خودرو

آئودی Q6 با قیمت ۷۴ هزار دلار، رسما در چین معرفی شد

شاسی بلند آئودی Q6 با طراحی جذاب، پیشرانه ۳۰۰ اسب بخاری و امکانات فراوان برای بازار چین معرفی شد. در ادامه شاهد مشخصات این SUV باشید.

شاسی بلند آئودی Q6، ساخته مشترک آئودی و خودروساز چینی سایک (SAIC) اخیراً به صورت همزمان در شانگهای و پکن چین رونمایی شد. شرکت «سایک آئودی» همچنین این شاسی بلند جدید را به پیش‌فروش گذاشته شده است.

آئودی کیو ۶ یک شاسی بلند فول سایز است که ترکیبی از مهندسی درجه یک آلمانی و المان‌های طراحی چینی را ارائه می‌دهد. در واقع این اس یو وی سومین خودروی سایک آئودی به حساب می‌آید. پیش‌تر این شرکت دو خودروی Q5 e-Tron و A7L را روانه بازار چین کرده بود.

مشخصات آئودی Q6

نمای جلوی شاسی بلند آئودی Q6

آئودی Q6 در چهار تریم با نام‌های ۴۰TFSI کواترو، ۴۵TFSI کواترو، ۵۰TFSI کواترو و ۵۰TFSI کواترو Lingyun Edition First Release Limited عرضه می‌شود. به لطف آپشن‌های فراوان، خریداران آئودی کیو ۶ در شخصی‌سازی آن دست بازی خواهند داشت. ۸ رنگ بدنه، ۶ نوع چرخ و ۱۱ تم برای فضای داخلی پیش روی خریداران قرار خواهد گرفت.

نمای کناری شاسی بلند کیو 6

این شاسی بلند آلمانی ۵۰۹۹ میلی‌متر طول، ۲۰۱۴ میلی‌متر عرض و ۱۷۸۴ میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور آن هم ۲۹۸۰ میلی‌متر است. آئودی Q6 برای شش تا هفت سرنشین طراحی شده و صندلی‌های آن از روکش چرم برخوردارند. صندلی‌های جلو نیز از ۱۲ جهت قابل تنظیم هستند. ضمن اینکه سایک آئودی سیستم صوتی «بنگ و اولافسن» (Bang & Olufsen) با ۱۴ اسپیکر و فرمان چندکاره با چرم ناپا را برای این خودرو در نظر گرفته است.

نمای عقب شاسی بلند آئودی Q6

مدل‌های بالارده این اس یو وی مجهز به سه نمایشگر در کابین خواهند بود: یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به عنوان صفحه آمپر دیجیتال، یک تاچ‌اسکرین MMI با اندازه ۱۰.۱ اینچی و یک نمایشگر ۸.۶ اینچی. علاوه بر این، یک نمایشگر هدآپ هم پیاده‌سازی شده است که اطلاعات ضروری را برای راننده به نمایش در می‌آورد.

فضای داخلی شاسی بلند آئودی Q6

دو پیشرانه برای آئودی Q6 ارائه می‌شود. یکی پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ EA888 با ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور است. دیگری پیشرانه ۲.۵ لیتری شش سیلندر توربوشارژ EA390 است که توانایی تولید ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. Q6 با این پیشرانه قدرتمندتر در ۷.۳ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. تمام مدل‌های این شاسی بلند از سیستم تمام چرخ محرک کواتروی آئودی بهره می‌برند.

کابین شاسی بلند کیو 6

معرفی آئودی RS6 Avant مدل ۲۰۲۲؛ استیشن واگن اسپرت آلمانی پر ادعا + ویدیو

نهایتاً باید گفت که مدل پایه شاسی بلند آئودی Q6 با قیمت ۵۰۰ هزار یوان (معادل ۷۴ هزار دلار) عرضه می‌شود. قیمت مدل بالارده آن هم به ۶۵۰ هزار یوان (معادل ۹۶ هزار دلار) می‌رسد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *