۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

بهترین خوانندگان جهان؛ از مایکل جکسون تا دیوید بووی

چند تن از بهترین خوانندگان جهان

استعداد و محبوبیت همیشه دست به دست هم نمی دهند، اما اگر بدهند نتیجه ظهور ستاره ای است که خاطره اش  حتی بعد از  مرگ او هم در ذهن مردم باقی می ماند.در این مقاله با بهترین خوانندگان جهان آشنا می شویم.کسانی که آثارشان تاًثیر شگفت انگیزی بر دنیای موسیقی داشت، البته این نکتنه را هم فراموش نکنیم که در انتخاب بهترین خواننده های جهان آشنا می شویم. کسانی که آثارشان تاًثیر شگفت انگیزی بر دنیای موسیقی داشت ، البته این نکته را هم فراموش نکنیم که در انتخاب بهترین خواننده های جهان همیشه پای سلیقه در میان است و معیار مشخصی برای این منظور وجود ندارد.

۱-مایکل جکسون (MIChael Jackson )

 

مایکل جکسون یکی از بهترین خوانندگان جهان

نام مایکل جکسون به گوش همه ما آشناست.از کسی حرف می زنیم که کارش را بدون آموزش رسمی یا خواندن و نوشتن  نت های موسیقی شروع کرد و بعد ها به عنوان یکی از برجسته ترین چهره های فرهنگ و سرگرمی در تاریخ موسیقی و یکی از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ به او لقب ((پادشاه پاپ )) را دادند.مایکل اگر بهترین خواننده تمام دوران نباشد ،، بی تردید یکی از بهترین ها و محبوب ترین هاست.

۲-استیو و اندر( Stevie Wonder ) استیو واندر، از بهترین خواننده‌های دنیا

استیو ترانه سرا و نوازنده ای موفق و پیشگام در ژانرهای R&B، فانک،راک،پاپ و سول بود.عجیب نیست که آلبوم های این نوازنده نابینا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش رفته باشند و ۲۵ جایزه گرمی به دست آورده است. امروزه در تمام تالار های مشاهیری ردی از استیو به چشم می خورد و حتی در پیاده روی مشاهیر هالیوودی ستاره ای دارد.

۳-ماروین گی (Marvin Gay )

ماروین گی یکی از بهترین خواننده های جهان

ماروین هنرمند بزرگی بود، که برای اولین بار (( موتاون)) یا موسیقی پاپ سیاه پوستان آمریکا را معرفی کرد.او در تالار مشاهیر موسیقی R&B، ترانه سرایان ، راک اند رول جای گرفت و جایزه یک عمر دستاورد گرمی را از آن خود کرد.این هنرمند درخشان در سال ۱۹۸۴ طی دعوایی خانوادگی به قتل رسید.

۴-فردی مورکوری( Freddie Mercury) فردی مرکوری ستاره موسیقی راک

فردی مور کوری اسطوره علاقه مند به موسیقی راک و بی تردید یکی از بهترین خوانندگان جهان است. این ستاره در جوانی از دنیا رفت . اما در همان مدت کم توانست به تالار مشاهیر موسیقی راه یابد و جوایز متعددی به دست بیاورد .فردی چنان خواننده با استعداد و تاًثیر گذاری  بود که بر اساس زندگی او و گروه موسیقی اش که کوئین نام داشت بارها نمایش ،زندگی نامه و برنامه تلویزیونی ساخته شده است.

۵-فرانک سیناترا( ّFrank sinatra )

فرانک سیناترا از بهترین خوانندگان جهان

یکی دیگر از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ، فرانک سیناتراست به عقیده عده زیادی محبوب ترین و تاًثیر گذار ترین موسیقی دان دهه ۱۹۰۰ است.جوایز او در حوزه موسیقی هم این را تاًیید می کنند. صدای او یکی از شناخته ترین صوت های دنیاست که هنوز هم در رویداد های مختلف شنیده می شود.

۶-آرتا فراکلین (  Aretha Franklin)

آرتا فرانکلین ملکه موسیقی سولآآ

آرتا فراکلین در سال ۱۹۶۷ با آهنگ پر طرفدار (( Respect)) معروف شد و. استعدادش را به تمام دنیا نشان داد .طولی نکشید که همسالانش او را (( ملکه موسیقی سول)) نامیدند و اولین بانوی خوانندهای بود که وارد تالار مشاهیر راک اندرول  شد .فرانکلین ۱۱۲ تک آهنگ داشت، ۱۸ جایزه گرمی برنده شد و با فروش بیش از ۷۵ میلیون قطعه موسیقی در سراسر جهان یکی از پرفروش ترین هنرمندان موسیقی و یکی از بهترین خوانندگان جهان در تمام دوران محسوب می شود.

۷. پل مک‌کارتنی (Paul McCartney)

پل مک‌کارتنی یکی از پرفروش‌ترین خوانندگان دنیا

پل مک کارتنی صدای فوق العاده ای دل نشینی  دارد او با گروه(( The Beaties )) به شهرت رسید و بعدها نوازندگی انفرادی گروه (( Wings )) و همکاری با مایکل جکسون شهرتش را بیبشتر کرد  و او را به جایگاه اول (Billoard Hoat100 )رساندند.

۸. استیو پری (Steve Perry)

 

 

استیو پری، صدای طلایی آرنا راک

استین پری یکی از بهترین خواننده های جهان در سبک راک است .صدای رسا  و قدرتمند این خواننده با گستره ّآوازی سه اکتاوی نیرویی بود که او را به رهبری فوق العاده برای گروه jouney و هنرمندی خلاق تبدیل کرد.

۹. جیمز براون (James Brown)

 

جیمز براون خواننده تاثیرگذار سبک سول، فانک و رپ

ژانرهای موسیقی سلول فانک و رپ ، شهرت و محبوبیت خود را مدیون جیمز براون پدر خوانده موسیقی سلولان سیاهان آمریکا هستند. این خواننده پر انرژی دستی به سر و گوش موسیقی مدرن کشید و آن را به سمت دیسکو، هیپ هاپ و فانک هدایت کرد.

۱۰. ماریا کری (Mariah Carey)

 

یکی ازط بهترین خوانندگان موسیقی پاپ در میان زنان ماریاکری است .تاًثیر گسترده آوازه ی پنج اکتاوی کری بر بسیاری از همتایان مدرنش کاملاً مشهود است. از آریانا گرانده و بیانسه گرفته تا کلی کلارکسون و کریستینا آکلرا.

۱۱. جنیس جاپلین (Janis Joplin)

 

جنیس یکی از اصلی ترین اعضای ۲۷ (( گروهی از ستارگان پاپ و راک)) بود این هنرمند در عمر کوتاهش بر تعداد بی شماری از هنرمندان مثل ملیسا اتریج ، استیوی نیکس ،جوآن جت و فیت هیل تاًثیر گذاشت.

۱۲. کریستینا آگیلرا (Christina Aguilera)

یکی از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ جهان که به رغم سن کمش توانست به محبوبیت و شهرت فراوان برسد و افرادی مثل آدام لمبرت و لیدای گاگا از او تاًثیر پذیرفته اند.

۱۳. کارن کارپنتر (Karen Carpenter)

کارن کارپنتر یکی دیگر از بهترین خواننده های جهان است که صدای پویا و تغییر پذیرشش را همه دوست دارند . بخشی از محبوبیت و ششهرت او بابت نواختن درام است و در عمر کوتاهی که داشت بر خوانندگان بزرگی مثل مدونا تاًثیر گذاشت.

۱۴. تینا ترنر (Tina Turner) از بهترین خوانندگان جهان

این خواننده و بازیگر آمریکایی سوئیسی یکی از پرفروش ترین هنرمندان تمام دوران است. حتی به او لقب ملکه راک اندرول را دادذه اند .صدای رشد یافته و قدرتمند ترنر منزو سوپرانویی (سورپراتوی متوسط) با گستره آوازی چهار اکتوا است.

۱۵. ری چارلز (Ray Charles)

 

ری چارلز، اسطوره نابینای موسیقی

ری چارلرز در هفت سالگی نابینا شد و در سال های بعد خود را به عنوان اسطوره ی موسیقی به دنیا معرفی کرد .این خواننده تاًثیر گذار بر سبک های کانتری  آر اند بی و پاپ موفقیت های چشم گیری به دست آورد.

۱۶. الویس پرسلی (Elvis Presley)

الویس پرسلی یکی از بهترین موزیسین‌های دنیا

آلوین آرون پرسلی با ۲۴ آلبوم که در سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۷ منتشر کرد.پادشاه راک اندرول و یکی از پرفروش ترین خوانندگان جهان محسوب می شد.

۱۷. التون جان (Elton John)

التون جان، ترانه‌سرا، پیانو‌نواز و آهنگساز معروف

شاید با شنیدن نام این خواننده آهنگ هایی مثل مثل «Bennie And The Jets» ،«Goodbye Yellow Brick Road )) یا In The Wind» در ذهنتان پخش شوند، اما التون فقط خواننده نبود. بخش زیادی از شهرت او به‌خاطر ترانه‌سرایی پیانونوازی و آهنگسازی است.

۱۸. رابرت پلانت (Robert Plant)

رابرت پلانت، الگوی خوانندگان راک

پلانت بعد از همکاری با لد زپلین به الگویی برای خوانندگان راک تبدیل شد و افراد بی شماری از او تقلید کردند .شاید لد زپلین او را به افسانه تبدیل کرده باشد .

۱۹. دیوید بووی (David Bowie)

 

دیوید بووی، پادشاه موسیقی آوانگارد

شاید دیدن نام دیوید نام دیوید بومی در میان خواننده های تاًثیر گذار برایتان عجیب باشد اما باید بگوییم هنرمندانی مثل «Nine Inch Nails» و «Radiohead» بدون حمایت این پادشاه موسیقی آوانگارد و تجربی، جایگاهی در موسیقی راک نداشتند.

۲۰. پرینس (Prince)

 

 

پرینس، از بهترین خوانندگان و نوازندگان دنیا

پرینس نه تنها یکی از بهترین خوانندگان جهان بود ، بلکه مهارتش در نواختن گیتار بسیاری از نوازندگان امروزی را شرمنتده می کند..

 

،

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *