۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
پزشکی

نکات مراقبت از پوست که خود متخصصین پوست و مو استفاده می کنند

مراقبت از پوست

 

 

متخصصان پوست داارای مجوز بورد ،کارشناسانی هستند که در مورد پوست ، ناخن و مو به تشخیص و درمان بیش از ۳۰۰۰ بیماری و شرایط از جمله سرطان پوست ،آکنه ، پسوریازیس و اگزما می پردازند . اما اصلاً به این فکر کرده اید که متخصصان پوست مو ، خودشان چه نکات مراقبت از پوست را به کار می برند تا پوست سالم خود را حفظ کنند ؟  در زیر به نکات مراقبت پوستی اشاره شده که متخصصین پوست به همه بیمارانشان توصیه کرده و در واقع خود نیز به کار می گیرند.

 

اکنون اینها نکات نخ نمای خودتان برای مراقبت از پوست نیستند بلکه قوانینی ات که آنها در طول کار خود یاد گرفته و به بیماران توصیه کرده اند . مثلاً چه زمانی و کجا باید از ضد آفتاب کرد ( پاسخ : همه جا و همیشه ) . چگونه لایه لایه از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنیم و اینکه چرا لایه برداری های شیمیایی می توانند بخش مهمی از برنامه روتین مراقبتی شما باشند.

 

البته ابتدا اندکی وقت بگذارید تا نوع پوست خود را شناخته و در مورد آن بدانید :

 

پوست حساس ممکن است پس از مصرف فرآورده ، احساس سوزرش کرده باشد.

پوست طبیعی ، شفاف بوده و حساس نیست .

پوست خشک پوسته پوسته و خشن بوده و خارش دارد .

..پوست چرب ، درخشان و روغنی مانند است .

پوست ترکیبی خشک در برخی از مناطق چرب و در برخی دیگر .

 

به لب های خود برسید : از آنجا که سرطان پوست می تواند روی لب ها شکل بگییرد . قبل از بیرون رفتن از منزل یک بالم لب یا رژلب  حاوی ضد آفتاب با SPF 30 یا بالا تر بمالید.اگر لبهایتان ترک دار یا خشک  است  برای رطوبت بیشتر از وازلین استفاده کنید .

روزانه از ضدآفتاب استفاده کنید .ضد آفتاب یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای پوست خود انجام دهید .ضد آفتاب وقتی به طور صحیح استفاده شود از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) محافظت می کند ، یک ضد آفتاب مقاوم به آب با طیف مصرف گسترده و ۳۰ SPF  به بالا به تمام قسمت های پوست که با لباس پوشیده نمی شوند بمالید و هر دو ساعت یک بار پس از تعریق یا شنا کردن آن را تجدید کنید .برای صرفه جویی در وقت در حین مراقبت از پوست ، می توانید از مرطوب کننده ای استفاده کنید ، که حاوی ضد آفتاب نیز باشد .به خاطر داشته باشیبد از آنجا که هیچ ضد آفتابی نمی تواند ۱۰۰ درصد اشعه ماوراء بنفش خورشید را مسدود کند ، بنابراین در صورت امکان در سایه قرار بگیرید و هنگامی که خارج از خاتنه هستید ، در صورت امکانت داشتن لباس های محافظ از جمله آستین بلند ، شلوار، کلاه لبه دار  و عینک آفتابی نیز مهم است .

 

از تخت های برنزه کننده دوری کنید . تخت های برنزه کننده درست مثل خورشیبد اشعه ماوراء بنفش مضر منتشر می کنند ، که باعثث سرطان پوست می شود . در حقیقت حتی یک جلسه برنزه کردن می تواند خطر ابتلا به ملانوما را ۲۰ درصد ، سرطان سلول سنگفرشی را ۶۷ درصد  و سرطان سلول بازال را ۲۹ درصد افزایش دهد . اگر می خواهید آن درخشش طلایی رنگ را به دست آورید باید با استفاده از محصولات برنزه کننده به آن برسید . برنزه کننده ها هنگامی که به طور صحیح استفاده شوند طبیعی به نظر می رسند و پوست شما را نارنجی رگه رگه یا لکه دار نمی کنند .

 

روال مراقبت از پوست خود را ساده کنید . در مورد مراقبت از پوست ، هر چه از موارد کمتری استفاده کنید بهتر است . استفاده بیش از حد از محصولات به ویژه چندین محصول ضد پیری می تواند پوست را اذیت کند . در عوض روی اصول اولیه مانند یک پاک کننده ملایم ، ضد آفتاب و مرطوب کننده تمرکز کنتید . یک برنتامه روتین مراقبت از پوست در صبح و شب برای خود بسازید که برای پوستتان مفید باشد و آن را رعایت کنید .

 

محصولات مراقبت از پوستی را که برای نوع پوست خودتان فرموله شده انتخاب کنید . شناخت نوع پوستنتان به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه از پوست خود مراقبت کنید و محصولات مراقبت از  پوستی را انتخاب کنید که مناسب شماست . همین طور که در بالا اشاره کردیم در اینجا به نحوه شناسایی نوع پوست اشاره شده است .

 

 

توصیه های متخصص پوست و مو

 

 

پوست حساس : پس از استفاده از محصولات ممکن است احساس سوزش داشته بیاشید .

پوست طبیعی : شفاف و و غیر حساس.

پوست خشک : پوسته پوسته ، دارای خارش و خشن .

پوست چرب : درخشان و روغنی .

پوست ترکیبی : خشک در برخی مناطق و چرب در برخی دیگر .

به لب های خود برسید : هر وقت که صورت خود را لنمس کنید کثیفی ، میکروب و چربی را از روی دستانتان به صورت خود منتقل کنید . تلاش کنید تا در طول روز به صورتتان دست نزنید .از ناخن زدن ، ترکاندن یا فشار دادن جوش ها خود داری کنید .

مرتباً پوست خود را چک کنید : سرطان پوسست شایع ترین سرطان در ایالت متحده بوده است که ازهر  پنج آمریکایی یکی از آنها را تحت تاًثیر قرار می دهد . علاوه بر لین  روزانه تقریباً ۲۰ آمریکایی از ملانوما کشنده ترین شکل سرطان پوست می میرند .

 

پوست دوره ای واقعی است : پوست همه از دوره هتایی  رنج می برد که در آن هیچ چیز فایده ندارد . اما ماسک ها به سرعت پوست را متعادل می نمایند .

با خشکی در شب بجنگید : اگر با پوست خشک از خواب بلند می شوید برنامه خواب خود را تغییر دهید نه برنامه صبحتانرا مقابله با خشکی در شب از برگرداندن آن در روز بعدی آسان تر است .

 

تمیز کردن پارچه ها نباید اولین خط دفاعی شما باشد : استفاده از دستمال مرطوب ممکن است راحت تر از شیر پاک کن های قدیمی باشد ، اما اگر در شهری زندگی می کنید که آلودگی آن زیاد است به دستمال مرطوب برای سم زدایی پوست اکتفا نکنید .

 

حوله نکشید : اگر پوست شما  خاکمستری است یک تغییر آسان ایجاد کنید : آن را قبل از مرطوب کردن به طور کامل خشک نکنید . کرم ها در رطوبت محکم می چسبند و با کمی آب بهتر کار می کنند .

 

ضد آفتاب خود را تعویض کنید  خشکی و قرمزی پوست سفت علائمی هستند که ممکن است نیاز به تغییر ضد آفتاب به نوعی با SPF  داشته باشید.

 

در طول روز با پر هشاری خون مبارزه کنید : لکه های تیره را با استفاده از آنتی اکسیدان در طول روز درمان کنید . در شب از رتینوئیدهای موضعی برای تقئویت تغییر و تببدیلاتن سلولی برای از بین بردن رنگدانه ها استفاده نمایید .

:

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *