۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳
نرم افزار

سناتور آمریکایی از اپل به‌خاطر جلوگیری از فعالیت اپلیکیشن Beeper Mini انتقاد کرد

در پی خبرهای روزهای گذشته، پس از معرفی اپلیکیشن Beeper Mini و اقدام اپل برای مسدودسازی آن، حالا یک سناتور آمریکایی در ایکس از این اپلیکیشن حمایت کرده است. این سناتور آمریکایی مدافع اجرای سخت‌گیرانه‌تر قوانین ضدانحصاری است و در پست خود از اپل می‌پرسد که چرا چنین رقیبی را محدود می‌کند؟ این پست نشان می‌دهد که اقدام اخیر اپل اکنون توجه قانون‌گذاران را به خود جلب کرده است.

«الیزابت وارن»، سناتور آمریکایی، در پست خود در ایکس از سیاست انحصارگرایانه اپل گله می‌کند و می‌گوید:

«پیام‌های حباب سبز امنیت کمتری دارند. پس چرا اپل اپلیکیشن جدیدی را که به کاربران اندروید اجازه می‌دهد با کاربران آیفون در iMessage چت کنند، مسدود می‌کند؟ مدیران فناوری بزرگ با سرکوب رقبا از سود خود محافظت می‌کنند.»

اپل روز جمعه علیه اپلیکیشن Beeper Mini، استارتاپی که پروتکل iMessage را مهندسی معکوس کرده بود، اقدام کرد تا کاربران اندرویدی نتوانند با دارندگان دستگاه‌های اپل در سرویس iMessage صحبت کنند.

سیاست انحصارگرایانه اپل و اپلیکیشن Beeper Mini

اپل در توضیح تصمیم خود مبنی بر قطع دسترسی Beeper Mini به سرورهایش گفت که برای محافظت از کاربران با مسدودکردن تکنیک‌هایی که از اعتبارنامه‌های جعلی برای دسترسی به iMessage سوءاستفاده می‌کنند، چنین اقدامی را انجام داده است. همچنین این شرکت می‌گوید که تکنیک‌های Beeper، خطرات قابل‌توجهی برای امنیت و حریم خصوصی کاربر به‌همراه دارد.

علاوه‌براین، غول فناوری مستقر در کوپرتینو به امنیت Beeper Mini بدبین است. این شرکت می‌گوید نمی‌تواند تأیید کند که پیام‌های ارسال‌شده از طریق این اپ قادر به حفظ رمزگذاری سرتاسری iMessage باشند. بااین‌حال، Beeper ادعا می‌کند که می‌تواند همان سطحی از رمزگذاری را ارائه دهد که iMessage از آن استفاده می‌کند.

چند روز است که تیم Beeper در تلاش است تا این اپلیکیشن به کار خود ادامه دهد. در آخرین به‌روزرسانی این تیم در روز یکشنبه، این استارتاپ اعلام کرد که همچنان نتوانسته است مشکل را برطرف کنند، اما امیدوار است که به‌زودی اخبار خوبی برای کاربران داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *