ما عادت کردهایم که افراد بسیاری ما را ارزیابی و قضاوت کنند، مثل والدین، معلمان و مدیرانمان. شاید اینکه خودمان سهمی در این ارزیابیها نداشته باشیم ناعادلانه باشد. خودارزیابی، همانطور که از نامش پیداست، فرایندی است که طی آن کارمندان عملکرد شغلیشان در یک بازه زمانی مشخص را بررسی و ارزیابی میکنند. آنچه در […]
گ فرض کنید که در حال ارائهی برنامهی بازاریابی برای محصولی جدید در جلسهی تیمیتان هستید. همینطور که در حال حرف زدن هستید، متوجه رفتارهای تشویقکننده و مثبت همکاران خود میشوید، ولی یکی از همکارانتان سرد و اخمآلود نشسته است و هیچ نشانهای از تحسین و تشویق در او دیده نمیشود. بعد از اینکه حرفهایتان تمام […]
در حال حاضر بیش از سه میلیارد نفر از ساکنین نقاط مختلف جهان به اینترنت دسترسی دارند. از موبایلهای هوشمند گرفته تا کامپیوترهای شخصی، هر کس به طریقی این دسترسی را ممکن میکند. با این اوصاف، اگر کسبوکاری داشته باشید و هنوز به فکر فعالیت در اینترنت نیفتاده باشید، مطمئنا بخشی از مشتریهای بالقوه را […]
بنا به تحقیقات موسسه گالوپ (Gallup)، کسانی که یکی از همکارانشان دوست صمیمیشان است، هفت برابر بیشتر از دیگران برای کارشان فعالیت میکنند. گالوپ دریافت که حتی دوست صمیمی بودن هم لازم نیست؛ بلکه کسانی که صرفا یک دوست خوب و مناسب سر کار داشته باشند، از کارشان راضیتر هستند. در این مقاله میخواهیم […]
نپذیرفتن اشتباهات میتواند به روابط و روند رشد شخصی ما آسیب برساند. ناهنجاری شناختی یک سیستم دفاعی ناخودآگاه است که باعث میشود برای حفظ غرور خود از پذیرش اشتباهاتمان خودداری کنیم. غرور اگر بهاندازه و بهجا باشد مشکلی ایجاد نمیکند و میتواند در شرایط سخت به ما کمک کند و ما را به جلو حرکت […]
نمیتوانید از پیج اینستاگرامتان انتظار رشد داشته باشید. نمیتوانید از پیج اینستاگرامتان انتظار سود آوری داشته باشید درحالی که هیچ برنامه ای برای تولید محتوا در اینستاگرام ندارید و هیچ محتوایی تولید نمیکنید. محتوا مثل جریان خون در بدن است، برای حیات کسبوکارتان هم باید جریان تولید محتوا همواره برقرار باشد، چر اکه امروز دیگر بازاریابی محتوایی به قدری اهمیت پیدا […]
«چشم دربرابر چشم، دندان دربرابر دندان.» این جملهٔ معروفِ حمورابی است. این پادشاه ۴۰۰۰ سال پیش بر تمدن بابل، واقع در منطقۀ بینالنهرین (واقع در عراق امروزی) حکمرانی میکرد. قوانین مدیریتیای که او پایهگذاری کرد یکی از اولین مرامنامههای اخلاقی ـ رفتاری در طول تاریخ است. قوانین او غالبا مستبدانه بودند. به همین دلیل، مشی او در […]
از ناخشنودی و ناامیدی برخی طرفداران از قسمتهای پخششدهٔ فصل پایانی که بگذریم، این سریال که تعداد طرفداران پروپاقرصش بیشمار است، در هر قسمت داستان را چنان پیش میبرد که نمیتوانید برای تماشای قسمت بعد صبر کنید! آنچه بازی تاج و تخت را جذاب میکند، تغییر و رشد شخصیتها در هر فصل است. در برابر […]
در دنیای امروز، مشغولیت، پیچیدگی و استرس بخشی از زندگی است. در این میان، آنچه که یک محیط کار را بهخوبی مستحکم میکند همدلی است. همدلی توانایی شناسایی عواطف آدمها و درک نحوه نگاه آنها به مسائل است. زمانی که دیگران ما را میپذیرند و معتبر میشمارند، اعتماد شکل میگیرد و کاراییمان بالا میرود. براساس پژوهشها، مدیریت همدلانه اثر مستقیمی بر بهره وری، وفاداری […]
آینده پژوهی و دیجیتال مارکتینگ دو مفهوم کلیدی و بسیار مهم در دنیای کسبوکار امروزی هستند. در علم آینده پژوهی بهطور کلی، شرایط احتمالیِ آینده پیشبینی میشود و تخمینی نسبی درباره آن زده میشود (که آینده کسبوکار و عرصه دیجیتال مارکتینگ را هم در بر میگیرد)؛ در دیجیتال مارکتینگ هم با استفاده از اینترنت و دستگاههای الکترونیکی، خدمات […]