۷ دلیل مهم بودن لوگو
هنگامی که تمام عواملی را که برای ایجاد یک تجارت مهم است در نظر می گیرید ، ایجاد یک لوگو ممکن است به عنوان یک اولویت اصلی به نظر نرسد. حتی شاید صدایی در سر شما زمزمه کند:
” من اصلاً به لوگو احتیاج ندارم”
به آن صدا گوش ندهید ؛ این ندا بیشتر از این نمیتواند در اشتباه باشد؛ داشتن یک لوگو بخشی جدایی ناپذیر در موفقیت برند شماست ؛ درست برابر با داشتن محصولات با کیفیت و تبلیغات مثبت.
بنابراین ، چرا یک آرم مهم است؟ از آنجا که توجه را به خود جلب می کند ، اولین احساس تاثیر گذار را ایجاد می کند ، بنیان هویت نام تجاری شما است ، به یاد ماندنی است ، شما را از رقبا جدا می کند ، وفاداری مشتریان به نام تجاری شما را تقویت می کند و انتظار مخاطبان را از شما مشخص میکند.
بیایید نگاهی عمیق تر به همه این نکات زیر بیندازیم.
۱.توجه را به خود جلب می کند.
دامنه توجه این روزها کوتاه است – خصوصاً از سمت مصرف کنندگان. با توجه به شرایط موجود ، شرکت ها حدود ۲ ثانیه وقت دارند تا مشتریان بالقوه را متقاعد کنند که محصولاتشان قابل تأمل است.
یک لوگو می تواند به سرعت توجه بینندگان را به خود جلب کرده و ارزش های اصلی یک شرکت را به روشی جالب انتقال دهد. آرم به عنوان جلب کننده گستره توجه – ، عاملی است که باعث می شود مصرف کنندگان در مورد تجارت شما قضاوت کنند – اگر یک آرم قوی برای معرفی شرکت خود داشته باشید ، می تواند به نفع شما باشد.
اگر یک آرم قوی برای معرفی شرکت خود داشته باشید ، می تواند به نفع شما باشد.
۲.لوگو اولین برداشت قوی را ایجاد می کند؛ شما یک فرصت دارید این برداشت را ایجاد کنید.
لوگو اولین معرفی شرکت به مصرف کنندگان است. اگر به خوبی طراحی شده باشد ، می تواند علاقه مردم را به خود جلب کند و آنها را به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت دعوت کند. در غیر این صورت ، شما فقط یک مشتری بالقوه را از دست داده اید و اساساً تجارت خود را خنثی کرده اید. (شوخی می کنیم.)این اولین برداشت راه شما برای برقراری انحصار فوری روی کالاهایی است که می فروشید یا جایگاهی که بر آن تسلط دارید.
۳.لوگو بنیاد هویت برند شما است.
اصل ایجاد برند تجاری موفق روایت داستانی است که بر احساسات مشتریان تأثیر بگذارد – ساده و روان.
گرچه درست است که طراحی آرم تنها بخشی از برند تجاری یک شرکت نیست ، اما به عنوان پایه و اساس کل روایتی است که برند بر اساس آن ساخته شده است.
رنگ ها ، زنگ ها ، قلم ها – همه اینها با داستانی که می خواهید بگویید تعیین می شود و آرم شما زمینه را برای این داستان فراهم می کند.
بعداً این عناصر از آرم شما به تمام مواد تجاری شما – سربرگ ها ، کارت های کسب و کار ، صفحات وب ، به نام شما ترجمه می شوند و یک هویت تجاری مشخص و قابل فروش ایجاد می کند.
آرم اولین معرفی شرکت به مصرف کنندگان است.
۴.به یاد ماندنی است.
لوگوی شما ماهی (مخاطبان شما) را به سمت آب (شرکت شما) سوق می دهد.
آرم ها یک نقطه شناسایی هستند. آنها نمادی هستند که مشتریان برای شناسایی برند شما استفاده می کنند. در حالت ایده آل ، شما می خواهید افراد بلافاصله منظره آرم شما را با کاری که شرکت شما انجام می دهد مرتبط کنند – و مهمتر از همه ، تنظیم احساس مخاطبان به لوگوی شما این کار را انجام میدهند.
از آنجا که یک لوگو خوب یک عنصر بصری ، زیبایی پسند است ، باعث ایجاد یادآوری مثبتی در مورد نام تجاری شما می شود که ممکن است نام شرکت شما به تنهایی از پس این کار بر نیاید.
و اگر همه ما صادق باشیم ، برخی از مخاطبان شما احتمالاً نام کسب و کار شما را فراموش می کنند (این را شخصی نگیرید – این طبیعت انسانی است) ، اما آنها بلافاصله آرم شما را با خاطرات خود از نام تجاری شما مرتبط می کنند.
آرم ها یک نقطه شناسایی هستند. آنها نمادی هستند که مشتریان برای شناسایی برند شما استفاده می کنند.
۵.لوگو شما را از رقبا جدا می کند.
جرات داشته باشید با لوگوی خود متفاوت باشید ، زیرا لوگو شرکت شما به مشتریان می گوید که چرا تجارت شما منحصر به فرد است. مطمئناً ، شاید ۵۰ کافی شاپ دیگر در شهر شما وجود داشته باشد ، اما تنها فروشگاه شماست که به محیط زیست متعهد است ، و لوگو سبز و خاکی شما این پیام را به آنها منتقل می کند.
یک آرم شرکت با طراحی مناسب می تواند از طریق نماد مناسب یا فونت مناسب ، از سابقه شرکت (حرفه ای ، آرام ، سرگرم کننده) گرفته تا ماموریت آنها (سرگرمی ، کارایی و نوآوری) ارتباط برقرار کند.
به عبارت دیگر ، آرم شما محفلی است برای انتقال ارزش های شما و هم به مصرف کنندگان نشان می دهد که چرا مانند رقبای خود نیستید و بهتر هستید.
۶.باعث وفاداری به برند می شود.
با رشد نام تجاری شما ، لوگو شما برای طیف وسیعی از مصرف کنندگان بیشتر آشنا می شود و این آشنایی این تصور را ایجاد می کند که شما قابل اعتماد و در دسترس هستید.
به این فکر کنید: وقتی برای خرید لباس تمرینی بیرون می روید و ناگهان یک شلوار نایک را می بینید ، فوراً آماده خرید هستید. چرا؟ زیرا با پوشاک نایک می دانید که خرید مطمئنی دارید . نایک برندی است که به آن اعتماد دارید. اعتماد بر اساس یک لوگو کاملاً زیبا شکل گرفته و وفاداری به برند نیز به سرعت دنبال آن می آید.
هنگامی که مشتریان شما را دوست داشته باشند ، بارها و بارها شما را جستجو خواهند کرد – و لوگو شما اولین چیزی است که آنها به دنبال آن می گردند.
۷.مخاطبان از شما انتظار دارند.
و آخرین نکته:
آرم شما اولین چیزی است که مخاطبان شما به دنبال هرگونه ارتباط با برند شما به دنبال آن می گردند. لوگو باید در راس همه مواد بازاریابی شما مانند کارت ویزیت ، بروشور ، تبلیغات و غیره باشد.
اگر لوگو یا آرم ندارید ، فرصتی را از دست می دهید تا تجارت خود را در ذهن مخاطبان خود جا بیاندازید.
لوگو شما اولین چیزی است که مخاطبان شما با دیدن هرگونه ارتباط از برند شما به دنبال آن می گردند.
نکته ما به شما
بنابراین ، همانطور که می بینید ، شما به یک آرم نیاز دارید. این یک بخش حیاتی در ایجاد یک کسب و کار و نام تجاری موفق است.