۲۹ فروردین, ۱۴۰۳
پزشکی

چرا نرخ مرگ‌ومیر ویروس کرونا در کشورهای مختلف به‌وضوح متفاوت است؟

چرا نرخ مرگ‌ومیر ویروس کرونا در کشورهای مختلف به‌وضوح متفاوت است؟

نرخ مرگ‌و‌میر کووید ۱۹ در کشور ایتالیا ۱۰ برابر بالاتر از نرخ مرگ‌و‌میر این بیماری در کشور آلمان است. درک علت آن می‌تواند به نجات جان مردم کمک کند.

درحالی‌که همچنان شاهد افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا هستیم، کارشناسان به دقت، نرخ مرگ‌و‌میر بیماری (CFR) را مورد بررسی قرار می‌دهند. این عدد بیانگر نسبت افرادی است که دچار بیماری کووید ۱۹ شده و درنهایت دراثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. نرخ مرگ‌و‌میر بیماری کووید ۱۹ از کشوری به کشور دیگر به‌شدت متغیر بوده است. برخی کشورها مانند آلمان نرخ مرگ‌و‌میر موارد تأییدشده‌ی بیماری را حدود ۱ درصد برآورد کرده‌اند، درحالی‌که این نرخ در کشور ایتالیا بیش از ۱۱ درصد است. حتی در کشور آمریکا اختلاف‌های بزرگی درحال نمایان شدن است: از اول آوریل، ایالت لوئیزیانا نرخ مرگ‌و‌میر ۴/۲ درصد را گزارش کرده است که درمقایسه‌با ۲/۱ درصد در کالیفرنیا یکی از بزرگ‌ترین ارقام گزارش شده است.

یک عامل دیگر راهم می توان مهاجرت کردن افراد از سایر نقاط به کشورهارا می توان نام برد و از عوامل دیگر وجود مریضی در افراد و نداشتن علم کافی برای مقابله با این ویروس موجب زیاد شدن تلفات ها می شود که تا به الان روزی ۱۸۰۰ نفر مرگ و میر اتفاق می افتد وامریکا با بیش از ۲۹۸۰۰۰ نفر رکورد تلفات این ویروس را  داده است.

ویروس کرونا از کدام کشور به سایر کشورها نفوذ کرده است ؟

ویروس کرونا از کشور چین که میزان بیشترین تلفات را دارد به خود اختصاص داده است این ویروس که از ووهان چین به سایر کشورها شیوع کرده است .

نشانه های ویروس کرونا چیست ؟

تی،سرفه و تنگی نفس نشانه های اصلی این ویروس می باشند.چه کار باید برای مقابله با این ویروس کرد ؟

شست و شوی مدام دست ها با بخصوص با صابون یا ژل های ضد عفونی.

جلوگیری از تماس با افرادی که بیمار به نظر می رسن.د

لمس نکردن چشم ها بینی و دهان با دست نشسته .

عطسه و سرفه کردن در دستمال کاغذی ، انداختن دستمال ها در سطل آشغال و شستن دست ها پس از آن.

پزشکان مورد اعتماد در سایر کشورها گفته اند که در خانه بمانید و با اجسام برخوردی نداشته باشید جون این ویروس بر روی اجسام می نشیند و مدام دست های خود را با آب و صابون بشورید

اولین مورد ابتلاء به ویروس کرونا در کدام کشور بوده است ؟

اولین مورد ابتلاء به ویروس کرونا در عراق یک طلبه ایرانی بوده است . عراق ، افغانستان ، کویت ، بحرین هم گزارش از وجود کرونا در کشورشان را دادند .

آمارها نشان میدهد که کشورهاییی که این مریضی را درمان نمی کنند فردا روز به مشکل برمی خورند این عوامل عبارت است از نبود متخصصان کافی در یک کشور و نداشتن تجهیزات لازم برای مقابله با این مریضی ها که ممکن است تلفات زیادی برای آن کشور داشته باشد.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *