۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

چگونه یک خانه هوشمند می‌تواند شما را پولدار کند

یک خانه هوشمند می‌تواند شما را پولدار کند و به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کند. به پول زیادی که با وجود این وسایل پس‌انداز می‌شود، فکر کنید.

در ادامه این مطلب گجت نیوز به ۶ دستگاه هوشمند اشاره می‌کنیم که به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می‌کنند. بعضی از وسایل در یک خانه هوشمند و مجهز می‌توانند شما را پولدار کنند و هزینه‌ها را کاهش دهند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که این مطلب به بررسی کلی دستگاه‌ها می‌پردازد و صرفه جویی در هزینه‌ها با توجه به شرایط هر فرد و هر خانه‌ای متفاوت خواهد بود.

بررسی دستگاه‌ها در یک خانه هوشمند

۱- ترموستات‌های هوشمند

خانه هوشمند-ترموستات هوشمند

ترموستات‌های هوشمند سال‌های زیادی است که به دنبال صرفه جویی در مصرف انرژی هستند. برخی از ترموستات‌های هوشمند می‌توانند با اتصال به تلفن همراه شما بفهمند که شما در خانه حضور دارید و برای روشن بودن گرمایش یا سرمایش خانه تصمیم گیری کنند.

ویژگی ترموستات‌های هوشمند به نسبت مدل‌ آن‌ها متفاوت است. برخی از این دستگاه‌ها، هوای خانه را طوری کنترل می‌کنند تا در صورت امکان از نرخ‌های ارزان‌تر استفاده شود.

تخمین‌هایی مختلفی از این که یک ترموستات هوشمند تا چه میزان می‌تواند در هزینه‌ها صرفه جویی کند، زده شده‌است. اما در نهایت ارقام دقیق کاهش هزینه‌ها بر اساس آب و هوا، وسعت خانه و مدت زمانی که در خانه سپری می‌کنید، متفاوت است.

هر چند یک اتفاق نظر کلی مبنی بر این وجود دارد که یک ترموستات هوشمند، هزینه‌های خود را با صرفه جویی در هزینه برق در طول زمان بازمی‌گرداند.

۲- انرژی خورشیدی

پنل خورشیدی-خانه هوشمند

پنل‌های خورشیدی می‌توانند با یک سرمایه گذاری اولیه و کنترل کننده‌های هوشمند، شبکه انرژی خانه را تا حدی بهینه کنند که دیگر به ارائه دهندگان خدمات، هزینه‌ی زیادی پرداخت نکنید.

متغیرهای مختلفی در میزان هزینه‌های پس انداز شده با استفاده از پنل‌های خورشیدی تاثیر دارند. بسیاری از صرفه جویی در هزینه‌ها به صلاح دید شما و عامل نت مترینگ بستگی دارد. هزینه پنل‌های خورشیدی در طی سال‌ها کاهش یافته است و حتی ارزان‌تر هم می‌شوند. پنل‌های خورشیدی سرمایه گذاری شما را جبران می‌کنند.

۳- دوشاخه‌های هوشمند

خانه هوشمند-دوشاخه

دوشاخه‌های هوشمند می‌توانند استفاده الکتریکی را در وسایل خاصی به صفر برسانند و مزایای اضافی کنترل از راه دور را برای وسایلی فراهم کنند که در حالت معمول هوشمند نیستند. دوشاخه‌های هوشمند به راحتی نصب می‌شوند و استفاده از برنامه‌های همراه آن‌ها نیز بسیار آسان است.

توانایی دوشاخه‌های هوشمند در کاهش مصرف برق بررسی شده‌اند و نتیجه گیری این بود که بهتر است از این دوشاخه‌ها در پریزهایی استفاده کنید که مصرف برق بالایی را در خانه شما به خود اختصاص می‌دهند. لوازم کوچک برقی،‌ مصرف تقریباً ناچیزی دارند حتی اگر تعداد زیادی از آن‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

۴- مانیتورهای انرژی

مانیتورهای انرژی تقریباً مانند برادران بزرگ‌تر پریز و دوشاخه‌های هوشمند هستند. مانیتورهای انرژی در یک خانه هوشمند می‌توانند دید کلی از مصرف انرژی خانه به شما بدهند.

استفاده از آن‌ها یک راه عالی برای کنترل برق اصلی خانه در وسایلی مانند ماشین لباسشویی، تهویه و یخچال است. بزرگ‌ترین نقطه ضعف مانتیورهای انرژی این است که نیاز به نصب حرفه‌ای دارند و باید کاملاً به یک متخصص واگذار شوند.

 

۵- مانیتورهای هوشمند آب 

با توجه به افزایش خشکسالی در دنیا، صرفه جویی در مصرف آب نه تنها برای کاهش هزینه‌های شما، بلکه برای جامعه جهانی و ذخیره منابع آبی نیز خوب است. مانیتورهای هوشمند آب تشخیص می‌دهند که کدام شیرها در چه زمانی روشن می‌شوند. حتی به لطف تغییر فشار در منابع، قادر به تشخیص نشتی نیز هستند.

این مانیتورها هم به میزان مصرف آب و هم به گرمایش آب توجه دارند. به عنوان مثال بر اساس ادعاهای شرکت Power X با تجهیز مخازن به مانیتورهای هوشمند، مصرف برق تا ۱۶ درصد و مصرف گاز طبیعی تا ۲۴ درصد کاهش می‌یابد.

۶- یخچال‌های هوشمند

یخچال‌های هوشمند در حال تبدیل شدن به یک گزینه لوکس در خانه‌های هوشمند هستند. در درب این یخچال‌ها دوربین‌هایی قرار دارد که به صاحب خانه کمک می‌کند تا وقتی به خرید بیرون از خانه می‌رود محتویات یخچال را بررسی کند و فقط آن چه را که نیاز دارد، تهیه کند. این قابلیت در یخچال‌ها در آینده می تواند حتی در صورت نیاز به سفارش غذا نیز ارتقا پیدا کند.

در نظر داشته باشید که اگر صرفا به هزینه‌های تهیه این وسایل هوشمند در مقابل پول صرفه جویی شده توجه کنید به احتمال زیاد پیشرفتی برای شما رخ نخواهد داد. اما اگر راحتی، بهبود کیفیت زندگی و کارآیی این دستگاه‌ها را نیز در نظر بگیرید، متوجه ارزش آن‌ها خواهید شد.

اگر به دستگاهی احتیاج دارید که بتواند در هزینه‌های شما صرفه جویی کند، حتماً گزینه اول یعنی ترموستات‌های هوشمند را در نظر بگیرید. بر طبق بررسی‌ها در طی مدت ۲ سال ترموستات‌های هوشمند با صرفه جویی، هزینه‌های خود را پرداخت می‌کنند.

نورپردازی هوشمند نیز انتخاب خوبی برای کاهش هزینه‌ها است. مخصوصا اگر سراغ برندهای مقرون به صرفه‌تر بروید. به عنوان مثال LEDها از لامپ‌های هالوژن و مهتابی بسیار بیشتر عمر می‌کنند و تاثیر منفی کمتری بر محیط زیست دارند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *