۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده ماشین

فاجعه ای به نام لادا در حال ورود به بازار خودرو ایران

از اوایل سال ۱۳۹۸ تقریبا بازار خودرو ایران به کما رفت و در حال حاضر هم حتی با ورود نصفه و نیمه‌ی خودروهای کره‌ای و اروپایی، باز هم بازار خودرو کشور جان نگرفته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، هنوز هم در زندگی نباتی خود به سر می‌برد.

چینی‌های درجه دو و سه هم سعی کرده‌اند تا با حضور گسترده خود، شوکی بر این بازار وارد کنند که متاسفانه قیمت بالای آن‌ها، دست بسیاری از مردم را از خرید آن‌ها کوتاه کرده است. رقابت هم در این بازار از بین رفته و مردم برای خرید هر مدلی، سر و دست می‌شکنند. همین موضوع باعث شده تا برخی از شرکت‌های سودجو، بدترین و بی‌کیفیت‌ترین خودروهای خارجی را به ایران بیاورند و با قیمت‌های عجیب و غریب، به مردم قالب کنند. شرکت نیکا موتور دقیقا قصد دارد تا چنین کاری را با واردات خودروهای لادا به ایران انجام دهد!

فهرست عناوین:

 

بررسی وضعیت غم‌ انگیز خودروهای بی‌کیفیت لادا با عاملیت واردات نیکا موتور در ایران

نکته: برای حمایت از ما، لطفا ویدیو را از چنل یوتیوب گجت نیوز تماشا کنید.

شرکت نیکا موتور در نمایشگاه اوراسیا، چهار محصول از برند روسی لادا را راهی ایران کرده است که این خودروهای شامل کراس اور قدیمی و زشت لادا نیوا، سدان‌ قدیمی لادا گرنتا، خودرو از رده خارج لادا وستا اسپرت و نسخه استیشن واگن آن یعنی لادا وستا کراس می‌شوند.

طراحی قدیمی و خسته ‌کننده خودروهای وارداتی نیکا موتور

واردات ماشین لادا به ایران

لادا نیوا

کراس اور لادا نیوا هرچند که ادعای آفرودی بودن را می‌کند اما در ژنتیک خود، همان لادا نیوا مدل ۱۹۷۰ است و موتور و گیربکس آن، واقعا تغییر و پیشرفت بزرگی نکرده؛ اصلا آفرود با موتور ۸۰ اسب بخاری امکان پذیر است؟ هرچند که طراحی ظاهری آن هم به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد و فیس لیفت به حساب می‌آید اما زمانی‌ که این خودرو را با محصولات ۲۰۱۸ چینی مقایسه می‌کنیم، یک لبخند تلخ روی صورت ما نقش می‌بنند. لادا وستا اسپرت و وستا استیشن واگن کراس هم وضعیت مشابهی دارند و از سال ۲۰۱۵ که متولد شده‌اند، اصالت خود را حفظ و هیچ تغییری نکرده‌اند. هرچند که روس‌ها با اضافه کردن گجت‌های مختلف به کابین و قطعات کرومی به ظاهر آن، سعی در القای حس مدرن بودن را دارند اما در نهایت، یک شتر گاو پلنگ را ساخته‌اند.

مشخصات ماشین لادا به ایران

کابین و داشبورد لادا وستا استیشن واگن کراس

در کابین این دو محصول، کلاستر دیجیتال و مولتی مدیا عمودی را داریم که امضای خودروهای مدل ۲۰۲۳ به حساب می‌آیند اما در کمال تعجب، ترمز پارک دستی است، سیستم نورپردازی با چراغ اتوبوس‌های دهه ۷۰ بنز فرقی ندارد، صندلی‌ها دستی هستند، سانروف دیده نمی‌شود و کیفیت افتضاح متریال کابین و صندلی‌ها هم حتی در نسخه صفر کیلومتر، روح و روان گزارشگر را آزرده کرده است. در ادامه به لادا گرنتا می‌رسیم که واقعا اگر کسی این خودرو را با قیمت بیش از ۳۰۰ میلیون تومان بخرد، به مال و زندگی خود خیانت کرده است. خودرویی که واقعا هیچ فرقی با ساینا سایپا ندارد و شاید حتی ساینا با کمی اغماض، از آن زیباتر و بهتر باشد.

ایرادهای عجیب و غریب خودروهای جدید لادا در ایران

خودرو لادا نیکا موتور در ایران

کابین و داشبورد لادا وستا اسپرت

پیش فرض نمایشگاه خودرو این است که محصولات صفر کیلومتر و نو را در معرض دید عموم قرار دهد. هرچند که لادا نیکا موتور هم همین ادعا را دارد اما با نگاهی دقیق، ایرادهای ریز و درشت آن مشخص می‌شود. شاید باور نکنید اما دیسک‌های ترمز این خودرو با وجود صفر کیلومتر بودن، زنگ زده‌اند! کیفیت داشبورد و متریال اتاق آن افتضاح است و نمد سقف آن با فشار یک انگشت، چندین سانتی متر فرو می‌رود و کلیدهای سقف بیرون می‌زنند. سه محصول دیگر هم از این ایرادها عاری نبودند و برای مثال، زیر آرنجی لادا وستا استیشن واگن کراس کاملا در جای خود لق می‌زد و دکمه‌های چراغ‌های سقفی در هر بار لمس شدن، به داخل می‌رفتند.

قیمت خنده‌دار و غیر رقابتی خودروهای لادا نیکا موتور در ایران

خودرو لادا نیکا موتور در ایران

کابین و داشبورد قدیمی لادا گرنتا

قیمت خودروهای جدید نیکا موتور مثل لادا وستا اسپرت و استیشن واگن کراس یا لادا نیوا، با وجود اینکه قدیمی هستند و تقریبا در هیچ کجای جهان خریدار ندارند، تنه به تنه محصولات جدید چینی حرکت می‌کنند. قیمت جهانی این خودروها در رنج ۱۷ هزار دلار بالا و پایین می‌شوند که با یک حساب و کتاب ساده، متوجه می‌شویم که قیمت خودروهای لادا نیکا موتور در ایران احتمالا در بازه ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشند.

قیمت خودرو لادا نیکا موتور در ایران

کابین و داشبورد قدیمی لادا گرنتا

حتی لادا گرنتا نیکا موتور که ادعای اقتصادی بودن را دارد، در بازار روسیه با قیمت ۸ هزار دلار به فروش می‌رسد. این در حالی است که قیمت ام وی ام آریزو ۵ اسپرت در چین، تقریبا ۱۱ هزار دلار است و حتی نسخه‌های دنده‌ای و کم آپشن آن که به ایران نیامده‌اند، زیر ۹ هزار دلار قیمت دارند. حالا با این تفاسیر، به نظر شما خودرو بی کیفیت و قدیمی و زشت لادا گرنتا نیکا موتور می‌تواند در ایران جایگاهی داشته باشد؟

تکنولوژی قدیمی و آپشن صفر در خودروهای وارداتی جدید لادا

واردات ماشین لادا به ایران

کابین و داشبورد لادا نیوا

همانطور که اشاره کردیم، موتور و گیربکس خودروهای لادا نیکا موتور در ایران، حداقل ۹ سال عمر دارند و تقریبا باید به سراغ جشن ۱۰ سالگی خود بروند. طبیعی است که تکنولوژی آن‌ها هم نسبت به بدترین محصولات جدید چینی در ایران، به شدت ضعیف‌تر باشد. از وضعیت آپشن‌ها و امکانات رفاهی هم به سرعت عبور می‌کنیم و برای اینکه در یک جمله، وضعیت امکانات رفاهی و آپشن های خودروهای لادا نیکا موتور را درک کنید، باید بدانید که هیچ کدام از آن‌ها حتی سانروف هم ندارند!

خودروهای لادا نیکا موتور در کدام کشورها به فروش می‌رسند؟

لادا وستا استیشن واگن کراس

چهار محصول جدید نیکا موتور که قبلا به طور کامل با آن‌ها آشنا شدید، در هیچ کدام از کشورهای پیشرفته جهان خواهان ندارند و آن‌ها را به غیر از روسیه، می‌توانید در کشورهای توسعه نیافته‌ یا در حال توسعه‌ای مثل مصر، قزاقستان، آذربایجان و اوکراین و به صورت کلی، در کشورهای اروپای شرقی پیدا کنید. این در حالی است که خودروهای چیی مثل محصولات برند چری در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مثل عربستان، قطر و عمان، به لطف قیمت پایین، فروش خوبی را تجربه می‌کنند و مشتری خود را دارند.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *