تکنولوژی

قیمت بیت کوین تا ۶۰ هزار دلار سقوط کرد

 طبق گزارش Coin Metrics قیمت بییت کوین با بیش از ۴ درصد افت امروز به ۶۰ هزار دلار رسید که پایین ترین سطح در پیش از یک ماه گذشته بوده است .

بر اساس گزارش CNBC، به نقل از CoinShares ،، دومین هفته متوالی است که بازار وضعیت خروج سرمایه را تجربه می کند . بازار کریپتور هفته گذشته شاهد کمترین حجم معاملات جهانی از زمان راه اندازی ETF‌های  بیت کوین در ایالت متحده بود .

آیا روند ریزش قیمت بیت کوین ادامه دارد؟

( جیمز پاترفیل ) رئیس تحقیقات دارایی های متممرکز بر کریپتو ، می گویند : ( در حال حاضر شاهد خروج ۱۲ میلیارد دلار از ETF‌های  کریپتو در دو هفته گذشته هستیم . همه این ها پس از جلسه FOMC آغاز شد . باور ما این است که بد بینی مداوم به کاهش نرخ ها ، بر احساسات درباره بازار کریپتو تاًثیر می گذارد ).

وی افزود : ( فدرال رزرو اعلام کرده است نیاز به شواهد بیشتری از کاهش تورم دارد تا به سیاست های ساده تری دست یابد . هر نشانه ای که بگوید که تورم همچنان کاهش می یابد ، احتمالاً باعث حمایت از قیمت ها می شود و بر عکس داده های تورمی ایجاد فشار بر قیمت ها می شود ).

( آلنوگیوود ) رئیس استراتژی  Coincover می گوید معمولاً پیش از انتشار شاخص هزینه های مصرف شخصی که یکی ز معیارهای ترجیحی برای تورم فدرال رزرو است ، نوساناتی در بازار دیده می شود . این اطلاعات قرار است جمعهاآینده منتشر شود . همچنین افزود نشانه هایی از کاهش نرخ ها در سپتامبر می تواند لضطراب سرمایه داران را کاهش دهد و قیمت بیت کوین  را ثابت کند .

قیمت برخی رمز ارز ها با بیت کوین کاهش پیدا کردند . قیمت اتر ۴ درصد توکن پلتفرم قرار داد های هوشمند سولانا ۳ درصد توکن XRP  حدود یک درصد و توکن میم دوج کوین تقریباً ۵ درصد کاهش پیدا کرده است .

ماه جاری قیمت بیت کوین حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است . چند هفته پیش ، بیت کوین موقتاً سطح ۷۱ هزار دلار را لمس کرد و از آن زمان مداوم قیمت آن کاهش یافته است . ااواسط مارس قیمت بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خودش ، ۷۳۸۰۰ دلار رسید .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *