۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳
آموزش

آموزش بازی مافیا؛ معرفی نقش‌ها و قوانین این بازی گروهی جذاب

یکی از شهروندان ناخلف در شهر تیم مافیا تشکیل داده است و هر شب یکی از شهروندان بیگناه را به قتل می رساند . مردم شهر دنبال او می گردند ، اما چهره پدر خوانده زیر کلاهش پنهان شده است و فقط شهروندان باهوش می توانند چهره پلید او را از از پشت نقابی که بر چهره زده تشخیص بدهند . البته پدرخوانده و مافیاهایش زیرک تر از این حرف ها هستند . آنها به خوبی می دانند که چطور باید خودشان را شهروند جا بزنند و از نگاه های کنجکاو پنهان بمانند . سرنوشت شهر چه خواهد شد ؟ پدر خوانده دستور قتل همه را صادر می کند یا شهروندان موفق می شوند دست مافیای پپلید را رو کنند ؟ پایان این روایت با شماست و ما برای آموزش بازی مافیا اینجاییم .

 

داستان بازی مافیا چیست؟

 

پیش از اینکه آموزش بازی مافیا را آغاز کنیم ، بیایید بررسی کنیم داستان بازی مافیا چیست . یکی از شهروندان به رئیس مافیا تبدیل شده ، گروهی جمع کرده است و به خاطر اهدافی شوم ، شهروندان را یکی پس از دیگری به قتل می رساند . روز ها روال شهر عادی است و همه مردم چهره شهروند به خود می گیرند ، اما شب ها تیم مافیا نقاب خود را بر می دارند و همه را به وحشت می اندازند . در این بازی تعداد کمی از افراد ( تیم مافیا ) از کل ماجرا با خبرند و اکثر افراد ( شهر وندان ) بی خبر از همه جا کشته می شوند . در این نبرد باید دید که تیم آگاه با تعداد کمتر می تواند پیروز میدان شود یا تیم شهروندان با تکیه بر تعداد بیشتر و هوششان می توانند خلافکاران را از نفس بیاندازند .

 

آموزش بازی مافیا: معرفی شخصیت‌ها

 

معمولاً حرفه ای ها از شخصیت های مختلفی در بازی مافیا استفاده می کنند . اما در بازی هایی با تعداد کم یا در صورت حضور بازیکنان مبتدی ، فقط نقش های اصلی در بازی حضور دارند . هر کدام از این شخصیت ها وظیفه مشخصی دارند . بعضی از آنها جزء تیم مافیا هستند و شب ها مشغول کشتار می شوند . بعضی دیگر هم حافظ جان مردم شهر هستند و به مافیا حمله می کنند . گروهی هم تمام شب را می خوابند تا روز بعد از آنچه شب قبل اتفاق افتاده است باخبر شوند . از آنجا که این مقاله آموزش کامل بازی مافیا است ، ما تمام نقش های موجود در این بازی را بررسی می کنیم .

 

نقش اول: گرداننده

 

گرداننده یا گاد ناظر بازی است . او در بازی قضاوت نمی کند و نظر نمی دهد . فقط همه نقش ها را می شناسد . مراحل را اعلام می کند و روز ها و شب ها بازی را می چرخاند . گرداننده مانند نیروی ماورایی است که از بالا به بازی نظارت دارد ، اما دخالتی ندارد .

 

نقش‌های گروه مافیا

 

۱. پدرخوانده یا رییس مافیا

 

اما با مشورت سایر اعضای مافیا ، به گرداننده اعلام می کند مقتول کیست . پاسخ استعلام او در جواب کارآگاه منفی و در جواب جان سخت مثبت است . اگر پدر خوانده در شب حرفه ای  را به قتل برسانند و در همان شب حرفه ای هم به او شلیک کند ، هر دو از بازی بیرون می روند . بعد از خروج پدر خوانده از بازی دکتر لکتر یا معشوقه تعیین می کنند که که هر شب چه کسی به قتل برسد .

 

۲. دکتر لکتر

 

او پرشک تیم مافیا است . هر شب یکی از اعضای مافیا را انتخاب می کند تا اگر حرفه ای به او شلیک کرد ، نجات پیدا کند . دکتر لکتر در طول بازی ۱ بار می تواند خودش را نجات دهد ، اما برای نجات سایر اعضا محدودیتی ندارد .

 

۳. شاه‌کش

 

او می تواند در شب یا مرحله دوم راًی گیری ، ۲ بار نقش یکی از بازیکنان را حدس بزند . اگر حدسش درست باشد ، بازیکن از بازی بیرون می رود .

 

۴. معشوقه

 

او معشوقه پدر خوانده است ؛ اگر شهروندان معشوقه را هدف قرار دهند ، پدر خوانده عصبانی می شود و در آن شب می تواند ۲ شهروند را به قتل برساند .

 

۵. تروریست

 

اگر شهروندان تروریست را از بازی خارج کنند ، می توانند یک نفر را ترور کنند و همراه خودش از بازی بیرون ببرد .

 

۶. ناتو

 

او شب ها بیدار می شود و می تواند نقش یکی از بازیکنان را حدس بزند . در صوررت حدس اشتباه خودش از بازی حذف می شود .

 

۷. دینامیت

 

او یک نفر دینامیت می بندد و صبح روز بعد این مسئله اعلام می شود. فردی که به او دینامیت بسته شده است . سیم قرمز یا آبی را انتخاب می کند و اگر رنگ مد نظر  همان رنگ انتخابی تیم مافیا باشد ، نجات پیدا می کند . در غیر این صورت از بازی حذف می شود .

 

۸. تردست

او می تواند به مدت به مدت ۱اشب نقش ۲ نفر را با هم جابه جا کند . مثلاً اگر نقش حرفه ای و دکتر جا به جا شود ، کسی که دکتر انتخاب کرده است ، تیر می خورد و کسی که حرفه ای انتخاب کرده است نجات پیدا می کند !  آن هم بدون اینکه خودشان از این قضیه اطلاع داشته باشند .

 

۹. گروگانگیر

 

او بعد از سایر اعضای تیم مافیا بیدار می شود و آنها را فقط از لایکی می شناسد که با چشم بسته نشان می دهند . او در شب یکی از شهروندان را انتخاب می کند و آن شهرروند در یک گردش بازی ( شب و روز ) نمی تواند از توانمندی هایش استفاده کند .

 

۱۰. دزد

 

او شب ها بیدار می شود و ۱ نفر را انتخاب می کند . اگر انتخاب او جان سخت باشد می تواند زرهش را بدزدد . در این صورت زره جان سخت به دزد منتقل می شود .

 

۱۱. سایلنسر یا ناتاشا

 

او در طول بازی می تواند ۲ بار ۲ شهروند مختلف را که باهوش هستند و باعث روشدن دست مافیا می شوند ، به مدت ۱ دور ساکت کند .

 

 

۱۲. محافظ

 

تا وقتی این بازیکن در بازی حضو ر دارد ، جانی ، گرگ نما، فدایی و دست کج نمی توانند به رئیس مافیا آسیب زنند .

 

۱۳. بمب‌ساز

 

این عضو از گروه مافیا فقط ۱ روز در بازی حضور دارد . وقتی گرداننده در روز اول او را صدا می کند ، از جای خود بلند می شود و ۱ نفر را همراه خودش از بازی بیرون می کشد .

 

۱۴. شارلاتان

 

 

او هر شب ۱ نفر را انتخاب می کند ، اگر شب کارآگاه استعلام فرد مد نظر شارلاتان را بگیرد گرداننده نقش برعکس را به کارآگاه اعلام می کند .

 

۱۵. مافیای ساده

 

 

سایر اعضای تیم مافیا ساده هستند . آۀنها نقش خاصی ندارند و فقط به پدر خوانده برای انتخاب مقتول مشورت می دهند . همچنین در طول روز برای گمراه کردن شهروندان و برد تیم مافیا تلاش می کنند .

 

نقش‌های گروه شهروندی

 

 

۱. کارآگاه

 

او هر شب می تواند استعلام ۱ نفر از گرداننده بگیرد . استعلام های منفی یا مثبت کاذبی را که در قسمت قبل توضیح دادیم فراموش نکنید . کارآگاه روز بعد نمی تواند اعلام کند که نقش کسی را می داند . اما می تواند با صحبت هایش دیگران را متقاعد کند که کسی مافیاست یا شهروند .

 

۲. دکتر

 

نقش مقابل دکتر لکتر است و اگر در طول شب قربانی مافیا را درست شناسایی کند ، می تواند جلوی مرگ او را بگیرد . در طول بازی دکتر می تواند ۱ بار  خودش را نجات دهد .

 

۳. جان‌سخت یا رویین‌تن

 

او می تواند ۲ بار در طول شب استعلام بگیرد تا مشخص شود چند مافیا و چند شهروند در بازی حضور دارند . جان سخت زره پوشیده است . بنابراین اگر پدر خوانده برای بار اول به او شلیک کند کشته تمی شود و فقط زرهش را از دست می دهد . با شلیک دوم که در شب های بعد رخ می دهد جان سخت کشته خواهد شد .

 

 

۴. حرفه‌ای

 

 

این فرد تک تیرانداز اسنایپر و کلانتر هم نامیده می شود . او می تواند در طول شب به کسی که فکر می کند مافیاست ، شلیک کند تا از بازی حذف شود . البته اگر به اشتباه به یکی از شهروندان شلیک کند خودش از بازی حذف می شود .

 

۵. شهردار

 

 

وقتی چند نفر در دفاعیه حضور دارند می تواند دفاع را برای یکی از آنها لغو کند و او را به بازی برگرداند یا اینکه یکی از افراد را قطعی و بدون دفاع از بازی اخراج کند .

 

 

۶. روان‌شناس

 

 

این نقش مقابل ناتاشاست و می تواند یکی از کسانی را که احتمال می دهد مافیاست و باعث گمراهی شهروندان می شود ، ۱ روز ساکت کند .

 

۷. فدایی

 

او می تواند خودش را فدا کند و به جای بازیکنی که در دفاع حذف شده است بیرون برود . همچنین اگر تروریست بخواهد کسی را از بازی حذف کند فدایی ۷ ثانیه فرصت دارد تا خودش را نجات دهد .

 

۸. رئیس پلیس

 

 

وقتی کشته می شود ، می تواند به یکی از بازیکنان شلیک کند . اگر این فرد عضو تیم مافیا باشد از بازی بیرون می رود مگر اینکه پدر خوانده باشد . اگر فرد شهروند باشد هم در بازی می ماند .

 

۹. نانوا

 

او شهروند ساده است اما اگر کشته شود شهروندان بعد از ۳ روز از گرسنگی می میرند .

 

 

۱۰. تفنگ‌دار

 

 

او می تواند به یکی از شهروندان تیر جنگی بدهد شهروندی که تفنگ گرفته است می تواند روز بعد به ۱ نفر شلیک کند .

 

۱۱. تکاور یا نگهبان

 

 

نقش او مقابل گرو گانگیر است . وقتی تکاور فردی را انتخاب می کند گروگانگیر نمی تواند او را برباید .

 

۱۲. فراماسون

 

 

او شب بیدار می شود و یک نفر را به عنوان شهروند انتخاب می کند ، اگر فرد مد نظر واقعاً شهروند باشد بیدار می شود تا با هم آشنا شوند .

 

۱۳. قاضی

 

شهروندی است که راًی او هنگام راًی گیری ۲ بار شمرده می شود .

 

۱۴. بازپرس

 

او می تواند هر شب استعلام ۲ را بگیرد و از گرداننده بپرسد که در یک تیم هستند یا نه .

 

۱۵. جادوگر

 

او درطول شب ۱ نفر را انتخاب می کند فرد انتخاب شده نمی تواند در روز از توانمندی هایش بهره ببرد و شهر وند یا مافیای ساده خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *