۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

انقلاب پورشه در چراغ خودروها

چراغ خودروها

 

 

پورشه نسل جدید چراغ خودروها را توسعه داده و برای آن نام نسل بعدی نور را در نظر گرفته است . این چراغ ها بسیار قدرتمند بوده و می توانند شب را به روز تبدیل کنند .

 

پورشه به تازگی با انتشار بیانیه ای از توسعهع چراغ جدیدی خبر داد و آن را نسل بعدی فناوری نور دانست . این چراغ که از مجموعه از ال ال دی ها روی یک سطح طراحی شده بسیار قدرتمند بوده و می تواند شب را به روز تبدیل کند .

 

 

توسعه نسل جدید چراغ خودروها توسط پورشه

 

 

هرمان جوزف استاپن ، سخنگوی تحقیقات و توسعه  ارتباطات و فناوری پورشه در این خصوص عنوان کرد یک تراشه ویژه به عنوان عنصر اصلی این فناوری جدید محسوب می شود ؛ تراشه ای که در آن بییش از ۱۶ هزار میکرو LED  قابل کنترل به شکل جداگانه روی سطحی به اندازه ناخن انگشت شصت در کنار هم قرار گرفتند . دذر هر خودرو ۴ عدد از این تراشه LED  مورد استفاده قرار خواهد گرفت ؛ یعنی هر چراغ جلو به دو عدد از این تراشه های قدرتمند مجهز می شود .

 

 

چراغ خودروها

 

چراغ های جلو جدید با فناوری ماتریس HD  می توانند فرآیند توزیع نور را به وضوح بالا تا دو برابر روشن تر از چراغ های قبلی انجام دهند که نتیجه آن پوشش نور محیط تا ۴ برابر بزرگ تر از قبل خواهد بود . ایجاد روشنایی برای ههگن و پرتوهایی با کارایی بالا ، نتتیجه نهایی این فناوری است که می تواند شب را تا فاصله ۶۰۰ متری همتانند روز روشن کند . ضمن اینکه این فناوری جدید باعث صرفه جویی چشمگیر در مصرف انرژی خواهد شد .

 

 

چراغ خودروها

 

 

استاین در ادامه بیان کرد چراغ های جلو مجهز به فناوری مارتیس HD  فقط در زمانی پیکسل های خود را  فعال خواهند کرد که به آنها نیاز داشته باشند . از این رو چنین عملکردی باعث کاهش مصرف انرژی خواهد شد . همچنین به کمک این سیستم جدید برای نخستین بار طراحی چهار نقطه ای چراغ های پورشه عهلاوه بر روز در زمان استفاده از نور پایین و نور بالا در شب نیز قابل مشاهده خواهند بود.

 

 

چراغ خودروها

 

 

پورشه برای اینکه این فناوری نوآورانه را به واقعیت تبدیل کند ، قصد دارد  بیش از ۲۵ اختراع را به ثبت برساند . برنامه بعدی پورشه استفاده از چراغ های جلوی مارتیس HD  جدید در مدل های مختلف با فناوری ماژول های یکسان خواهد بود. ماژول های ماتریبس HD  با ۳۲ هزار و ۷۶۸ پیکسل قابل کنترل جداگانه در هر چراغ جلو می توانند نور مستقیم را با وضوح بالا را به تولید برسانند . البته این نور دذر لحظه هایی که نیاز باشد تولید خواهند شد.

 

 

همچنین این چرتاغ ها می توانند یک نور ماتریس HD  را به تولید برسانند که محدوده افقی اش ۴۰ درجه و عمودی ۱۰ درجه را با شارژ نوری بیش از ۱۴۰۰ لومن روشن کند .ضمن اینکه امکان کنترل نحوه توزیع نور توسط راننده نیز وجود دارد تا به بهترین دید ممکن دست پیدا کند .

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *