۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳
علمی

ماهواره ای ثریا با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت

پس از مدت ها شاهد پرتاب یک ماهواره تمام ایرانی به مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین بودیم . این ماهوارره مخابراتی و تحقیقاتی قرار است تا ماًموریت های برنامه ریزی و محول شده را به نحو احسن انجام دهد و اطلاعات دقیق مخابراتی را به ایشران مخابره کند . 

 

ماهواره ایرانی ثریا

 

ماهواره ۵۰ کیلو گرمی ثریا یک ماهواره سنجش از راه دور و از دسته ماهواره های تحقیقاتی SRI است . این ماهواره توسط پژوهشگاه فضایی ایران طراحی شده است . وظیفه حمل این ماهواره به  مدار  نزدیک به زمین توسط موشک ماهواره بر قائم ۱۰۰ ،ٍ ساخت نیروی هوا فضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت . این ماهواره از نوع سوخت جامد سه مرحله ای بوده است و برای عملکرد بهتر پرتاب ساخته شده و توانایی حمل ۱۰۰ کیلو ماهواره به همراه متعلقات را دارد . این ماهواره اولین بار است که یک ماهواره تمام ایرانی تواننایی صعود به مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین را پس از سومین پرتاب آزماییشی کسب می کند .

 

پرتاب این ماهواره علاوه

 

بر اساس داده های ماهواره ای ارسال شده از ثریا  ، تزریق و استقرار در مدار به خوبی انجام شده و داده های تله متری این ماهواره در حال دریافت است .

 

پرتاب این ماهواره علاوه بر ایجاد یک بستر جدید ارتباطی و تحقیقاتی ما بین  زمین و فضا برای کشورمان موجب افزایش توانمندی ها و همچنین سطح توقعات در دانش فضایی ایران خواهد شد و باید به زودی شاهد پیشرفت روز افزون کشور در این حوزه باشیم .

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *