۳۰ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

نرخ نوسازی پویا برای نواحی مختلف نمایشگر؛ راهکار انقلابی سامسونگ برای کاهش مصرف انرژی

گواهی‌های حق‌ اختراع جدید سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد فناوری جدیدی توسعه دهد که با استفاده از آن می‌توان نرخ نوسازی هر ناحیه از صفحه‌نمایش را با‌‌‌توجه‌‌‌به محتوای آن تغییر داد.

سامسونگ مانند بسیاری از تولیدکنندگان به‌طور‌مرتب درخواست‌های حق‌ اختراع را برای هر فناوری و دستگاهی ثبت می‌کند که ممکن است در آینده به‌ بازار عرضه شود. به‌عنوان مثال، این شرکت چندین اختراع مرتبط با اولین گوشی‌ هوشمند رول‌شونده‌ی خود ثبت و پتنتی نیز منتشر کرده است که به گوشی هوشمند گکلسی مجهز به نمایشگر تاشو از کنار اشاره می‌کند.

بااین‌حال، سامسونگ اخیراً درخواست دیگری برای ثبت حق‌ اختراع نرخ نوسازی متغییر ثبت کرده است. این فناوری جدید که نوعی تکنولوژی انقلابی محسوب می‌شود، می‌تواند روی هر بخش از نمایشگر نرخ نوسازی متفاوتی ارائه دهد. این ویژگی، به‌خصوص بر کاهش مصرف انرژی تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

به‌عنوان مثال، فرض کنید با استفاده از قابلیت تقسیم صفحه روی گوشی هوشمند خود، ویدئویی را در یوتیوب پخش و در بخش دیگر مقاله‌ای را در وب‌سایتی باز کرده‌اید. در این شرایط، دستگاه می‌تواند به‌طور‌خودکار نرخ نوسازی بخش نمایش ویدئو را افزایش دهد و به‌طور‌هم‌زمان ناحیه‌ای که حاوی متن است، با نرخ فریم کمتر نمایش دهد.

تماشای فیلم با گلکسی S22 پلاس


  • رندرهای فاش‌شده گلکسی زد فولد ۴ را در سه رنگ مختلف به نمایش می‌گذارند
  • چرا همکاری سامسونگ و کوالکام گلکسی S23 را به گوشی هیجان‌انگیزی تبدیل می‌کند؟

به‌نوشته‌ی Gizchina، تصاویری که سامسونگ به‌عنوان بخشی از اسناد حق اختراع جدید خود ارائه داده است، صفحه‌ای را نشان می‌دهد که محتوا را با سه نرخ نوسازی مختلف، یعنی ۳۰ و ۹۰ و ۱۲۰ هرتز، نشان می‌دهد. البته این شرکت اشاره می‌کند که با ترکیب پنجره‌های صفحه‌نمایش، محدودیت‌های فنی برای اعمال نرخ نوسازی وجود خواهد داشت. به‌عبارت‌دیگر، کاربرد این تکنولوژی از الگوهای خاصی تبعیت خواهد کرد و خودسرانه عمل نخواهد کرد.

بااین‌حال، ایده‌ی جدید سامسونگ روشن است: اعمال هوشمندانه‌ی نرخ نوسازی متفاوت روی نواحی مختلف صفحه‌نمایش. توجه کنید غول فناوری کره‌ای در ژانویه‌ی ۲۰۲۱ درخواست‌هایی برای ثبت اختراعی با عنوان «روشی برای هدایت نمایشگر با نرخ نوسازی چندبرابری و دستگاه‌ الکترونیکی که این‌ کار را انجام می‌دهد» ثبت کرد. این گواهی‌ها اخیراً دردسترس قرار گرفته‌اند.

بااین‌حال، یک سؤال باقی می‌ماند: آیا شانسی برای ارائه‌ی این فناوری نوآورانه در گلکسی S23 وجود دارد؟ با‌‌توجه‌‌به شرایط کنونی، بعید به‌نظر می‌رسد این شرکت از تکنولوژی جدید نرخ‌ نوسازی متغییر روی نواحی مختلف صفحه‌نمایش در نسل بعدی پرچم‌داران خود استفاده کند؛ زیرا نمی‌دانیم آیا پیشرفت چشمگیری در این‌زمینه به‌دست آمده است یا خیر. درحال‌حاضر، می‌توان انتظار داشت سری گلکسی S23 با نمایشگرهای مجهز به نرخ نوسازی متغییر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز عرضه شوند.

منبع:زومیت

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *