پزشکی ورزش

پیری از پاها شروع می شود:

هنگام پیری پاهای ما باید همچنان محکم بمانند .در پیری نباید از سفید شدن مو یا افتادگی پوست ،یا چین و چروک بترسید…. از جمله علائم طول عمر که در مجله های آمریکا فهرست شده ،((عضلات قوی پا )) در صدر فهرست ذکر شده است…

اگر پاها به مدت دوهفته حرکت ندهید ،قدرت پاها ده سال کاهش می یابد.

تحقیقاتی در دانشگاه کپنهاک دانمارک نشان داد که چه پیر و چه جوان اگر دو هفته بی تحرک بمانند قدرت عضله ی پا به یک سوم تقلیل پیدا می کند که معادل ۳۰-۲۰سال پیر شدن است.

بنابر این انجام ورزش منظم و مناسب مانند پیاده روی ،بسیار مهم است.

فشار کل بدن روی پاهاست ،یا ستونی است که بار کل بدن انسان را به دوش می کشد. ۵۰ درصد از استخوان ها و ۵۰ درصد از عضلات بدن در دو پا قرار دارند.) بزرگ ترین و محکم ترین مفاصل و استخوان های بدن هم در پاهاست…

اسنخوان های قوی ،عضلات قوی و مفاصل انعطاف پذیر مثلث آهنینی را تشکیل می دهند ،که مهم ترین بار را بدن انسان بر دوش دارند.

۷۰ درصد فعالیت انسان و مصرف انرژی در طول زندگی فرد توسط دو پا انجام می شود.

آیا می دانستید که ران های یک جوان قدرت کافی برای بلند کردن یک اتومبیل کوچک را دارند؟…

پاها مرکز حرکت بدن هستند .در هر دو پا با هم ۵۰ درصد از سلسله ی اعصاب و ۵۰ درصد از رگ های خونی قرار دارند …این یک شبکه ی گردش خون بزرگ است که کل بدن را به هم متصل می کند .فقط وقتی پاها سالم هستند ،خون به نرمی جریان می یابد .بنابراین کسانی که عضلات پاهای قوی دارند قلب قوی دارند.

پیری از پاها به بالا شروع می شود،هر چه پیرتر می شویم از رفت و أمد .از دقت و سرعت انتقال دستورات بین مغز و پاها کاسته می شود….

به علاوه به اصطلاح (کود استخوانی کلسیم)دیر یا زود با گذشت زمان از بین می رود و افراد مسن را مستعد شکستگی استخوان می کند.شکستگی در افراد مسن به راحتی باعث ایجاد یکسری بیماری ها به ویژه بیماری های مهلک مانند ترومبوز مغز می شود…

آیا می دانید ۱۵ درصد بیماران مسن در طی یک سال شکستگی استخوان ران می میرند؟؟…

ورزش پا ،حتی بعد از ۶۰ سالگی هرگز دیر نیست … اگر چه پاها به تدریج و با گذشت زمان پیر می شوند ،اما ورزش پا یک کار مادام العمراست.

فقط با تقویت پاها میتوان از پیری جلوگیری کرد.

لطفاً با حداقل هر روز ۴۰-۳۰ دقیقه پیاده روی کنید یا هفته ای سه ساعت ورزش های هوازی قدرتی انجام دهید تا مطمئن شوید پاهای شما ورزش کافی را انجام می دهند و عضلاتشان سالم می ماند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *