۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳
اقتصاد

۸۰ درصد عرضه بیت کوین در اختیار هولدرهای بلند مدت است

بررسی‌های وب سایت گلس نود نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از عرضه در گردش بیت کوین در مشت هولدرهای بلند مدت قرار دارد.

وقتی به کف قیمت بیت کوین و در کل ارزهای دیجیتال می‌رسیم یا حداقل به آن بسیار نزدیک می‌شویم، تنها هولدرهای بلند مدت را خواهیم دید؛ آن‌ها با وجود فرو رفتن در ضرر، از پانیک سل خودداری کرده و دارایی رمز ارزی خود را هولد می‌کنند. این حمایتی قوی برای بیت کوین ایجاد و از سقوط بیشتر جلوگیری می‌کند. این پایبندی سبب شده با وجود ریزش حدودا ۶۷ درصدی BTC از سقف تاریخی خود، ۸۰ درصد عرضه در گردش بیت کوین اکنون در دست هولدرهای بلند مدت باشد.

برای تعیین سقف و کف یک چرخه باید معیارهای متعددی را بررسی کنیم که موج‌های هولد ارزش بازار تحقق یافته یکی از آن‌ها محسوب می‌شود، اما متاسفانه این فاکتور کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

هولدرهای بیت کوین

بر اساس تحلیلی که شرکت گلس نود انجام داده است، اکنون چیزی حدود ۸۰ درصد عرضه در گردش بیت کوین به هولدرهای بلند مدت تعلق دارد. بر اساس تعریف این شرکت، هولدر بلند مدتی آدرسی است که برای حداقل ۶ ماه مالک BTC بوده باشد. این دسته سرمایه‌گذاران افرادی هستند که در زمان رسیدن چرخه به کف، یک حمایت قوی ایجاد می‌کنند.

همچنین از آن‌ها با عنوان «پول هوشمند» یاد می‌شود. هولدرهای بلند مدت بیت کوین را می‌توان در زمان رکورد بازار مشغول به انباشت این رمز ارز دید. بعد از شروع روند صعودی، آن‌ها با توزیع دارایی که پیشتر در کف قیمت انباشت کرده‌اند، بیشترین سود را کسب می‌کنند.

 هولدرهای متوسط بیت کوین به شدت مشغول خرید و انباشت هستند

نتایج بررسی‌ داده‌های آن-چین این نظریه را تایید می‌کند. نگاهی به نمودار بالا نشان می‌دهد هر زمان بیت کوین سقف قیمتی جدید به ثبت رسانده است، هولدرهای بلند مدت اقدام به فروش دارایی خود کرده‌اند. در کف چرخه نیز آن‌ها با وجود فشار فروش بقیه فعالان بازار، به خرید و انباشت مشغول بوده‌اند و حمایتی قوی برای BTC تشکیل داده‌اند.

تشنگی هولدرهای بلند مدت برای انباشت بیت کوین

در چارت پایین می‌توان دید ۸۰ درصد عرضه در گردش بیت کوین را سرمایه‌گذاران بلند مدت هولد می‌کنند. آن‌ها با رنگ آبی مشخص شده‌اند. مابقی ۲۰ درصد، در اختیار هولدرهای کوتاه مدت است که در چارت پایین با رنگ قرمز قابل مشاهده هستند. همپوشانی بخش‌های آبی و قرمز نمودار با حرکات قیمت BTC نشان می‌دهد در این روند صعودی – نزولی اخیر، هولدرهای کوتاه مدت به اندازه روندهای قبلی فشار فروش ایجاد نکرده‌اند، به طوری که دارایی آن‌ها فقط از ۸۲ درصد به ۸۰ درصد عرضه کاهش یافته است.

هولدرهای بلند مدت و کوتاه مدت بیت کوین

کاهش ۲ درصدی در مقایسه با آن چه در چرخه‌های قبلی دیده بودیم به مراتب کمتر بوده و نشان می‌دهد بازار اوج‌های پایین‌تری به خود دیده است. از آن جایی که اوج‌های پایین‌تر سبب تقویت قدرت شبکه می‌شوند، هولدرهای کوتاه مدت نیز ایمان بیشتری به آینده روشن بازار خواهند آورد. به همین دلیل با تشدید روند نزولی از اردیبهشت امسال، درصد کمی بیت کوین از هولدرهای بلند مدت به سرمایه‌گذاران کوتاه مدت منتقل شده است؛ سرمایه‌گذاران با دید بلند مدت، این شرایط را فرصتی مناسب برای خرید و انباشت بیشتر یا حداقل ذخیره‌ی دارایی موجود دیده‌اند.

اگرچه روند نزولی کنونی شباهت زیادی به وضعیت کف چرخه‌های قبلی دارد، اما هنوز نمی‌توان درباره شروع حرکتی رو به بالا از همینجا با قطعیت اظهار نظر کرد. با این حال، اگر بیت کوین واقعا به کف قیمت خود رسیده باشد، باید از چند هفته‌ آتی منتظر بازیابی مجدد حمایت‌های از دست رفته‌ باشیم.

منبع:گجت نیوز

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *