۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دانستنی

دانستنی های جالب در مورد بدن انسان

هر چه از سطح زمین ارتفاع می گیریم فشار هوا هم کمتر می شود و کار اکسیژن رسانی و نفس کشیدن سخت می شود . با کاهش فشار هوا سر درد و سرگیجه شروع می شود . اگر به اندازه ۵۰۰۰ متر ارتفاع داشته باشید بافت های ماهیچه ای نابود می شود و احتمال دارد مایعات درون شش ها و مغز افزایش یابد .

انسان مانند دیگر موجودات کره زمین دچار محدودیاتی است . زندگی کردن برای انسان ها بسیار محدود است و نمی تواند در کار هایی که انجام می دهد  نمی تواند  جان سالم به در برد .

بیشترین سرعت دو و میدانی برای انسان چقدر است ؟

تا چند سال دیگر شاید فدراسیون دو و میدانی مجبور باشد مسابقات  دو  را برای همیشه لغو کند چون ورزشکاران یکدهم ثانیه با حد سرعت انسان فاصله دارند .

یک انساان نمی تواند ۱۰۰ متر را در ۹ ثانیه بدود . در حال حاضر رکورد مسابقات جهانی در اختیار اوسایتت بولت است که یکصد متر ۹/۸۵ ثانیه طی کرده است .

چند ثانیه می توان در خلاً دوام آورد ؟

در سال ۱۹۷۱ سه کیهان نورد روسی فضا پیمای سایوز در حال بازگشت به زمین بودند که در ارتفاع ۱÷۶۸ کیلومتری از سطح زمین دریچه فشار کابین دچار نقص فنی شد و به مدت ۱۱ دقیقه و ۴۰ ثاانیه فشار داخل کابین به صفر رسید .

 

گنجایش مغز انسان چقدر است ؟

فکر می کنید مغز انسان چه حجمی از اطلاعات را در خود می تواند جای بدهد . رکورد حافظه دست یک فرد چینی است ۶۷/۸۹۰ رقم عدد پی را به ترتیب از حفظ بنویسد .

تا کجا می توان سرما را تحمل کرد ؟

خاستگاه انسان اگر به جای آفریقا قطب شمال بود انسان می توانست خیلی راحت دما های پایین تر را تحمل کند .

بدون آب و غذا هم می توان زنده ماند ؟

ما فکر می کنیم اگر آب و غذا قطع شود می تواند زنده بماند آۀن هم بستگی به بدن فرد دارد که آیا می تواند گرسنگی و تشنگی را تحمل کند یا خیر ؟

تا چه مدت می شود نخوابید ؟

بدن انسان به چیز های  زیادی نیاز دارد که اگر نیاز های آنان تاًمین نشود به مرگ منجر می شود

.

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *