۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
علمی

آییا واقعاً جهان های موازی وچود دارند؟

یکی از مهمترین   سوالاتی که از فیزیک دانان درباره وجود جهان شد  این بود که آیا جهان های موازی واقعاً وجود دارند ؟ شان کارول یک فیزیکدان درباره این سوًال که پیچیده تدرباره واقعی بودن جهان پاسخ می دهد .

 

ایده موقتی جهان واقعاً جهان مووازی وجود دارد گفت : ده ها سال است که این مورد قابل بررسی قرار گرفته است . در دنیای دی سی ما دنیای مختلفی وجود  دارد که بهطورمثال ، در یک جهان بروس وین ، به جای پدر و مادرش کشته می شوند و پدر او ردایی بتمن، را به تن می کند و به جنگ با مادر بتمن که حالا جوکر شده می رود ! در ذنیای مارول که هم مولتی ورس وجود دارد در آخرین فیلم اسپایدر من ، شاهد اجرایی شدن این کانسپت جذاب بودیم .

جهان موازی چیست و آیا جهان‌های موازی وجود دارند؟ | اسپاش

 

 

هر چند استفاده از ایده های جهان های موازی د ر سسینما و پاپ کالچر باعث شده که توجه افراد بیشتری به این موضوع جلب شود . اما بزرگترین مشکل مولتی ورس در سینما ، ادبیات و کمیک به دور بودن از واقعیت و به وجود آمدن یک تصویر غیر واقعی در باور مردم است .

 

وجود داشتن جهان های موازی به زبان ساده

 

بهتر است قبل از دیدن این ویدیو تصوراتی که از مولتی ورس داشتید را به صورت کامل فراموش کنید ! اگر می خواهید جواب به سوًال که آیا جهان های موازی وجود دارند ؟ ** برسیید باید این ویدیوی کوتاه را نگاه کنید . با این حال اگر فرصت کافی برای دیدن این ویدیو ندارید بهتر است بدانید که مفهوم مولتیورس کگه در مغز بسیاری از مردم وجود دارد چه تفاوت هایی دارد .

 

تاًیید واقعی بودن مفهوم جهان موازی کار ساده ای نیست و اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که هیچ کس نمی تواند بداند مولتی ورس واقعاً وجود دارد یا خیر . علوم ریاضی و فیزیک درباره چیزی واقعی و ملموس صحبنت می کند چرا که جهان های موازی مولتی ورسی که در آن جهان های مختلف که با شباهت هایی وجود دارند که زائیده تصسمیم هتای انسان هستند جزو مفاهیمی است که فیزیکدانان بتوانند آن را ثابت کنند .

 

 

مولتی ورسی که وجود آن ثابت شده است ، مربوط به سیستم های مکانیکی کوانتومی است که در ویدیو بالا ، به صورت کامل درباره آن صحبت شده است . شاید با دیدن این  ویدیو  تصور شما درباره جهان های موازی کمی تغییر کند .

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *