۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

گلکسی S24 به ارتباط ماهواره ای مجهز می‌شود؛ پایان کار سامسونگ در ایران؟

 

سامسونگ قصد دارد که سری گلکسی S24  را به قابلیت ارتباط ماهواره ای مجهز کند آیا ورود گوشی های سامسونگ هم به ایران ممنوع می شود .

 تی ام رو ، رئیس بخش موبایل سامسونگ در ماه فوریه توضیح داده بود که چرا سری گوشی های گلکسی اس ۲۳ از ویژگی مشابه قابلیت ماهواره ای اضطراری آیفون ۱۴ بهره نمی برند . این ویژگی که علاوه بر آیفون ۱۴ ، حالا در سری آیفون ۱۵ ارائه می شود ، به کاربران اجازه می دهد تا در صورت وقوع یک حادثه جدی در منطقه ای که آنتن دهی وجود ندارد بتواند در خواست کمک کند . 

تی ام رو گفت عملکرد این قابلیت بسیار محدود است ؛ با این حال وی اضافه کرد وقتی زمان مناسب زیر ساخت ها و فناوری های آن آماده شود ، سامسونگ هم این ویژگی را را برای گوشی سری  گلکسی  خود اضاافه خواهد کرد . حالا بر اساس جدید ترین اخبار تکنولوژی به نظر می رسد زمان اضافه شدن قابلیت ارتباط ماهواره ای به گوشی های سامسونگ فرا رسیده و احتمالاً در گوشی های سری گلکسی اس ۲۴ می توانیم ما بینیم .

ارتباط ماهواره ای به گلکسی S24 سامسونگ می‌آید؟
طبق ااطلاعات به دست آمده ، جان یونگ این پارک ، رئیس بخش تجاری سامسونگ الکترونیکس SLSI  اظهار کرده که قابلیت ارتباط ماهواره ای به گوشی های هوشمند سال ۲۰۲۴ سامسونگ خواهد آمد . در حالی که تا کنون از هیچ مدل خاصی برای دریافت این قابلیت نام برده نشده ، اما احتمالاً باید گوشی های پرچمدار سال ۲۰۲۴ سامسونگ یعنی سری گلکسی S24  را در خط مقدم دریافت قابلیت ارتبلط ماهواره ای بدانیم . جان یونگ این پارک در جریان نمایشگاه نیمه هادی  ۲۰۲۳ این ادعا را مطرح کرد .

ارتباط ماهواره ای گلکسی S24 سامسونگ

همانطور که اشاره کردیم ، جان یونگ این پارک برای بخش SLSI  سسامسونگ کار می کند و در واقع در بخش نیمه هادی مشغول به کار است . در نتیجه احتمالاً او اطلاع دارد که آیا سامسونگ به منظور ارائه قابلیت ماهواره ای اضطراری برای سری گلکسی اس ۲۴ از پلتفرم SnapdragonSatellite  کوالکام که در ابتدای سال جاری معرفی شد استفاده خواهد کرد یا خیر . در حال حاضر شایعاتی وجود دارند که به ما می گویند گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ استفاده می کند و گلکسی اس ۲۴ تراشه اولترا به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز خواهد شد ؛ در این صورت تکلیف قابلیت ارتباط ماهواره ای چه می شود ؟

اگر این شایعات درست باشند ، ممکن است سامسونگ قابلیت ارتباط ماهواره ای را فقط در مدل گلکسی اس ۲۴ اولترا ارائه کند ؛ چرا که احتمالاً این مدل از مودم اسنپدراگون X75 5G با قابلیت پشتیبانی پلتفرم Snapdragon Satellite استفاده خواهد کرد . مدل های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس اگر به تراشه ی اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز شوند ، احتمالاً از مودم ۵G  بهره می برند که متاًسفانه از قابلیت ارتباط ماهواره ای پشتیبانی نمی کند و به این ترتیب این مدل ها از چنین قابلیتی محروم خواهند شد .

ارتباط ماهواره ای گلکسی S24 سامسونگ

در حال حاضر علاوه بر آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ اپل ، گوشی های دیگری هم هستند که قابلیت ارتباط اضطراری از طریق ماهواره ای بهره می برند ؛ از جمله این ویژگی ها می توان به سری میت ۵۰ هواوی اشاره کرد . همچنین طبق گزارش های منتشر شده سری میت ۶۰ امسال هواوی نیز امکان برقراری تماس های ماهواره ای را در اختیار کاربران قرار می دهد . می توان انتظار داشت که این قابلیت در یکی دو سال آینده به  یک ویژگی رایج در گوشی های هوشمند تبدیل شود .

احتمالاً سری گلکسی S24  سامسونگ در ماه ژانویه ۲۰۲۴ رونمایی می شود و با نزدیک شدن به این رویداد هر روز اخبار جدید تر و گمانه زنی های تازه تر از این گوشی های جذاب به گوش ا می رسد . یکی از ویژگی های مورد انتظار و احتمالی در این سری ، قابلیت ارتباط اضطراری ماهواره ای است که باید دید آیا در نهایت می توانیم از این ویژگی را در پرچمدار سامسونگ ببینیم یا خیر . همانطور که مطلع هستید ،ۀ واردات گوشی های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵   اپل به ایران ممنوع شده است اما برخی افراد می گویند که دلیل این ممنوعیت ، قابلیت ارتباط ماهواره ای گوشی های جدید اپل بوده است . حالا باید دید که آیا با اضافه شدن ویژگی ارتباط ماهواره ای به گوشی های پرچمدار سامسونگ، آیا باید با کره ای های بازار موبایل ایران نیز خدا حافظی کنیم .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *