۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
پزشکی

منظور ازقرنطینه چیست ؟و چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

پایان قرنطینه خانگی چه شرایطی دارد؟ | موسسه حمایت از بیماران

منظوراز قرنطینه یعنی در خانه ماندن کودکان و بزرگسالان می باشد و رعایت فاصله بین افراد می باشد که به بیرون میروند .افراد نباید هیچ کس را به خانه خود به خاطر قرنطینه راه داده تا این ویروس منحوس به آنان ورود پیدا نکندحتی افراد باید از حیوانات هم دوری کنند زیرا ممکن است کویید ۱۹ از حیوانات هم به بدن انسان وارد شود افرادی که در قرنطینه هستند باید از رفت و آمد با دیگران اجتناب ورزند و از دست دادن هم باید دوری کنند و مدام باید دستان خود را با ژل و مایع بشورند که یک وقتی به  این ویروس مبتلا نشوندو افراد باید همیشه ماسک بزنند که این ویروس به بدنشان ورود پیدا نکند.

 

قرنطینه در اصل یک کلمه ایتالیایی است و به معنای چهل روز است و به معنای  محدود کردن رفت وآمدها بایکدیگر است.

مدت قرنطینه بستگی به نوع بیماری عفونی ، و نهفتگی (فاصله بین آلودگی به عامل عفونی و ایجاد علائم ) و زمانی که فرد آلوده به  مبتلا می تواند دیگران را مبتلا کند. برای مثال قرنطینه ابولا ۲۱ روز بود و قرنطینه بیماری کرونا ویروس ۲۰۱۹ دو هفته است.

بین قرنطینه و جداسازی (ایزولهکردن) تفاوتی وجود دارد ایزوله کردن به معنی جدا کردن مبتلایان به بیماری عفونی عفونی بوده است یا نه یک بیماری عفونی خاص از دیگر بیماران در بیمارستان.

افراد باید از جاهای دور مانند پارک ها ، سینماها،و در اجتماع بپرهیزند چون که ویروس در اجتماع می باشد افراد باید در حضور در اجتماع دوری کنند که مبتلا به این ویروس نگردند.

افراد بایدد از سفر و رفتو آمد به خانه ی دیگران اجتناب کنند تا به این ویروس مبتلانشوند

قرنطینه خانگی چه شرایطی دارد؟

با توجه به محدودیت اطلاعات در دسترسس درباره علائم بالینی، قدرت انتقال و دوره انتشار ویروس توسط فررد بیمار ،این دستورالعمل بر اساس اطلاعات موجود تدوین شده و با به دست دست آمدن اطلاعات جدید ممکن است اصلاح شود.

اقدامات لازم در هنگام قرنطینه خانگی برای افراد مبتلا  به کووید ۱۹

۱- در خانه بمانید مگر برای مراجعه به پزشک-۲-علائم خود را بررسی کنید و در ضورت بروز علائم حاد (مانند مشکل در تنفس)به دنبال مراقبت های فوری پزشکی باشید-۳- در صورت امکان در اتاقی جداگانه خود را قرنطینه کنید-۴- در صورت امکان از سرویس بهداشتی جداگانه ای استفاده نمایید-۵- از تماس با سایر افرادی که در خانه زندگی می کنند و از ورود حیوانات خانگی به منزل را خود داری نمایید -۶- و سایل شخصی مانند فنجان ،حولهو سایر وسایل خود را به صورت اشتراکی استفاده نکنید-۷-در هنگام تماس با دیگران از ماسک استفاده نمایید .

زمان پایان قرنطینه بر اساس علائم (در افراد مبتلا به کووید۱۹)

شواهد جمع آوری شده ،از تشخیص زمان پایان قرنطینه خانگی و اقدامات احتیاطی لازم برای بیماران،بر اساس علائم پشتیبانی می کند به طور خاص محققان گزارش داده اند افرادی که covid-19 خفیف تا متوسط دارند ، حداکثر ۱۰ روز پس از شروع علائم خود و افراد مبتلا به بیماری حادتر یا افرادی که نقص ایمنی شدید دارند ، حداکثر تا ۲۰ روز بعد از شروع علائم دیگر ناقل نیستند بنابراین، CDC توصیه های مربوط به پایان قرنطینه خانگی را به شرح زیر به روز کرده است.

بیماران کویید ۱۹ که دارای علائم بوده و برای مراقبت به منزل فرستاده شده اند ،در صورتی که سه مورد زیر وجود داشته باشد می توانند قرنطینه خانگی را پایان دهند.

حداقل ۲۴ ساعت از قطع شدن تب بدون استفاده از تب بر گذشته باشد.علائم بیماری( مثل سرفه و تنگی نفس ) بهبود یافته باشد . از دست دادن حس بویایی و چشایی ممکن است تا هفته ها یا ماه ها پس از بهبود نیز باقی بماند، بنابراین نیازی نیست که برای پایان قرنطینه تا بهبود این علامت صبر کنید.

از شروع علائم بیماری ۱۰ روز است گذشته باشد.

تعداد کمی از مبتلایان به نوعع شدید بیماری ممکن است بیش از ۱۰ روز ناقل باشند که در این صورت زمان قرنطینه شدن تا ۲۰ روز بعد از شروع علائم افزایش می یابد و در این باره با کارشناسان کنترل عفونت و متضصص بیماری های عفونی مشورت نمایند.

بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که نتیجه تست pCR شان مثبت شده امّا هیچ گاه علائمی نشان نداده اند ،در صورتی که حداقل ۱۰ روز از تاریخ اولین آزمایش تشخیص مثبت آن ها گذشته باشد و هیچ بیماری بعدی نداشته باشند ، به شرط آنکه بدون علامت بمانند ، می توانند به قرنطینه خانگی پابان دهند در ص.رتی که بعد از مثبت شدن آزمایش علائم بروز پیدا کردند ، طیق توصیه های داده سده می توانند (به بیماران کووید -۱۹ که دارای علائم بوده و برای مراقبت به منزل فرستاده شده اند) عمل کنند).

نقش آزمایش در پایان قرنطینه خانگی و سایر اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه

آزمایش RT-PCR می توانند به عنوان روشی برای پایان قرنطینه در افرادی که دارای نقص ایمنی شدید هستند،در نظر گرفته شود و در این باره باید با متخصصان بیماری های عفونی مشورت کرد.

برای سایر افراد ، پایان  قرنطینه بر اساس آزمایش توصیه نمی شود به جزء در مواردی که شخص می خواهد زودتر از زمانی که در بخش قبل (زمان پایان قرنطسنه بر اساس علائم ) گفته شده، قرنطینه را پابان دهد.

در این روش نیاز است که آزمایش متوالی از حداقل دو نمونه نازوفارنژیال (پشت بینی) که به فاصیه ۲۴ ساعت گرفته شده ، منفی باشد

اگر یکی از اعضای خانواده ی ما می تواند به سرکاربروند ، اما آنها باید وظیفه خریدمواد غذایی و داروها و انجام دادن سایر کارهای خانه را نیز بر عههده بگیرند. در چنین اوضاعی،سایر افراد باید بیشتر احتیاط کنند و باید وضعیت سلامت ما را مرتب بررسی کنند و اگر نشانه های بیماری بدتر شد حتما به مراکز درمانی مراجعه کنیم.

معتی قرنطینه شدن شهر ها چیست؟

یعنی اینکه جلوی سفرهای غیر ضررور به شهرهای بزرگ و کوچک گرفته می شود کهاین عامل هم از زمان شیوع ویروس کرونا در مردم ترسی را به وجود آورده که مردم نمی توانند حتّی مسافرت بروند و در این مدتی که کرونا به سرتاسر جهان شیوع کرده است روابط با کشورها را قطع کرده اند و راه ها را به روی سایر کشور ها بسته اند. در قرنطینه شهری افراد نباید در اماکن شلوغ رفت و آمد کنند چون ناقل در فضای آزاد است و ممکن است افراد به ویروس مبتلاشوند. و قرنطینه کردن یک ماه شهر ها باعث می شود که به نفع همه ی ما باشد که به این ویروس مبتلا نشویم.

اگر افراد به همین نحو در کشورمان به مسافرت های غیر ضرور بروند باعث بیشتر شدن افراد به کرونا می شوند و ما به شما این سفارش را می کنیم که در خانه بمانید و از خانه بیرون نروید به خاطر این ویروس.

 

افرادی که در قرنطینه به سر میبرند نباید به بیرون  از خانه مراجعه نمایند به دلیل اینکه ناقلین  در جامعه زیاد وجود دارد و افراد حتی هم که شده به خاطر جان و سلامتی خود از خانه به بیرون نروند و اینها بستگی به خود افراد دارد. و امروزه ذستگاهی برای شناسایی افرادی که مبتلا به کووید ۱۹ شده وجود ددارد که باید افراد ازسلامت خود مطلع شوند.

بیماران کرونایی تا چند روز ناقل ویروس هستند؟ | دردهای عضلانی را جدی بگیرید - همشهری آنلاین

مدتی است که با شیوع کرونا زندگی مردم دگرگون شده و مردم با ترس و دلهره زندگی خود را می گذارند که افراد باید از همه ی کارهای غیر ضروری خودداری نمایند و باید افراد از هرگونه تماس با اجسام و کالا خود داری نمایند به دلیل اینکه میکروب روی اجسام و کالاها می نشیند و بعد از خرید باید حتماً دستان خ.د را با مایع ضد عفونی بشوریم که این ترس و استرس از درون ما به بیرون برود.

18 راهکار کاهش استرس و اضطراب کرونایی - خبرگزاری حوزه

این استرس در زندگی افراد بسیار موًثر است مثلاً فرد باید برای کاری که انجام میدهد حتماً از دستکش و سایر وسایل بهداشتی استفاده کند با آمدن این ویروس رفت و آمد ها میان بستگان هم قطع شد که این هم به نفع همگان است. همه ی افراد باید احتیاط را شرط کنند که  نشاشدبه این ویروس مبتلا شوند.

افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند نباید سریعاً به بیمارستان مراجعه نمایند به دلیل اینکه در بیمارستان ها مبتلایان به کرونا زیاد هستند و افراد با تغذیه ی سالم و خوردن میوه باعث میشود که افراد به کرونا مبتلا نشوند .

برای مقابله با کرونا چه بخوریم؟ | شبکه سلامت

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *