۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

انواع آزمون های زبان فرانسه برای مهاجرت یا تحصیل در کشورهای فرانسه‌زبان

دوست دارید به فرانسه،کبک،کانادا یا کشورهای فرانسه زبانان دیگر مهاجرت کنید؟شرکت در آزمون های زبان فرانسه امتیازات بسیاری برایتان دارد.برای کار یا تحصیل در این کشورها لازم است به زبان فرانسوی تسلط پیدا کنید .برای پذیرفته شدن درخواست مهاجرتتان هم نیاز به داشتن مدارک معتبر آزمون های زبان دارید . در این مقاله به طور کامل درباره آزمون های زبان فرانسوی برایتان می گوییم.

آزمون های زبان فرانسه را بشناسید

چند آزمون مختلف برای دریافت مدرک و تاًیید تسلط به زبان فرانسه وجود دارد . در فهرست زیر آزمون ها به ترتیب از آسان ترین تا سخت ترین نوشته شده اند؛

tcf؛

tef؛

دلف ( DELF)؛

دلف (DALF)؛

آزمون های TCF و ،TEF شبیه هم هستند و از نظر سختی هم تفاوتی با هم ندارند. اما دو آزمون دلف و دلف به ترتیب از دو مورد نخست سخت تر هستند. آزمون های DELF و DALF به پذیرفته شدگان دیپلمی بدون تاریخ انقضا می دهنند و همین نشان می دهد که پذیرفته شدن در آنها به تلاش بیشتری نیاز دارد.

در ادامه می خواهیم هر یک از این آزمون ها را به شما معرفی کنیم تا شبهه و پرسشی برایتان باقی نماند . البته قبل از این کار، اجازه بدهید درباره چند واژه مهم در دنیای آزمون های زبان فرانسه برایتان توضیح بدهیم تا درک هر آزمون برایتان ساده تر شود.

زبان فرانسه سطح بندی های فراوانی دارد؛

آ-یک( A1) یا سطح شروع

آ- دو (َA2) یا سطح مقدماتی

ب- یک (B 1)یا سطح میانی

ب-دو (B2 یا سطح فوق میانی

س یک ( C1  ) یا سطح پیشرفته

س دو( C2 ) یا سطح تسلط کامل

مهارت های پنج گانه زبانی یعنی گفتار،شنیدار،نوشتار ساختار جملات |واژگون و درک مطالب هم با نام هایی مشخص در آزمون های زبان فرانسه امتحان گرفته می شوند و باید نام هر یک را بدانید.

درک شنیدار(COMpRehention orale )؛

درک مطلب (COMPrehention ecrite)؛

ساختار جملات و واژگان (PRoduction orale)؛

توانایی نوشتار(PRoduction ecriteیا ٍExPressionecrite )؛

۱-آزمون ت .س.اف TCF

نام کامل : آزمون دانش زبان Le test de connai ssance du ftance)

مدت اعتبار

آزمون های زبان فرانسه یا مدرکی بدون انقضا به پذیرفته شدگان می دهند یا مدرکی که تاریخ اعتبار دارد .آزمون تاریخ TCF فقط دو سال است و پس از آن منقضی می شود.

منبع: امتحان و کنکور

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *