۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

مک‌بوک ایر به نمایشگر OLED مجهز می‌شود

یک افشاگر خوش سابقه ادعا می کند که اپل در حال کار روی نمایشگر اولد برای لپ تاپ مک بوک ایر است .

جف پو ، تحلیاگر خوش سابقه در یادداشتت جدیدی که جزئیاتش توسط مک رو مرز رسانه ای شده ، به برنامه های اپل برای اضافه کردن پنل OLED  به محصولاتش اشاره کرده است . بر این اساس گفته می شود که نمایشگر OLED  در ابتدا وارد آیپد پرو می شود .

آن طور که جف پو ادعا می کند ، اپل بعد از آیپد پرو می خواهد صصفحه نمایش اولد را وارد مک بوک  پرو کند و سپس این پنل را به مک بوک ایر بیاورید . روند مهاجرت مک بوک به پنل اولد سه سال طول خواهد کشید .

اپل احتمالاً در سال ۲۰۲۶ پنل اولد را وارد مک بوک پرو ۱۴ اینچ و مک بوک پرو ۱۶ اینچ می کند . بیش تر راًس یانگ ، تحلیلگر صنعت نمایشگر ، ادعای مشابهی مطرح کرده بود . 

یو همچنین گفته است که اپل سال آینده آیپد پرو ۱۱ اینچ و آیپد پرو ۱۳ اینچ اولد در دسترس قرار می دهد و در پی فروش ۱۰ میلیون دستگاه از این دو تبلت در یک سال اول است .

در حال حاضر هیچ یک از مدل های مک و آیپد به نمایشگر اولد مجهز نیستند . پنل اولد در مقایسه با پنل LCD  و مینی LED  روشنایی بیشتر ، نسبت کنتر است بالاتر و مصرف انرژی کمتر خواهد داشت تا مک بوک و آیپد پرو رنگ های مشکی را عمیق تر نمایش دهند و شارژ دهی شان بهبود پیدا کند .

نکته قابل توجه این است که به ادعای جف پو ، نمایشگر اولد به مک بوک ایر هم راه پیدا می کند . پیش تر برخی از افشاگران گفته بودند سامسونگ در حال تولید پنل اولد ۱۳/۳ اینچ مک بوک ایر است . مشخص نیست که اضافه شدن پنل اولد باعث افزایش قیمت لپ تاپ مک بوک ایر جدید می شود یا نه .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *