شادابی‌تان را از دست بدهید و بی‌حرکت یک گوشه بنشینید.
  • رابطه‌تان را با افراد منفی‌گرا، نا امید و افرادی که بیشتر حرف می‌زنند و کمتر عمل می‌کنند کمرنگ کنید. حتما شنیده اید که می‌گویند شما به مرور زمان شبیه به افرادی می‌شوید که با آنها نشست و برخاست می‌کنید. اگر دل‌تان نمی‌خواهد ناامیدی بپیچد به دست و پای‌تان و راه نفس‌تان را بند بیاورد، تا حد امکان از این افراد فاصله بگیرید.
  • خاطرات تلخ گذشته را دور بریزید. از مرور کردن چیزهایی که می‌خواستید و به آن نرسیده اید، اهدافی که در گذشته داشته اید و محقق نشده است و هرآنچه یادآوری آن حال‌تان را بد می‌کند دست بردارید. این کارها تنها باعث می‌شود از زمان حال غافل شوید و فرصت زندگی کردن را از دست بدهید.
  • عجله کردن را فراموش کنید. گاهی برای انجام امور به زمان بیشتری نیاز دارید و همه کارها همان موقعی که شما دل‌تان می خواهد انجام نمی‌شود. در چنین مواقعی به خودتان فشار نیاورید. کمی صبور باشید. عجله کردن فقط باعث می‌شود کارها به درستی انجام نشوند. پس این عادت ناپسند را دور بیندازید.
  • عادت‌هایی که سلامتی‌تان را نادیده می‌گیرد دور بریزید. مثلا هر فردی در یک شبانه روز به ۸ ساعت خواب نیاز دارد. اگر عادت به کم خوابی دارید آن را کنار بگذارید. سیگار کشیدن را فراموش کنید. بیش از حد برای چرخیدن در فضای مجازی وقت نگذارید و…

نتیجه گیری

این قانون از شما می‌خواهد که عادت‌های بدتان را کنار بگذارید، از افکار بازدارنده و انسان‌های منفی فاصله بگیرید، حرف‌هایی که با باورهایتان متناقض است را نشنیده بگیرید، به خودتان و اهداف‌تان و باورهایتان ایمان داشته باشید و اگر اتفاق ناخوشایندی رخ داد بیش از اندازه خودتان را سرزنش نکنید و در نهایت با رسیدن به آرامش روحی و روانی و آرامشی که در زندگی‌تان جاری می‌شود با انرژی به سوی اهداف‌تان حرکت کنید. بعد از حذف دور ریختنی‌های آزار دهنده زندگی‌تان، به خودتان ایمان داشته باشید و شک نکنید که موفق خواهید شد. همین ایمان داشتن انرژی مثبتی به شما تزریق می‌کند و کمک می‌کند که با اطمینان پیش روید.


Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *