۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

بهترین دسته های بازی PC در سال ۲۰۲۲

اگر گیمر هستید و به دنبال یک جوی استیک عالی و بی‌نقص می‌گردید، در اینجا بهترین دسته های بازی PC در سال ۲۰۲۲ را برای تمام ژانورها معرفی می‌کنیم.

در صورتی که گیمر کنسول‌های بازی باشید، اگر پس از مدتی بخواهید با ماوس و کیبورد کامپیوتر بازی کنید، درک این شرایط جدید برایتان سخت خواهد شد. گاهی فقط موضوع سخت شدن شرایط بازی کردن نیست، بازی کردن با دسته در برخی از ژانرها به مراتب آسان‌تر است. بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً یک دسته بازی در کنار کامپیوتر خود داشته باشید.

اگر در بازار بگردید، گیم‌پدهای خوبی توسط سازندگان مطرح و کمتر شناخته شده وجود دارد که می‌توانید تهیه کنید. البته ما کار را برای شما آسان کردیم و بهترین دسته های بازی PC که سال ۲۰۲۲ می‌توانید تهیه کنید را در این مطلب معرفی کرده‌ایم.

برای معرفی این دسته‌های بازی هیچ ترتیبی اتخاذ نشده است؛ بنابراین همه‌ی آن‌ها بهترین گزینه‌هایی هستند که متناسب با نیاز خودتان می‌توانید تهیه کنید. اما اکثر گزینه‌هایی که در فهرست زیر معرفی شده‌اند مناسب انواع سبک‌های بازی هستند. چه بازی‌های شوتر جنگی و چه آن‌هایی که تم ماجراجویانه با چاشنی آرام‌بخش دارند. البته در این فهرست جوی استیک‌های مخصوص بازی‌های شبیه‌ساز هواپیما و فرمان مسابقات اتومبیلرانی با دیگر دسته‌های بازی‌های خاص را هم برای علاقه‌مندان معرفی کرده‌ایم.

برترین دسته های بازی PC برای تمام ژانرها

Xbox Wireless Controller

برترین دسته های بازی PC. - دسته بازی ایکس باکس

دسته بازی ایکس باکس

به راحتی نباید از ایکس باکس وایرلس کنترلر، دسته بازی رسمی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/ اس (البته با ایکس باکس وان هم سازگار است) بگذرید. در دست‌گیری این دسته بسیار ساده است و خیلی هم گران قیمت نیست. این دسته زرق و برق خاصی ندارد؛ خبری از بازخوردهای لمسی یا چراغ‌های نئونی نیست.

اما اگر برای کامپیوتر خود به یک دسته بازی نیاز دارید، این گزینه عالی است. اساساً این گیم پد خوبی برای کسانی است که به دنبال خرید یک دسته استاندارد برای بازی کردن با کامپیوتر شخصی خود هستند. اگر می‌خواهید، می‌توانید با کمی هزینه بیشتر نسخه سفارشی Microsoft Design Lab این دسته بازی را بخرید.

Xbox Elite Series 2

دسته بازی ایکس باکس الایت وایرلس سری ۲

دسته بازی ایکس باکس الایت وایرلس سری ۲

اگر به دسته ایکس باکس وایرلس کنترلر علاقه‌مندید ولی به امکانان بیشتری نیاز دارید، می‌توانید ایکس باکس الایت سری ۲ با پدال‌های پشتی قابل تنظیم را تهیه کنید که گزینه جذابی برای بازی‌های تیراندازی است. این پدال‌ها همچنین برای بازی‌های مبارزه‌ای و ورزشی هم مفید است. یک قاب محافظ هم همراه ابن دسته ارائه می‌شود که نقش پایه شارژر را هم ایفا می‌کند و گزینه خوبی برای کسانی است که با لپ تاپ بازی می‌کنند و دسته را با خود به این طرف و آن طرف می‌برند.

Sony DualSense

دسته بازی PS5

دسته بازی PS5 DualSense

دوال سنس، دسته بازی رسمی کنسول پلی استیشن ۵ سونی است؛ اما می‌تواند در کامپیوتر هم مورد استفاده قرار بگیرد. این دسته مناسب کسانی است که می‌خواهند بازی‌های پلی استیشن را روی کامپیوتری خود اجرا کنند؛ به خصوص بازی‌های انحصاری Deathloop و Kena: Bridge of Spirits کنسول پلی استیشن ۵. متاسفانه نسخه PC این بازی‌ها هنوز برای استفاده از دوال شوک به خوبی بهینه نشده و این یعنی نمی‌توانید از تمام مزیت‌های دسته مثل تریگرهای حساس به فشار و صدای سه‌بعدی بهره‌مند شوید. اما اگر دائماً با کامپیوتر و کنسول پلی استیشن خود بازی می‌کنید، این گزینه جذابی برای هر دو آن‌ها است.

Scuf Instinct Pro

دسته بازی اسکاف اینستینک پرو

دسته بازی اسکاف اینستینک پرو

اسکاف اینستینک پرو یک مدل بسیار بالارده‌تر و البته گران قیمت‌تر از دسته ایکس باکس الایت سری ۲ است. متأسفانه این دسته با یک کیس حمل کننده جذاب که حکم داک شارژ را هم ایفا می‌کند عرضه نمی‌شود، اما گزینه‌های شخصی‌سازی بی‌شماری دارد. در واقع آن شباهت زیادی با نسخه Design Lab دسته ایکس باکس وایرلس کنترلر دارد، در حالی که این نسخه گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری را ارائ می‌کند. البته شما باید هزینه‌ی این شخصی‌سازی‌ها را هم متقبل کنید.

این یک دسته بازی گران قیمت است، اما می‌تواند رویای بهترین تجربه بازی با کامپیوتر را برآورده کند. علاوه بر این، به راحتی می‌توانید با فشار دادن تنها یک دکمه بین کنسول بازی و کامپیوتر خود سوئیچ کنید. فشار دادن سوئیچ و تریگرها روی این دسته بازی حس کلیک کردن روی یک ماوس را به شما می‌دهد. فشار دادن آن‌ها صدای زیبایی هم ایجاد می‌کند.

Razer Wolverine V2 Chroma

دسته بازی سیمی ریزر Wolverine V2 Chroma

دسته بازی سیمی ریزر Wolverine V2 Chroma

ریزر Wolverine V2 Chroma یک دسته بازی فوق‌العاده است، اما همان نقصی که نسل گذشته خودش رنج می‌برد را تجربه می‌کند. این دسته سیمی است و نمی‌توانید به صورت بی‌سیم از آن استفاده کنید. اما اگر به دنبال بهترین دسته بازی سیمی برای PC هستید، ریزر بهترین گزینه را در اختیار شما می‌گذارد.

ظاهر این دسته فوق‌العاده است و ترکیب دکمه‌های ایکس باکس وایرلس کنترلر را ارائه می‌کند، با این تفاوت که D-Pad و پدال‌های پشتی ایکس باکس الایت سری ۲ را هم در بر می‌گیرد. فشار دادن دکمه‌های جلویی این دسته حسی مثل کلیک کردن روی یک ماوس را به شما القا می‌کند. شاید تریگرهای آن به خوبی دسته Scuf Instinct Proن باشد، اما همچنان می‌تواند نیازهای کاربرانی که از کنسول‌های بازی به کامپیوترهای شخصی مهاجرت می‌کنند را برطرف کند.

۸Bitdo Pro 2

دسته بازی سبک کلاسیک 8Bitdo Pro 2

دسته بازی سبک کلاسیک ۸Bitdo Pro 2

دسته بازی ۸Bitdo Pro 2 مناسب آن کسانی است که بازی‌های قدیمی را اجرا می‌کنند یا از شبیه‌سازهای کنسول‌های قدیمی روی کامپیوتر شخصی خود استفاده می‌کنند. این دسته شبیه به دسته کنسول بازی SNES است، اما پیشرفته‌تر شده و امکانات امروزی مثل یک گیره بهتر، طراحی ارگونومیک، پدال‌های پشتی و استیک‌های شستی شبیه دسته بازی پلی استیشن را ارائه می‌کند. دکمه‌های روی این کنترلر سفارشی‌پذیر هستند تا بتوانید دسته بازی ایده‌آل خودتان را بسازید و از بازی‌های قدیمی با ابزاری مدرن‌تر لذت ببرید.

Xbox Adaptive Controller

دسته بازی مخصوص معلولین Xbox Adaptive Controller

دسته بازی مخصوص معلولین ایکس باکس

ٰXbox Wireless Controller یکی دیگر از دسته‌های بازی مطرحی است که توسط کمپانی مایکروسافت و برای کسانی طراحی شده که دارای معلولیت‌های جسمی هستند. نه تنها تمام ورودی‌های روی این دسته قابل تنظیم و تغییر است، بلکه قطعات اضافی داخل جعبه آن قرار گرفته که در صورت لزوم می‌توانید آن‌ها را تعویض کنید. همانطور که از نامش پیداست، این دسته برای کنسول‌های بازی ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس طراحی شده است، اما می‌توان از آن با هر سخت افزار گیمینگی از جمله PC نیز استفاده کرد.

Logitech G923

فرمان و پدال لاجیتک G923

فرمان و پدال لاجیتک G923

Logitech G923 بهترین پکیج مخصوص بازی‌های اتومبیلرانی است که به راحتی می‌توان آن را به PC وصل کرد و از بازی‌های شبیه‌سازی رانندگی و مسابقات رانندگی لذت برد. شما در این پکیج یک جعبه فرمان که روی میز نصب می‌شود و پدال‌های گاز، کلاچ و ترمز که زیر پای شما قرار خواهد گرفت را دریافت می‌کنید. این وسیله جانبی گیمینگ به لطف بازخوردی که از موتور دوقلوی خود دریافت می‌کند، حس یک فرمان واقعی خودرو را به شما می‌دهد. پدال‌های آن هم درجه یک هستند.

Thrustmaster HOTAS Warthog

جوی استیک بازی‌های هواپیمایی تراست مستر

جوی استیک بازی‌های هواپیمایی تراست مستر

اگر به دنبال بهترین جوی استیک‌ها برای پرواز هستید، گزینه‌ای بهتر از Thrustmaster HOTAS Warthog در بازار وجود ندارد. این دسته گران قیمت است، اما شما برای کیفیت بالایی هزینه می‌کنید که می‌تواند طیف گسترده‌ای از ورودی‌ها را برای لذت بردن از بازی‌های هوایی در اختیارتان بگذارد. از همه مهم‌تر درست مثل فرمان و پدال ماشین Logitech G923، این جوی استیک هم به شما حس پرواز کردن با یک هواپیمای غول پیکر واقعی و چالش‌های پیش رو را ارائه می‌کند. اگر به شبیه‌سازهای پرواز (مثل بازی Microsoft Flight Simulators) علاقه‌مندید، این همان چیزی است که دنبالش می‌گردید.

منبع:گجت نیوز

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *