۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳
سیاسی

علتت طولانی شدن جنگ غزه

طولانی شدن جنگ به ضرر اسرائیل و نتانیاهو تمام شده و می شود. او هر روز بیشتر به سمت نابودی پیش می رود. قحطی وحشتناک در غزه، کشتار مردم، محاصره بیمارستان ها، آواره شدن میلیون ها انسان و … باعث خشمناک شدن رسانه ها شده و حالا همگی در مقابل نتانیاهو قرار گرفته اند.

به گزارش خبر فوری، در حالی جنگ غزه وارد چندمین ماه خود می شود که رسانه های دنیا و بسیاری از سیاستمداران غربی که در ابتدای جنگ مدافع اسرائیل بودند، حالا منتقد نتانیاهو و رژیم صهیونیستی شده اند.

در راس این افراد، دونالد ترامپ قرار دارد که یکی از بزرگترین مدافعان و حامیان اسرائیل است و حالا در جدیدترین اظهارنظر، گفته نتانیاهو نباید در جنگ رسانه ای ضعیف عمل کرده و اینقدر جنگ را طول بدهد. بیشتر مخالفان نتانیاهو معتقدند طولانی شدن جنگ به ضرر او تمام شده است.

پایگاه خبری ایندیپندنت در جدیدترین گزارش خود نوشته طولانی شدن جنگ به ضرر اسرائیل و نتانیاهو تمام شده و می شود. او هر روز بیشتر به سمت نابودی پیش می رود. این رسانه در گزارش خود تاکید دارد که قحطی وحشتناک در غزه، کشتار مردم، محاصره بیمارستان ها، آواره شدن میلیون ها انسان  و … باعث ناراحتی و خشمناک شدن رسانه ها شده و حالا همگی در مقابل نتانیاهو قرار گرفته اند.

تحلیلگر ایندیپندنت معتقد است نارضایتی و خشم رسانه ها و سیاستمداران غربی از نتانیاهو بی سابقه است و این در حالی است که در ابتدای جنگ، گروهی از این رسانه ها مدافع نتانیاهو بودند.

علت خشم رسانه ها و سیاستمداران غربی طولانی شدن جنگ و افزایش خشونت توسط سربازان صهیونیست است. ایندیپندنت معتقد است بزرگترین مشکل نتانیاهو این است که چشم انداز روشنی از جنگ و آینده اش ندارد. او هم راه حل دو دولتی را که آمریکا مدافع آن است قبول ندارد و هم نمی خواهد نوار غزه را به مدت طولانی در محاصره داشته باشد چرا که می داند نمی تواند به مدت طولانی با مقاومت مقابله کند. به همین دلیل، به جنگ ادامه می دهد، اما هدف از این کار را نمی داند.

چرا نتانیاهو جنگ را طول می دهد؟

«فاید ابوشماله» در تحلیل اخیری که برای الجزیره (الجزیره نت) نوشته به این موضوع پرداخته است. ابوشماله تاکید دارد که جنگ «طوفان الاقصی» متفاوت از جنگ های سابق اسرائیل و فلسطین است. این بار اسرائیل علاقه ای به پایان جنگ و آتش بس ندارد.

در جنگ های قبل دو طرف (مقاومت و رژیم صهیونیستی) بعد از مدتی زد و خورد علاقه خود را به آتش بس اعلام می کردند. اما این بار اسرائیل هیچ نشانه و علاقه ای برای صلح و آتش بس نشان نداده است. شاید ریشه این مساله به جنگ قبل (سیف القدس) بازگردد. بعد از پایان این جنگ و آتش بس، نتانیاهو و دولتش سقوط کرد و جای خود را به دولت ائتلافی داد. به نظر می رسد نتانیاهو نگران تکرار تاریخ است و نمی خواهد به صلح و آتش بس تمسک جوید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *