دسته‌بندی نشده

استفاده از سیر برای لاغری و کاهش وزن

استفاده از سیر برای چربی‌سوزی و کاهش وزن

سیر از خویشاوندان نزدیک پیاز و موسیر است. این گیاه اندازهٔ کوچکی دارد، ولی می‌تواند ماده‌ای کارآمد برای کاهش وزن باشد. سیر خواص بسیار فراوانی دارد. این خواص به‌حدی باارزش‌ هستند که نباید سیر را به‌خاطر بوی بد دهان‌تان رها کنید. درادامه با خواص سیر برای کاهش وزن و لاغری آشنا خواهید شد.

سیر چگونه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

سیر با قرارگرفتن در رژیم غذایی سالم و متوازن فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

تأثیر سیر بر افزایش چربی‌سوزی

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ در مجلهٔ تغذیه به چاپ رسید، بین مصرف سیر و چربی‌سوزی ارتباط معناداری وجود دارد. براساس مطالعهٔ دیگری، عصارهٔ سیر می‌تواند در برخی زنان موجب کاهش وزن شود. خبر خوب این است که بیشتر غذاهای مؤثر در چربی‌سوزی، به‌خوبی با مقداری سیر خردشده ترکیب می‌شوند و سیر به بهبود طعم آنها کمک می‌کند.

بهبود طعم غذاها بدون افزایش کالری آنها

سیر درعین‌ حال که طعم فوق‌العاده‌ای به غذاها می‌دهد، تأثیر چندانی بر کالری آنها ندارد. به هر حال کسی نمی‌تواند بدون مصرف غذاهای خوشمزه به برنامهٔ لاغری خود پایبند بماند. بنابراین سیر می‌تواند انگیزهٔ شما را برای تکمیل رژیم غذایی سالم افزایش دهد.

نکته: سیر را به‌طور ملایم حرارت دهید. زیرا حرارت زیاد می‌تواند طعم آن را بسیار زیاد کند.

سایر خواص سیر

سیر علاوه‌بر کمک به کاهش وزن، فواید بسیار دیگری نیز برای سلامتی دارد.


کاهش فشار خون

مطالعات نشان داده‌اند که آلیسین (ترکیبی که در اثر خرد یا له‌ کردن سیر آزاد می‌شود) می‌تواند به کاهش فشار خون، به‌خصوص به پایین آوردن فشارخون بالا کمک کند. کاهش فشار خون به سلامت قلب و سلامت عمومی‌ شما کمک می‌کند.

کاهش قند خون

خواص سیر برای لاغری - سیر به کاهش قند خون ناشتا نیز کمک می کند.

سیر می‌تواند به‌طور طبیعی به کاهش قند خون کمک کند. آیا سیر می‌تواند میل‌ شما به خوردن شیرینی را نیز کاهش دهد؟ نه کاملا. اما سیر می‌تواند روی قند خون ناشتا تأثیر بگذارد. براساس مطالعه‌ای دیگر، پیاز نیز تأثیری مشابه سیر بر قند خون دارد. بنابراین مصرف سیر و پیاز با یکدیگر بسیار خوب است.


آیا باید سیر را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید؟

سیر نمی‌تواند به‌طور جادویی موجب کاهش ۵ کیلوگرم از وزن‌تان شود، اما می‌تواند به برنامهٔ کاهش وزن‌تان طعم بهتری بدهد و فواید فراوانی نیز برای سلامتی‌تان داشته باشد. همچنین می‌توان سیر را به‌راحتی در غذاهای روزمره گنجاند.

مطالعات نشان داده‌اند که اگر سیر را پس از ساطوری‌ کردن کنار بگذارید، خواص آلیسین آن افزایش می‌یابد. این امر موجب می‌شود که خواص آلیسین پس از سرخ‌ کردن حفظ شود.

همچنین می‌توانید با سیر نوعی نوشیدنی گرم (چای سیر) درست کنید.

ایده هایی برای استفاده از سیر در غذا

صبحانه

می‌توانید سیر خردشده را به املت یا سایر صبحانه‌های حاوی تخم مرغ‌ اضافه کنید. با این روش می‌توانید حتی قبل از خارج شدن از خانه، برنامهٔ لاغری‌تان را شروع کنید. همچنین برای صرفه‌جویی در زمان می‌توانید تخم‌مرغ را در لیوانی دسته‌دار بریزید و در مایکروویو قرار بدهید تا بپزد. با این روش به ماهیتابه هم نیازی نخواهید داشت.

ناهار

می‌توانید در تابه‌ای مقداری گوشت بپزید. زمانی که گوشت پخت، سیر ساطوری‌شده را به آن اضافه کنید. اگر سیر را زود اضافه کنید، احتمال سوختن آن وجود دارد. همچنین می‌توانید سیر را به برنج گل‌کلم (نوعی غذای تهیه‌شده از گل‌کلم رنده‌شده) که نوعی غذای رژیمی است، اضافه کنید. علاوه‌بر این، سیر با انواع سبزیجات پخته‌شده ترکیب خوبی می‌سازد. بسته به سلیقه‌تان می‌توانید در غذایی که برای ناهار رژیمی خود در نظر گرفته‌اید هم مقداری سیر بریزید.

شام

سیر با استیک گوشت نیز بسیار لذیذ است. برای لاغری، بهتر است که از برش‌های کم‌چرب گوشت مانند فیله استفاده کنید. همچنین استفاده از قارچ (که خود مادهٔ موثر دیگری برای لاغری است) به‌همراه استیک توصیه می‌شود.

میان‌وعده

استفاده از سیر در قارچ پنیری، میان‌وعده‌ای لذیذ و سالم را برای شما به ارمغان می آرود. اگر عاشق سیب زمینی سرخ‌کرده هستید، می‌توانید با اضافه کردن کمی سیر به تابه‌ای پر از سبزیجات ترد پخته‌شده، با ولع خود مبارزه کنید و از این خوراکی خوشمزه در فرایند لاغری‌تان کمک بگیرید.


Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *