۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
خودرو

آغاز تولید انبوه دنا پلاس ۶ دنده و ۲ موتور جدید خانواده EF7 در آینده نزدیک

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز تولید انبوه دنا پلاس ۶ دنده و ۲ موتور جدید خانواده EF7 در آینده نزدیک خبر داد.

کیانوش پورمجیب، قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو عنوان کرد در راستای توسعه و ارتقای محصولات فعلی و همچنین طبق درخواست مشتریان، تولید انبوه دنا پلاس با گیربکس ۶ دنده دستی آغاز شده و این خودرو برای ورود به بازار آماده است. وی افزود از آنجایی که کیفیت محصول بسیار حائز اهمیت است، در فرایند طراحی، انطباق و تولید محصولات نظارت‌های دقیقی انجام شده است.

جزئیات تولید انبوه دنا پلاس ۶ دنده

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه گفته‌های خود بیان کرد پس از این که رانا پلاس با گیربکس ۶ سرعته به بازار عرضه شده و مشتریان به ویژه قشر جوان از آن استقبال کردند، تصمیم بر آن شد تا دنا پلاس از لحاظ تکنولوژی ارتقا پیدا کرده و تعداد دنده آن نیز از ۵ به ۶ دنده افزایش پیدا کند. در همین راستا با توجه به این که تولید انبوه دنا پلاس شش دنده آغاز شده، تا پایان سال ۱۵ هزار دستگاه از این خودرو را به بازار عرضه خواهیم کرد.

پورمجیب در ادامه با اشاره به این که گیربکس ۶ سرعته در شرکت دانش پایه نیرومحرکه طراحی و داخلی‌سازی شده گفت ارتقا و پیشرفت این شرکت به همراه ارتقای سازندگان و تامین‌کنندگان به عنوان دستاوردهای این محصول محسوب می‌شود.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بیان کرد تولید این گیربکس اعم از اجزای داخلی و خارجی آن و همچنین فرایند انطباق آن با پیشرانه توربوشارژ به شکل کامل بر پایه دانش بومی داخلی‌سازی شده است. از این رو می‌توان از این دستاوردها در حوزه‌های دیگری از قوای محرکه نیز استفاده کرد.

پورمجیب با اعلام این که در آینده نزدیک ۲ پیشرانه EF7NA+ و EF7TC+ را به تولید خواهیم رساند گفت از این پیشرانه‌ها به همراه گیربکس ۶ دنده داخلی‌سازی شده در محصولاتی چون دنا و سورن استفاده خواهیم کرد.

منبع:گجت نیوز

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *