۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳
خانواده روانشناسی

پدر و مادر باید برای تربیت کوکان خود چه اصولی را باید بدانند

کودکان باید با حدود هخا و خط قرمز آآشنات باشند که به طور وضوح بدانند که آگر این اتفاق افتاد خود کودکان بدانند در صورت مقابله با چنین مشکلی چگونه مقابله کنند . هیچ وقت حد و حدودی برای فرزندتان تعیین نکنید چون که وقتی شما حد و حدود تعیین کنید فرزندانتان  گفته های شما را انجام نمی دهند .

مهمترین اصول تربیتی کودکان که بیشترین کار آمدی را دارند عبارت اند از :

 

پاداش و تحسین :

 

 

در این گونه روش پدر و مادر برای فرزندان خود کارهایی را تعیین می کننند که اگر فرزندان این کارها را انجام دهند از سوی خانواده پاداش دریافت می کنند . پاداش دادن به کودکان با دادن اسباب بازی کفایت نمی کند ببلکه با دادن یک تابلو که فرزندتان کارهایی را که انجام داده روی آن علامت گذاری کند .

ثبات استمرار  و قدم :

 

 

مقرراتی را که برای کودکان وضع می کنید نباید به سادگی آتن را تغییر دهید . اغلب خانواده ها برای برقراریی آرامش مییان خانواده از ایده هایی همچون آوردن حیوان و دادن به فرزندانشان را نقض می کنند . اما اگر ایده ای را نقض کردید ( هیچ کس نباید آن را نقض کند همچون پدر ، مادر ، همسر ) و همگی باید به این ایده احترام بگذارند . وقتی قانونی را در میان خانواده وضع می کنتید باید همگان از این قانون پیروی کنند و باید درباره این قانون مطیع باشیم .

 

برقراری اصول معین :

 

 

 

مهم ترین اصول تربیتی در برقراری رذوال معین در زندگانی تعیین وقت دقیق خوابیدن ، بیدار شدن و غذا خوردن  است . وقتی زمان مششخصی تعیین کنید بهتر می توانید در مواردی همچون زمان و مسافرت انعطاف به خرج دهید  برای تعیین نظم در بین خانواده باید نظم را رعایت کنید چون اگر می خواهید فرزندانتان منظم باشند باید همه اعضای خانواده نظم را رعایت کنند این نمی شود که یکی نظم را رعایت کند ولی دیگری نه.

 

حد و حدود و خطوط قرمز :

 

 

باید به فرزندان خود بگویید که این کارها را نباید انجام دهد چون که این کارها موجب آسیب دیدن خود فرد می شود و باید به خود فرد بفهمانید که محدوده آزادی او تا کجاست .

 

تعیین اصول نطم و تربیتی :

۱۵ راه آموزش نظم به کودک (تربیت کودک منظم) - ویکی روان

 

 

متا باید حد و حدود هایی تعیین کنیم  که فرزندانتان رعایت کنند ولی این را باید بدانیبد که در صورت رعایت نکردن نظم فرزندانتان را با استفاده از هشدار و خشونت آآن ها را تهدید کنید .

 

هشدار ها  :هواشناسی هشدار قرمز برای کشور صادر کرد + جزئیات

 

 

 

نباید فرزندانتان را درصورت انجام ندادن یک کاری آن ها را تهدید کننید و بگویید اگر این کار را نکنی من تنبیه می کنیم . یا اگر در این ساعت نخوابی من تو را منع میکنم برای بیرون رفتن یا منعت می کنم برای فیلم دیدن .

 

انتظارها:

انتظار خوب است یا بد؟

 

 

به فرزندانتان بگویید که من از شما چه انتظاری دارم و چه رفتاری را می پسندید . برای این منظور ، راجع به خواسته هایتان با فرزندانتان صحبت کنید اما از پیچیده کردن موضوع پرهیسز کنید . و شما می توانید خواسته ی خود را به ساده ترین شکل بیان کنید .

 

محدودیت ها :

 

خونسرد باشید و بر اعصاب خود مسلط باشید . تصمیم نهایی بر عهده والدین است نبالید نا فرمانی یا گوش ندادن را با خشونت پاسخ دهید همچنین اجازه ندهید فرزندانتان با شسهولت با اعصابتان بازی کنند.

پاورپوینت تئوری محدودیتها - یک دو سه پروژه

 

 

مسئولیت  پذیری :

 

پپس به فرزندانتان اجازه رشد بدهید چون که آن ها روزی بزرگ می شوند پس آن ها را به کارهای بزرگ تشویق کنید تا که اعتماد به نفسشان بیشتر شود و بتتوانند برای کارهای بزرگ پیش قدم شوند و بتوانند در کارهای بزرگ موفق شوند و در این کارها پیشرفت کنند.

 

مسئولیت پذیری

 

آسودگی خیال و آرامش :

 

شما باید به سمت کارهایی پیشی بروید که به شما آرامش می دهد مثلاً کتاب خواندن یا قصه گفتن برای کودکان و شما باید به سمت کارهایی بروید که تمام اعضاتی خانواده با انجام دادن آن موافقت می کنند پس شما باید به سسمت کارهایی برویید که دلتان می خواهد مثلا ً شرکت کردن در یک جشن یا شرکت کردن در یک تولد. پس ششما باید برای به دست آوردن آرامش خود دست به کارهایی بزنید.

 

 

آرامش خیال - بنیاد فرهنگی پژوهشی افشین طباطبایی

 

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *