۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
کسب و کار

کسب و کار اینترنتی پولساز خود را راه اندازی کنید

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در یکی دوسال اخیر مورد توجه بسیاری از مردم را به طور ویژه به خود اختصاص داده است که افراد جوان و فعال در دنیای اینترنت قرار گرفته اند طوری که هر روز به تعدادآن افزوده خواهد شد.فعالاان تجارت الکترونیک اضافه می شود و به همین دلیل است که باید یک راهنمای جامع تحت عنوان دوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی و آنلاین وجود داشته باشد تا افراد بتوانند روش هاو راهکارهای عملی آن بتوانند از بروز خطا یا هدر رفتن منابع جلوگیری کنند.

در این مقاله، می‌خواهیم درباره اهمیت راه اندازی کسب و کار آنلاین صحبت کنیم. در انتها به یکی از بهترین دوره‌های مربوط به آنلاین‌سازی فعالیت تجاری که توسط کالج رشدانا برگزار می‌شود، اشاره خواهیم کرد. اگر شما هم به واسطه داشتن یک محصول مانند صنایع دستی یا ارائه یک خدمت مانند آرایشگری می‌خواهید به دنیای کسب و کار آنلاین بپیوندید، تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

 

کسب و کار اینترنتی یا آنلاین چیست؟

اولین و شاید مهم‌ترین تعریفی که باید از تجارت آنلاین بدانید، مفهوم آن است؛ یعنی همانقدر که بین دنیای واقعی و مجازی تفاوت وجود دارد، کسب و کار آنلاین و سنتی هم متفاوت است. هر یک از این تجارت‌ها دارای مشتری، رفتار، شخصیت، استراتژی و به طور کلی، سبک و طرح منحصر به فرد بوده و قابل استفاده برای دیگری نیست؛ برای مثال، تبلیغات در دنیای سنتی قطعا و حتما با دنیای آنلاین متفاوت است چون نوع نگاه مشتری و نیازهای او به شکلی متفاوت تعریف و عرضه می‌شود.

بنابراین، اگر بخواهیم تعریفی کلی اما مختصر از کسب و کار آنلاین ارائه کنیم، باید شروط اصلی آنلاین و برخط بودن ذکر شوند؛ مانند این تعریف: کسب و کار اینترنتی یعنی ارائه خدمات و محصولات مختلف به هدف فعالیت تجاری و با کمک ابزارهای الکترونیکی که تمام فعالیت‌های اقتصادی مانند خرید، فروش و مبادلات پولی در بستر اینترنت انجام می‌شوند. به کمک یک دوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی می‌توانید به طور کامل نسبت به این تفاوت‌های فروش آنلاین و سنتی اشراف پیدا کنید و همچنین، درباره نیازهای هر کدام اطلاعات جامعی به دست آورید.

 

مزایای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و آنلاین

احتمالا بتوانید دلیل علاقمندی اقشار مختلف جامعه به چنین کسب‌وکارهایی را حدس بزنید! کسب و کارهای آنلاین مزایای زیادی دارند؛ البته این نوع فعالیت‌های اقتصادی مانند هر نوع دیگری معایبی هم دارند اما مزایای آن‌ها به مراتب بیشتر است؛ برای مثال، تعدادی از مزایای راه اندازی کسب و کار اینترنتی عبارت است از:

  • درآمد زایی بدون محدودیت: هیچ نوع محدودیتی مانند محدودیت زمانی یا مکانی، سن، جنسیت، واحد پولی مورد نظر و هر محدودیت دیگری خرید و فروش یا درآمدزایی شما را متوقف نخواهد کرد.
  • عدم نیاز به سرمایه کلان برای راه اندازی کسب و کار آنلاین: بسترهای رایگان زیادی برای درآمدزایی وجود دارند؛ مانند باسلام، دیجیکالا و همچنین اینستاگرام که پلتفرمی قوی و پرمخاطب است.
  • نداشتن محدودیت جغرافیایی: محصول خود را به خارج از مرزهای کشور صادر کنید و به دلار درآمد داشته باشید.
  • صدور فاکتور و حسابرسی به صورت آنلاین و در اسرع وقت: مهم‌ترین و بهترین مزیت اینترنت، سرعت بی‌نظیر آن است. تنها با چند کلیک خرید یا فروش انجام شده و مبالغ مبادله می‌شوند.
  • انعطاف در مکان و زمان: در کشور شما روز است و در کشور مقصد شب؟ هیچ مشکلی نیست. فروش و مبادله به سرعت انجام خواهد شد؛ فقط باید به اینترنت متصل باشید و متصل بمانید!
  • عدم نیاز به مدرک دانشگاهی و… : مدارک دانشگاهی می‌توانند به شما در فروش یا خرید محصولات کمک کنند اما اصلا الزامی نیستند؛ پس محدودیت‌ها را به طور کامل دور بریزید و شروع کنید.

 

حالا که تعریف مناسبی از عبارت مشاغل آنلاین به دست آوردیم و مزایای کسب و کار اینترنتی را می‌دانیم، لازم است به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا به دوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز داریم؟ در بخش بعدی ابتدا آموزش نحوه راه‌اندازی کسب‌وکار را بررسی می‌کنیم و سپس به معرفی یکی از بهترین و جامع‌ترین آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی می‌پردازیم.

 

آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی

برای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین خود ابتدا باید به قوانین و قواعد دنیای آنلاین شناخت نسبی پیدا کنید؛ چون همه چیز در اینترنت نسبی و لحظه‌ای است. اغلب مفاهیمی که در اینترنت کاربرد دارند، مطلق نیستند و امکان تغییر آن‌ها وجود دارد. شما باید با حالات مختلف آشنا باشید و بتوانید در لحظه از راهکارهای تجربی استفاده کنید. برای اینکه در پول و وقت خود صرفه‌جویی کنید، پیشنهاد ما شرکت در دوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی کالج رشدانا است.

در این دوره مزایای زیر برقرار است:

  • ارائه جذاب (تدریس صفر تا صد مباحث): پس اگر مبتدی هستید اصلا نگران نباشید چون تمامی سرفصل‌ها به طور کامل تدریس می‌شوند.
  • پروژه محور بودن دوره (انجام پروژه جهت تسلط بیشتر به موضوع): تمام آموزش‌ها به شکل تمرین و در قالب پروژه توسط هنرجو اجرا شده و این مساله روی آموزش هر چه بیشتر و عمیق‌تر مفاهیم تاثیر زیادی دارد.
  • منتورینگ (پشتیبانی منتور در صورت بروز هرگونه ابهام یا مشکل برای انجام پروژه): به کمک منتور و پشتیبان، سوالات شما بی‌جواب نمی‌مانند.
  • کیفیت بالا، قیمت مناسب: کالج رشدانا همواره به دنبال برگزاری دوره‌های باکیفیت با قیمت مناسب است.

دستاوردهای دوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی کالج رشدانا

دستاوردهای شما در انتهای دوره راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین عبارتند از:

  • نحوه ایده‌یابی، شناخت فردی، هدف گذاری و شناخت راه صحیح قبل از راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی
  • شناخت هاست و دامنه و آشنایی با وردپرس
  • شناخت بوم ناب و طراحی بیزنس پلن
  • فعال کردن تنظیمات فروشگاه ساز آنلاین
  • اد کردن محصولات و گالری عکس
  • آشنایی با درگاه پرداخت‌ها و فعال کردن آن
  • آشنایی با سئو و اجرای آن
  • آشنایی با تولید محتوا و انواع آن
  • آشنایی با بازاریابی و فروش اینترنتی
  • روابط عمومی در کسب و کار
  • آشنایی با مجوزهای قانونی

در این مقاله، به بررسی تعریف دقیقی از کسب‌وکار آنلاین و همچنین، دوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی کالج رشدانا پرداختیم. دنیای آنلاین بخش‌ها و وجوه ناشناخته زیادی دارد که نمی‌توان آزمون و خطا شاید راه درستی برای شناخت این بخش‌ها نباشد.

اگر ابتدای راه آنلاین‌سازی کسب‌وکار خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از یک راهنمای جامع یا یک دوره آموزشی مطمئن دانسته‌های خود را تکمیل کنید و سپس وارد دنیای بازاریابی و فروش آنلاین شوید.

استفاده از چنین منابعی به شما در پس‌انداز هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت زیاد کمک می‌کنند و در مقابل، از هدر رفتن منابع پولی جلوگیری می‌شود. همچنین، بهتر است با افراد ماهر و باتجربه در زمینه کاری خود که در دنیای اینترنت مشغول فعالیت تجاری و اقتصادی هستند، مشورت کنید.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *