دسته‌بندی نشده

گلهای تابستانی؛ ۴۶ گل باغچه‌ای زیبا و رنگارنگ برای فصل تابستان

لهای تابستانی مناسب باغچه

گاهی روزهای گرم تابستان، عصرها و شب‌های خنک و دل‌نشینی دارد که فرصت مناسبی برای وقت‌گذراندن در هوای آزاد و لذت‌بردن از نسیم خنک تابستانی است. اگر اهل گل و گیاه باشید، احتمالا همیشه برای حیاط، باغچه یا گوشه سبز خانه‌تان در فصل‌های مختلف برنامه‌های خاصی دارید. در این مقاله، گلهای تابستانی مناسب باغچه و فضای بیرون را به شما معرفی می‌کنیم: گلهایی که بی‌شک جلوه بی‌نظیری به محیط پیرامون‌ خود می‌بخشند.

۱. سیر گل آبی؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

سیر گل آبی از انواع گلهای تابستانی

این گل همیشگی که با نام گل پیاز هم شناخته می‌شود، گیاهی از سرده سیر است. این گیاه ساقه‌های محکم و بوی بسیار خوشایندی دارد و فقط پیاز گل آن یادآور بوی سیر و پیاز است. سیر گل آبی پررنگ معمولا در رنگ‌های بنفش و سفید یافت می‌شود. سیر گل آبی تقریبا بوته بلندی دارد و به همین دلیل یکی از گزینه‌های مناسب برای زیباکردن حیاط و باغچه است. این گل زیبا در دستۀ گل‌های مدرن نیز جای دارد.

پرفروش‌ترین بذرها و تخم گیاهان را ببینید

۲. بگونیا

بگونیا نوعی از گلهای تابستانی

بگونیا رنگ‌های متنوعی دارد و گیاه بسیار مناسبی برای محیط‌های کم‌‌نور به حساب می‌آید. بگونیا برگ‌های مومی پرپشت زیبایی دارد که هم در باغچه برای مرزبندی و هم در گلدان در ترکیب با گل‌های دیگر جلوه خاصی دارد. نگهداری از این گیاهان ساده است و نیازی نیست برای پرپشت‌شدن این گلهای تابستانی، گل‌ها و برگ‌های پژمرده آنها را هرس کنید.

۳. سوسن چشم‌سیاه

سوسن چشم سیاه نوعی از گلهای تابستانی

رودبکیا، کوکب کوهی یا سوسن چشم‌سیاه رنگ‌های متنوعی بین زرد روشن تا نارنجی تیره دارد. سوسن سیاه گلی پایا است که در بهترین حالت ۱٫۲ متر پهنا دارد. این گل یکی از بهترین گلهای تابستانی و مناسب برای ترکیب با سایر گل‌ها است.

۴. گل کاغذی؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

گل کاغذی زیباترین گلهای تابستانی

این گل با نام علمی «بوگین ویلیا» در آب‌وهوای گرم همیشه گل خواهد داشت. گل کاغذی در مناطق چهارفصل، جزو گلهای تابستانی محبوب است. سرخابی و صورتی رنگ‌های معمول این گل زیباست که جلوه خاصی به محیط می‌بخشد. گل کاغذی به‌دلیل داشتن گلبرگ‌های نازک به این نام خوانده می‌شود. این گل گیاهی بالارونده است و اگر آن را نزدیک پرچین یا دیوار بکارید، ظاهر بسیار زیبایی پیدا خواهد کرد.

۵. کلماتیس

کلمانتیس یکی از گلهای تابستانی

کلماتیس نام یک سرده از تیره آلالگان است. این گلهای تابستانی زیبا به حداقل ۶ ساعت نور خورشید نیاز دارند؛ اما گونه‌هایی از کلماتیس وجود دارد که با سایه یا نور غیرمستقیم نیز سازگاری دارند. این گلهای همیشگی بالارونده‌اند و برای پوشش حصار یا ستون با نگهدارنده‌های پشتیبان مناسب‌اند. برای گل‌دهی مجدد، می‌توانید اواخر فصل گل‌دهی، آن را هرس کنید.

۶. حسن‌یوسف؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

حسن یوسف انتخابی برای گلهای تابستانی

حسن‌یوسف یکی از گیاهان تابستانی یک‌ساله است که به‌شدت نور خورشید را دوست دارد. گونه‌های دیگری از حسن‌یوسف نیز وجود دارند که به نور کمتری نیاز دارند. رنگ‌های متنوع این گیاه زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد. حسن‌یوسف با روش قلمه‌زنی یا کاشت بذر گل در تابستان به‌راحتی تکثیر می‌شود. برای روش اول، تنها کافی است ساقه را از قسمت زیرین برگ جدا کنید و در لیوان آب قرار دهید. پس از چند هفته، ریشه‌های جدید آن نمایان می‌شوند.

۷. اکیناسه یا سرخارگل

گلهای تابستانی و سرخارگل زیبا

درحقیقت سرخارگل یا «اکیناسه» گیاهی دارویی محسوب می‌شود. این گل یکی از گلهای تابستانی موردعلاقه زنبورها و پروانه‌ها است و جلوه سرمستانه‌ای به محیط می‌بخشد.

۸. اشرفی؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

گل اشرفی انتخابی برای گلهای تابستانی

گل اشرفی یکی از بی‌دردسرترین گلهای تابستانی برای نگهداری در باغچه است. این گل زیبا که از خانواده میناسانان به شمار می‌رود، گل‌دهی وسیعی در فصل تابستان دارد. برای افزایش گل‌دهی، ساقه‌های پژمرده و خشک گل را از گیاه جدا کنید. گل اشرفی در رنگ‌های زرد و صورتی یافت می‌شود؛ اما ممکن است رنگ سفید، گلبهی یا قرمز تیره نیز از این گل زیبا در دسترس باشد.

۹. گل کوکب

کوکب نوعی از گلهای تابستانی

کوکب یکی از سرشناس‌ترین گلهای تابستانی است که در رنگ‌ها و اندازه‌های بسیار متنوعی دیده می‌شود. ساقه‌های محکم کوکب کمک می‌کند چیدمان و آرایشی عالی در باغچه به‌ وجود بیاید. توصیه‌ای حرفه‌ای برای نگهداری از کوکب در خانه: ساقه‌های تازه‌بریده‌شده را در آب گرم (۷۰ درجه سانتی‌گراد) قرار دهید و اجازه دهید به دمای اتاق برسد. با این کار عمر گل‌های شما بیشتر می‌شود.

نمونه مینیاتوری گل کوکب با نام «لولی‌پاپ» یا «پومپوم» با گل‌هایی به‌اندازه تقریبی ۵ سانتی‌متر وجود دارد. وسعت گل‌های نوع درشت‌تر کوکب با نام «دینر پلیت» به ۳۸ سانتی‌متر می‌رسد. این گل برای آب‌وهوای بسیار گرم مناسب نیست؛ اما در وضعیت جوی متعادل‌تر، جزو گیاهان پایا خواهد بود.

۱۰. گل مینای چشم‌گاوی

گل مینا یکی از گلهای تابستانی باغچه

دوست‌داشتنی‌ترین گل در باغچه شما، گل زیبای سرمستی است. «گل مارگریت» یا نمونه رایج‌تر آن «شاستا»، دارای رنگ سفید خالص است و جزو گلهای تابستانی محبوب شمرده می‌شود. برای تشویق گل مینا به رشد و گل‌دهی بیشتر می‌توانید پس از پایان گل‌دهی، ساقه‌های گیاه را جدا کنید.

۱۱. دلفینیوم؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

دلفینیوم یکی از گلهای تابستانی

دلفینیوم یا «زبان در قفا» گل ایستا و باشکوهی است که ارتفاع آن به ۲ ‌متر هم می‌رسد. این گل نور مستقیم را می‌پسندد. دلفینیوم گیاهی همیشگی است که با چیدن گل‌های آن، شکوفه‌های جدید بازهم رشد می‌کنند.

۱۲. ادریسی

ادریسی زیبا از گلهای تابستانی

احتمالا گل ادریسی یا «هورتانسیا» همان گلی است که همیشه برای فصل تابستانِ باغچه‌تان به‌دنبالش بوده‌اید. گونه‌های متنوعی از ادریسی که گیاهی همیشگی است، وجود دارد؛ اما «ادریسی تابستان بی‌پایان» انتخابی مطمئن است. ادریسی یکی از گلهای تابستانی است که هم سایه و هم آفتاب را می‌پسندد. گل‌های ادریسی در خاک اسیدی‌تر به رنگ آبی متمایل می‌شوند و در خاک قلیایی رنگ صورتی‌ خواهند داشت.


۱۳. شمعدانی؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

شمعدانی یکی از انواع گلهای تابستانی

گل شمعدانی یا «سوزن چوپان» رنگ‌های بسیار زیبا و برگ‌های معطری دارد. شمعدانی در رنگ‌های صورتی، مرجانی، قرمز و سفید یافت می‌شود. یکی از گلهای تابستانی مناسب برای کاشت در سبدهای آویزان، گلدان یا باغچه همین گل شمعدانی است. قاعده‌ای ساده درباره شمعدانی‌های عطری و رونده این است که خاک گیاه باید همیشه مرطوب باشد. گل‌ها و برگ‌های خشک‌شده را از ساقه جدا کنید تا رشد گیاه بیشتر شود.

۱۴. ژربرا

ژربرا گزینه‌ای برای گلهای تابستانی

گل ژربرا یکی دیگر از گلهای تابستانی یک‌ساله با رنگ‌های متنوع است. این گل در رنگ‌های صورتی، زرد، نارنجی و سفید یافت می‌شود. این گل زیبا از آفتاب فرار نمی‌کند و در نور زیاد بهتر گل می‌دهد. ژربرا در نور غیرمستقیم ساقه‌های بلندی خواهد داشت؛ اما گل‌های آن طراوت کمتری پیدا می‌کنند.

مشاهده پرفروش‌ترین لوازم باغبانی

۱۵. تکمه‌ای

گل تکمه‌ای به عنوان یکی از گلهای تابستانی

این گل به تازگی موردعلاقه عاشقان گل‌وگیاه قرار گرفته است و در گذشته زیاد شناخته‌شده نبود. گل تکمه‌ای شبیه توپ پینگ‌پونگ است و جلوه خاصی به باغچه شما می‌بخشد. این گل در ترکیب با گل‌های دیگر در دسته‌گل و گلدان نیز بسیار زیبا خواهد بود. رنگ گل تکمه‌ای پس از خشک‌شدن تغییر نمی‌کند و همیشه یادآور روزهای بلند تابستان خواهد بود.

۱۶. رز قدیمی؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

رز قدیمی یکی از گلهای تابستانی

نگهداری از گل رز قدیمی (Heirloom Rose) ساده نیست؛ اما نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود! کمتر رقیبی برای این رز زیبا (که گاهی بویی مانند لیمو دارد) پیدا می‌شود. رز قدیمی رنگ‌های متنوعی دارد و به دو صورت درختچه‌ای و بالارونده دیده می‌شود. این گل نور خورشید را می‌پسندد. گل‌دهی رز قدیمی از خرداد تا شهریور است که با برنامه ریزی و مراقبت صحیح می‌توانید کل تابستان از رنگ و عطر آن لذت ببرید. «دزدمونا» (Desdemona) نوعی گل رز قدیمی است که به‌صورت خاصی پرورش می‌یابد تا دربرابر آفت‌ها مقاوم باشد.

۱۷. ختمی

گل ختمی یکی از گلهای تابستانی

گل ختمی، «کنف»، «گل بامیه» یا «هیبیسکوس» در تهیه دمنوش و چای، طعم‌دهی به نوشیدنی‌ها و نیز در صنعت داروسازی استفاده می‌شود. ختمی در مناطق گرمسیری و معمولا به‌شکل درختی رشد می‌کند. این گلهای تابستانی جذاب به‌صورت بوته‌های زمینی نیز یافت می‌شوند و حال‌وهوای مناطق استوایی و گرمسیری را به باغچه شما می‌بخشند.

۱۸. حنا؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

گل حنا برای کاشت گلهای تابستانی

گل حنا یکی از انواع گلهای تابستانی است که محیط سایه‌دار و کمی آفتاب را می‌پسندد و در گلدان‌های آویزان یا گلدان‌های پشت پنجره، جلوه بسیار زیبایی دارد. برای جلوه بیشتر گل حنا در باغچه، این گیاه را به‌منظور مرزبندی در قسمت سایه‌دار باغچه بکارید.

۱۹. زنبق

زنبق از زیباترین گلهای تابستانی

گل زنبق یا «آیریس» یکی از معطرترین گلهای تابستانی است. اگر زنبق را به‌شکل ردیفی در اطراف باغچه بکارید، ظاهری رسمی خواهید داشت و اگر گل‌ها را به‌شکل برکه آرایش دهید، ظاهری سرخوشانه به باغچه می‌دهد. این گیاه پایای دوست‌داشتنی معمولا از ماه خرداد شروع به گل‌دهی مجدد می‌کند. گاهی دوره گل‌دهی‌ تا پایان شهریور هم ادامه دارد؛ اما ساقه‌های زیرین کمی سست می‌شوند. کمی کود تقویت‌کننده و آب به داشتن گل‌برگ‌های چین‌دار و زیبا کمک می‌کند.

۲۰. رز ناک‌آوت

رز معمولی یکی از گلهای تابستانی

اگر به‌دنبال گلی زیبا و اتکاپذیر برای باغچه تابستانی‌تان هستید، گل رز ناک‌آوت (Knock-Out Rose) انتخابی مناسب خواهد بود. گل رز ناک‌‌آوت گلی مقاوم است و کمتر پیش می‌آید که به لکه‌های سیاه یا بیماری قارچی سفیدک که در دیگر انواع رز مرسوم است، دچار شود. این بوته‌های پرگل و انبوه از اوایل تابستان تا اوایل پاییز شروع به گل‌دهی می‌کنند و برای گل‌دهی بیشتر به هرس‌کردن نیاز ندارند. سفید، صورتی و قرمز تیره ازجمله رنگ‌های متنوع گل رز ناک‌آوت‌اند که به‌شکل تک‌گل‌برگ یا دوگل‌برگ یافت می‌شوند.

۲۱. شاه‌پسند؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

شاه پسند از گلهای تابستانی زیبا

اگر دوست دارید پروانه‌ها و مرغ مگس‌ تابستان‌ها به باغچه شما بیایند، پیشنهاد می‌دهیم گل شاه‌پسند یک‌ساله را که با نام «لنتانا» نیز شناخته می‌شود، انتخاب کنید. این گیاه که به‌صورت درختچه‌ای رشد می‌کند، مقاومت خوبی دربرابر گرما دارد. اگر شاه‌پسند را در گلدان آویزان یا گلدان‌های پشت‌پنجره‌ای بکارید، شاخ‌وبرگ‌های آبشاری آن بسیار جذاب خواهد شد. پس از اولین دوره گل‌دهی، گیاه‌ را هرس کنید تا شکل آن حفظ شود و بتواند دوباره گل بدهد.

۲۲. لیلیوم

لیلیوم زیبا برای گلهای تابستانی

سوسن و زنبق رشتی نام‌های دیگر گل لیلیوم‌اند که یکی از زیباترین گلهای تابستانی به حساب می‌آید. ساقه‌های بریده‌شده لیلیوم در گلدان نیز زیبایی خاصی به محیط می‌بخشند. این گل در رنگ‌های متنوعی مثل سفید، زرد، صورتی و نارنجی یافت می‌شود. عطر گیرای این گل، زنبورها را نیز به خود جذب می‌کند. لیلیوم محیط آفتابی را دوست دارد؛ اما در نیمه‌سایه‌ هم می‌تواند گل‌ بدهد. اگر این گل را چیده‌اید و در فضای خانه نگهداری می‌کنید، قسمت پرچم گل را کوتاه کنید. گرده نارنجی‌رنگ لیلیوم، روی پارچه و لباس لک می‌اندازد.

۲۳. ادریسی لیم لایت

ادریسی لیم لایت از گلهای تابستانی

ادریسی لیم لایت یا «هورتانسیا» یکی دیگر از گلهای تابستانی زینت‌بخش باغچه است. این‌گونه از ادریسی رنگ پسته‌ای روشنی دارد که آن را جدا از گل ادریسی به شما معرفی می‌کنیم. این گل که حالتی مخروطی دارد، به‌شکل مینیاتوری و در اندازه بزرگ یافت می‌شود و روی پرچین یا در بستر باغچه رشد می‌کند. وقتی رنگ‌وبوی گیاهان سالانه شما در وسط تابستان کمی گرفته می‌شود، این بوته‌های چوبی با رنگ سبز روشن و زنده‌‌شان ظاهر هیجان‌انگیزی به باغچه‌تان خواهند داد.

ادریسی لیم لایت به سرما مقاوم است و در گلدان در فضای داخلی نیز بسیار زیبا خواهد بود. تنها مراقبت خاصی که این گیاه می‌طلبد، هرس‌کردن ساقه گل‌های خشک‌شده و قدیمی در پایان تابستان است.

۲۴. گل جعفری؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

گل همیشه بهار از گلهای تابستانی

احتمالا همیشه گونه‌ای از گل جعفری را در باغچه‌ها دیده‌اید. این گل با گل داوودی هم‌خانواده است و گل‌برگ‌های پر و باشکوهی دارد. گل جعفری در رنگ‌های زرد و طلایی پیدا می‌شود و گیاهی است که پشه‌ها را دور می‌کند. این گل زیبا در کنار باغچه سبزیجات، کنار ایوان، در پاسیو و در گلدان عالی است.

۲۵. اطلسی

اطلسی انتخابی برای گلهای تابستانی

گلبرگ‌های اطلسی شبیه به ترومپت‌اند و در اندازه‌های کوچک و بزرگ یافت می‌شوند. اطلسی یکی از گلهای تابستانی عاشق آفتاب است و می‌تواند سطح باغچه را به‌خوبی بپوشاند یا در گلدان و پشت پنجره به‌شکل آبشاری دلربایی کند. گل‌های اطلسی رنگ‌های بسیار متنوعی دارند و همین موضوع این گلها را به یکی از محبوب‌ترین گلهای تابستانی یک‌ساله تبدیل کرده است.

۲۶. مریم‌گلی؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

مریم گلی یکی از گلهای تابستانی

رایج‌ترین رنگ مریم گلی بنفش و قرمز است. این گل با نام «درونه» یا «سال‌ویا» نیز شناخته می‌شود و از تیره نعناعیان است. مریم‌گلی گیاهی یک‌ساله است، نگهداری‌اش آسان است. عاشق نور خورشید است و گرده‌افشانی عالی برای باغچه به حساب می‌آید. مریم‌گلی یکی از گیاهان تابستانی است که از گرما لذت می‌برد و حتی در خشکی تابستان به گل‌دهی‌اش ادامه می‌دهد.

۲۷. میمون

گل میمون به عنوان یکی از گلهای تابستانی

یکی از سرگرمی‌های کودکان و حتی بزرگ‌سالان در برخورد با گل میمون، فشاردادن کناره‌های گل به‌شکلی است که گویی درحال حرف‌زدن است. گل میمون گیاهی‌ یک‌ساله است و نور خورشید و قسمتی سایه را می‌پسندد. گل‌دهی آن از اوایل بهار و تابستان آغاز می‌شود و بار دیگر اواخر تابستان و اوایل پاییز با آبیاری یک‌ روز در میان، گل‌دهی خواهد داشت.

۲۸. آفتاب‌گردان

آفتاب گردان از معروف‌ترین گلهای تابستانی

گل آفتاب‌گردان یا آذرگون یکی از مرتفع‌ترین گلهای تابستانی است. پیشنهاد می‌کنیم این گل را در قسمت پشتی باغچه یا به‌شکل دسته‌ای در یک جا بکارید. این گل تقریبا مقاومت خوبی دارد و در نیمه تابستان تا اوایل پاییز گل می‌دهد. مراقب باشید که هنگام رسیدن دانه‌های آفتاب‌گردان، پرنده‌ها و سنجاب‌ها نیز به‌دنبال لذت‌بردن از این دانه‌های خوش‌مزه خواهند بود.

۲۹. پریوش؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

پرویش یکی از گلهای تابستانی

گاهی اوقات گل پریوش با گل حنا اشتباه گرفته می‌شود؛ اما گل پریوش، برعکس حنا، عاشق نور خورشید است. این گل یک‌ساله مقاومت خوبی دربرابر گرما و رطوبت دارد. پیشنهاد می‌دهیم گل پریوش را برای مرزبندی باغچه یا در ترکیب با گل‌های یک‌ساله دیگر در گلدان‌های معمولی یا آویزان بکارید.

۳۰. آهار

گل آهار برای کاشت گلهای تابستانی

برای داشتن گل آهار می‌توانید بذر یا جوانه آن را در خاک بکارید. این گل جزو گل‌های یک‌ساله است و در طول تابستان زیبایی خاصی به باغچه و گلدان شما می‌بخشد. گل آهار در رنگ‌های متنوعی مثل سفید، زرد، سبز، نارنجی، صورتی، قرمز و بنفش یافت می‌شود و زنبورها، پروانه‌ها و مرغ‌های مگس را به خود جذب می‌کند. اگر دوست دارید از این گل در فضای داخلی و در گلدان لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم اول شاخه‌های مرکزی را از بوته جدا کنید تا رشد و گل‌دهی گیاه متوقف نشود.

۳۱. تاج‌خروس؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

تاج خروس از گلهای تابستانی

تاج‌خروس یا «آمارانتوس» یکی دیگر از گلهای تابستانی محبوب است که حدود ۴۵ تا ۱۸۰ سانتی‌متر رشد می‌کند. تاج‌خروس در رنگ‌هایی مثل قرمز، نارنجی، طلایی، سبز و بنفش وجود دارد. این گیاه یک‌ساله ازطریق کشت مستقیم بذر یا نشاکاری تکثیر می‌شود. نکته دیگر درباره این گل این است که خاک مرطوب، سایه و جابه‌جایی را تحمل نمی‌کند.

۳۲. اختر

اختر از گلهای تابستانی محبوب

گل اختر که با نام اختریان نیز شناخته می‌شود، ظاهری شبیه گل‌های گرمسیری دارد و شاخ‌وبرگ‌های باشکوه و خوش‌رنگ آن جلوه خاصی به محیط می‌بخشند. این گیاه معمولا تا قبل از فصل تابستان گل نمی‌دهد؛ اما بهتر است زودتر و در فصل بهار کاشته شود تا خود را برای گل‌دهی بیشتر، با محیط مطابقت دهد. گل اختر در مناطق سردسیر جزو گل‌های یک‌ساله است و در مناطق گرم‌تر، گیاهی پایا محسوب می‌شود.

۳۳. عنکبوتی؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

گل عنکبوتی نوعی از گلهای تابستانی

گل عنکبوتی یکی دیگر از گلهای تابستانی برای باغچه است. این گل در رنگ‌های صورتی، بنفش و سفید یافت می‌شود و بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر رشد می‌کند. گل عنکبوتی را می‌توانید به‌راحتی ازطریق کاشت بذر تکثیر کنید.

۳۴. شاه‌اشرفی

گل ستاره‌ای انتخابی برای گلهای تابستانی

گل شاه‌اشرفی یا گل ستاره‌ای گیاهی پایا است که حدود ۶۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر رشد می‌کند. گل‌های آن به رنگ قرمز ارغوانی، صورتی یا سفید خواهند بود. خاک زیاد غنی برای گل ستاره‌ای مناسب نیست و مانع گل‌دهی آن می‌شود.

۳۵. شقایق کالیفرنیایی

یکی از انواع گلهای تابستانی شقایق کالیفرنیایی

این گل با نام «اشولزیا» و «لاله باغی» نیز شناخته می‌شود و در رنگ‌های قرمز، صورتی، نارنجی، زرد و کرمی موجود است. این گل پایا عاشق نور خورشید است. خاک زیاد غنی یا مرطوب برای شقایق کالیفرنیایی مناسب نیست. برای حفظ گل‌دهی در طول تابستان، ساقه‌ها و گل‌های خشک‌شده را هرس کنید.

۳۶. گازانیا

گازانیا انتخابی برای گلهای تابستانی

اگر محیط آفتابی، گرم و خشکی دارید، انتخاب گازانیا بسیار هوشمندانه خواهد بود. این گل در رنگ‌های قرمز، صورتی، برنز، نارنجی و زرد درخشان یافت می‌شود. گازانیا در سبدهای گل نیز بسیار جلوه‌گری خواهد کرد.

۳۷. رز موس؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

رز موس به عنوان یکی از گلهای تابستانی

رز موس یکی از گلهای تابستانی و انتخابی عالی برای کاشت در باغچه است. این نوع گل رز گلی پایا و عاشق نور خورشید است. گل موس را به‌راحتی می‌توانید با کاشت بذر تکثیر کنید. فراموش نکنید که رز موس از رطوبت زیاد بیزار است. می‌توانید گلهای رزی به رنگ قرمز، سرخابی، صورتی، گلبهی، نارنجی، زرد یا سفید انتخاب کنید.

۳۸. آستیلب

آستلیپ یکی از گلهای تابستانی زیبا

گل آستیلب یا آستیلبه یکی از گلهای تابستانی محبوب و پایا است که رنگ صورتی آن حسابی جلوه‌گری می‌کند. گل‌های کرکی و نرم آن می‌توانند تا ۶۰ سانتی‌متر رشد کنند. چون آستیلب محیط سایه‌دار را بسیار دوست دارد، پیشنهاد می‌کنیم آن را با سوسن پلانتین (Hosta) یا سرخس باریک‌هاگدان (Fern) ترکیب کنید.

۳۹. رعنای زیبا؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

رعنای زیبا یکی از گلهای تابستانی

نام دیگر رعنای زیبا، گل شاد است که ظاهری شبیه به آفتاب‌گردان مینیاتوری دارد. رعنای زیبا ترکیبی از رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز و گاهی قرمز تیره دارد. فراموش نکنید که این گیاه را در محیطی روشن و نورگیر بکارید.

۴۰. نعنا گربه‌ای

نعناع گربه‌ای یکی از گلهای تابستانی محبوب

نعنا گربه‌ای یا پونه‌سای گربه‌ای یکی از گیاهان تابستانی معطر است که گل‌های بوته‌ای آن به‌رنگ اسطوخودوس با شاخ‌وبرگ‌های سبز نقره‌ای هستند. این گیاه از دیرباز در طب سنتی چین استفاده می‌شده است. همان‌طور که می‌توانید از اسم گیاه حدس بزنید، گربه‌ها هم عاشق عطر این گل زیبا هستند.

۴۱. اسطوخودوس

اسطوخدوس یکی از گلهای تابستانی

احتمالا پیش از این با عطر و اسانس اسطوخودوس در خوشبوکننده‌ها، عودها یا روغن های ماساژ آشنا بوده‌اید. اسطوخودوس یا «لوندر» گیاهی بسیار معطر است که محیط آفتابی را دوست دارد و به خاکی با زهکشی مناسب نیاز دارد. این گل زیبا پرنده‌ها و پروانه‌ها را به خود جذب می‌کند. می‌توانید پس از خشک کردن گل‌ها، به‌راحتی یک ظرف برگ خشک (پوپوری) تهیه کنید.

۴۲. فاوانیا (گل صدتومانی)

گل صدتومانی یکی از زیباترین گلهای تابستانی

فاوانیا یا گل صدتومانی یکی دیگر از گلهای تابستانی محبوب است که با نام‌های «عود الصلیب» یا «پیونی» نیز شناخته می‌شود. گل‌های توپی و پفکی صدتومانی نشانگر آمدن تابستان‌اند. عمر برخی از بوته‌های این گل به نیم قرن یا حتی بیشتر می‌رسد. این گل به یکی از محبوب‌ترین گل‌ها برای دسته‌گل عروس تبدیل شده است.

۴۳. کالادیوم؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

کالادیوم یکی از گلهای تابستانی برگ‌دار

کالادیوم یا «فیل گوش» یکی از گیاهان تابستانی محبوب است که برگ‌های صورتی و سبز آن به‌شکل قلب یا گوش فیل دیده می‌شوند. کاشت کالادیوم هم در باغچه و هم در گلدان ظاهر بسیار جذابی به محیط می‌بخشد. در طول پاییز می‌توانید این گیاه را به داخل خانه بیاورید و به‌شکل گیاه آپارتمانی از آن مراقبت کنید. کالادیوم سایه را بیشتر می‌پسندد.

۴۴. مرجان

مرجان از گلهای تابستانی زیبا

مرجان یا «کوفیا» گیاه مقاوم یک‌ساله‌ای است که در رنگ قرمز یا نارنجی بسیار زیبایی وجود دارد. این گل مرغ مگس را به خود جذب می‌کند. بهتر است مرجان را در گلدان بزرگی بکارید تا گیاه اجازه رشد داشته باشد. محیط آفتابی و نورگیر کاملا برای مرجان لازم است.

۴۵. بادبزن؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

گل بادبزن یکی از گلهای تابستانی جذاب

این گل تابستانی کم‌رشد جزو گل‌های یک‌ساله است و در رنگ‌های صورتی، بنفش و سفید یافت می‌شود. این گل در گوشه‌های گلدان‌های معمولی یا گلدان‌های پشت پنجره بسیار زیبا خواهد بود. این گیاه کل تابستان گل‌ می‌دهد و نیازی نیست قسمت‌های خشک آن را هرس کنید. گل بادبزن محیط آفتابی را می‌پسندد.

۴۶. آلاله

آلاله یکی از گلهای تابستانی زیبا

این گلهای تابستانی زیبا که یادآور گل‌های رز و صدتومانی‌اند، در فصل بهار کاشته می‌شوند و در تابستان گل می‌دهند. آلاله هم نوع یک‌ساله و هم نوع پایا دارد که بسته به محیطی که در آن رشد می‌کند، متغیر است. می‌توانید پس از پایان فصل گل‌دهی، شاخه و قسمت بالایی گیاه را قطع و آبیاری را متوقف کنید تا زمینه برای گل‌دهی سال بعد مهیا شود. این گل نیز هوای آفتابی را می‌پسندد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *