۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی

اپل با رونمایی مک‌بوک پرو M3، میخ بر تابوت تاچ بار کوبید

تاچ بار مک‌بوک پرو M2

با توقف تولید مکبوک پرو۱۳ اینچ و به روز نشدن این لپ تاپ ، دوران تاچ بار سرانجام به پایان رسید .

اپل سرانجام تصمیم گرفت تاچ بار را به طور کامل کنار بگذارد . این شرکت بامداد امروز در مراسم Scary Fast  مدل جدید لپ تاپ های مک بوک پرو را رونمایی کرد و در بین این محصولات خبری از مک بوک پرو ۱۳ اینچ نیست .

مک بوک پرو ۱۳ اینچ که در سال ۲۰۲۲ به روز رسانی شد . تاچ  بار ( نوار لمسی بالای کیبورد ) دارد ، اما مدل های ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ از طراحی جدید با تاچ ( بریدگی بالای نمایشگر ) استفاده کنند .

تاچ بار لپ تاپ مک بوک پرو M1

اپل قبلاً مدل پایه ی پردازنده های سری M را وارد مک بوک پرو ۱۳ اینچ می کرد ، اما امسال کانفیگ پایه مک بوک پرو ۱۴ اینچ با پردازنده M3  در دسترس قرار  می گیرد . بر اساس بیانیه مطبوعاتی  اپل مک بوک پروهای نسل جدید  در کانفیگ های مختلف از ۳ پردازنده ی سه نانومتری M3  و M3 Pro و M3 Max استفاده می کند .

بر اساس ادعای اپل پردازنده ی M3  در نرم افزار Final Cut Proتا ۶۰ درصد عنلکرد بهتر نسبت به M1  دارد . اپل مثل همیشه یک سری پنچمارک انتخابی به نمایش گذاشت .بنابراین ، فعلاً نمی دانیم که M3  دقیقاً چقدر از M1  و M2  قوی تر است .

قیمتت مک بوک پرو ۱۴ اینچ با ۸ گیگابایت رم و پردازنده M3  ( کانفیک پایه ) از ۱،۵۹۹ دلار شروع می شد . با قرض به روز شدن مک بوک پرو ۱۳ اینچ ، حالا کاربران باید برای خرید مک بوک پرو حداقل ۳۰۰ دلار بیشتر از قبل پول بدهند ( قیمت لپ تاپ مک بوک پرو ۱۳ اینچ M2   از ۱،۲۹۹ دلار شروع می شود.

کانفیگ پایه ی مک بوک پرو ۱۴ اینچ در رنگ جدید مشکی عرضه نمی شود ؛ چون اپل این رنگ را برای مدل های M3 Pro و M3 Max رزرو کرده است . کانفیگ پایه مک بوک پرو ۱۴ اینچ M3 Max با قیمت ۱،۹۹۹ دلار  در دسترس قرار می گیرد .

عدم به روز رسانی مک بوک پرو ۱۳ اینچ به معنی خداحافظی همیشگی با تاچ بار است . اپل تاچ بار  در سال ۲۰۱۶ به مک بوک پرو اضافه کرد .

تاچ بار مک بوک پرو یک سری طرفداران سر سخت داشت اما به طور کلی چندان محبوب نبود و اپل در نهایت تصمیم گرفت در مدل های ۲۰۲۱ مک بوک پرو  ۱۴ اینچ و مک بوک پرو ۱۶ اینچ با آن خداحافظی کند . مک بوک پرو M2  در سال  ۲۰۲۲ تاچ بار را احیا کرد ، اما با توقف فروش آن لپ تاپ ، حالا دیگر باید با تاچ بار خداحافظی کنیم .

   

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *