۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
موفقیت

چند توصیه برای باز گشت به مسیر دستیابی به اهدافمان

همه ما هدف هایی را برای رسیدن به اهدافمان  در زندگی داریم . اما بسیاری از اوقات با کارهایی که خودمان انجام می دهیم می توانیم به جاهایی برسیم که فکرش را اصلاً هم نمی کنید . اما مثل گذشته برای کارهایمان اضلاً انرژی صرف نمی کنیم و از مسیر خارج می شویم . هنوز به آن هدف علاقه داریم اما برای تلاش مجدد و بازگشت به مسیر اهدافمان احساس ناتوانی و عجز می کنیم . در این مقاله ما راهکارهایی را به شما نشان می دهیم که ابه اهدافتان برسید.

 

۱-هدفتان را دوباره ارزیابی کنید

 

یکی از دلایل اصلی رهاکردن هدف این است که آن هدف راه اندازی کافی واضح قابل اندازه گیری نیست . اولین قدم برای موفقیت این است ؛ تعیین هدفی که قابل اندازه گیری باشد. اینکه صرفاً تصمیم بگیرید سالم تر باشید و به خودتان بگویید که می خواهم سالم تر باشم اما معیار مشخصی برای موفقیت خود نداشته باشید و تعیین نکنید فقط باعث ابهام و سر در گمی می شود . به جای این کار بهتر است تغییرات مد نظرتان را مشخص کنید و بر اساس آنها اهدافتان را تعییین کنید.

 

۲- برای اهدافتان برنامه تعیین کنید

 

اگر می خواهید هدف جدیدی را در زندگی خود اضافه کنید باید برای اهدافتان برنامه ها بچینید تا فردا روزی ناموفق نشوید. این کار باعث تضمین کارهایتان می شود تا به مشکل برنخورید پس همیششه برای زندگی خود وقت بگذارید تا بتوانید به موفقیت برسید . راه دیگر این است که عادت جدید را به عادت فعلی خود گره بزنید، راهکارش این است که از یک محرک برای یادآور فعلی تان استفاده کنید. اینکه بگویید به زودی این کار را انجام می دهم فایده ای ندارد دقیقاً باید بدانید کی و کجا قرار است کار مدنظرتان انجام شود.

 

۳-اهداف کوتاه مدت تعیین کنید

 

هر هدفی که دارید چه خانه تکانی باشد چه پس انداز پول برای خرید خانه ،آن را به اهداف کوتاه مدت و کوچک تر تقسیم می کمید. به جای اینکه هدف بزرگی را برای کل سال تعیین کنید مشخص کنید که این هفته چه کاری می خواهید انجام دهید . احتتمال دستیابی به اهداف پس انداز را خواهید داشت.

.

۴- حتی اگر نمی توانید برنامه تان را تمام و کمال اجرا کنید و به آن پایبند باشید

 

مشکل اجرا نکردن برنامه تان نیست ، بلکه مشکل اینجاست که شما وقتی کاری را انجام می دهید باید تمام کار را انجام دهید تا به یک جایی برسید . اگر شما می خواهید ورزش کنید باید اول برنامه ریزی کنید سپس باید تمام ورزش مدنظرتان را انجام دهید تا موفق شوید و به جایی برسید. .

 

۵-موانع را پیش بینی کنید

 

شمایی که می خواهید کاری را انجام دهید باید موانع رسیدن به آن کارها را هم بدانید تا فردا روزی  به مشکل نخورید. در مسیر موفقیت موانع زیادی وجود دارد که خانواده یا دوستان شما را به خوردن غذاهای ناسالم تشویق کند . بسیاری از موانع قابل پیش بینی اند و برنامه ریزی قبلی برای آنها نقش بسزایی در موفقیت شما دارد.

 

۶-محیط را برای موفقیت آماده کنید

 

همه ما بر این باوریم که اطرافیان ما بر رفتار و انگیزه ها و موفقیت هایمان تاًثیر گذارند . اما تاًثیر محیط را نادیده می گیریم وسایلی که روی میز کارمان قرار داده ایم و عکس ها و تابلو های مختلف می توانند همگی به انجام کارهای مختلف وادار کنند.

 

۷- چیزی را انتخاب کنید که واقعاً یرایتان مهم باشد

 

گاهی فراموش کردن هدف نشانه آن است که آن هدف چندان برای شما مهم نبوده است . بسیاری از مردم زمان قابل توجهی را صرف دستیابی به اهدافی می کنند که واقعاً برایشان اهمیتی ندارد و هنگامی که به آنها دست پیدا نمی کنند به خاطر نرسیدن به چیزی است که تمام  مدت برایشان مهم نبوده است.

 

۸-پیشرفت خود را پیگیری کنید

 

هر بار که احساس کردید به اندازه کافی پیشرفت نمی کنید و تلاشتان کم شده است . قدم هایی را که تا حال برداشته اید را مرور کنید تا راه های پیشرفت تان را دوباره پیدا کنید تا به مشکلی که با آن رو به رو شده اید بتوانید مبارزه کنید.

 

۹- یک همراه یا حامی داشته باشید

 

اگر کسی را داشته باشید که با شما هدف مشترکی دارد کمتر احساس تنهایی می کنید . این حمایت و همراهی اشکال مختلفی دارد . می توانید در برنامه پیاده روی روزانه خودتان برتامه ریزی کنید که با کدام یک از دوستانم پیاده روی کنم .

 

۱۰- با خودتان مهربان باشید

 

اشتباهات بخشی از مسیر هستند که به آنها به چشم فرصتی برای یادگیری نگاه کنید سپس با دانشی بیشتر از قبل به جلو حرکت می کنید . سپس باید با دوستانتان بیرون بروید و با آنها صحبت کنید و یکدیگر را برای رسیدن به اهدافتان تشویق کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *