۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

بهترین هایپرخودروهای تاریخ؛ از پورشه ۹۱۸ تا کونیگزگ جسکو

بهترین هایپرخودروهای تاریخ

در این جا به معرفی ده مدل از بهترین هایپر خودرو های تاریخ می پردازیم که سرعت و قدرت شگفت انگیزی داشته و قیمت بسیار بالایی دارند.آیا با مثلث مقدس خودوهای سوپر استارت می شود کاری کرد؟

هایپر خودروهای سمبل حداکثر توانایی کمپانی های خودروساز هستند ، که شتاب گیری باور نکردنی ، طراحی تهاجمی و منحصر به فرد و البته قیمت بسیار بالا از مهمترین ویژگی های  آن ها به شمار می روند.

در سال های گذ شته همواره نبردی نفس گیر میاتن کمپانی های شناخته شده عرصه ساخت اتومبیل فوق سریع در جریان بوده است. نبردی که معمولاً هم ندارد! چرا که کمپانی های خودروساز هر ساله به معرفی محصولات جدید خود با عملکرد و سرعت بیشتر از سال گذشته می پردازند و توجهات را به خود جلب می کنند.

در ادامه با گجت نیوز همراته باشید تا به معرفی مختصر تعدادی از بهترین هایپر خودروهای تاریخ بپردازیم و هر یک از آن ها را به طور خلاصه بررسی کنیم.

 

بهترین هایپرخودروهای تاریخ

مک لارن F1

مک لارن اف 1

 

مک لارن F1 در سال ۱۹۹۲ رونمایی شد وئ علیرغم  قیمت پانصدهزار پوندی که داشت، خیلی سریع به شهرت و محبوبیتی باورنکردنی میان علاقه مندان رسید.این ابر خودروی شگفت انگیز مک لارن برای عایق کاری موتور از طلا استفاده می کرد و نخستین اتومبیل بود که از شاسی یکپارچه ساخته شده وئ تاز فیبر کربن بهره می برد.

Mclaren f1  با ثبت رکورد سرعت مایل بر ثانیه توانست در سال ۱۹۹۳ رکوردار سریع ترین خودروی سال شود.این خودرو البته پنج سال بعد رکورد خود را شکست و با سسرعت ۲۴۰.۱ مایل بر ثانیه برای هفت سال سریع ترین خودروی سال بود.

مشاهده یک مک لارن اف ۱ در خیابان تقریباً غیر ممکن است ؛ چرا که تنها ۶۴ دستگاه از این خودرو تولید شده است و تعدادی از آن ها هم توسط رانندگان بی دقت نابود شده اند!

بوگاتی ویرون ۱۶.۴

بهترین هایپرخودروهای تاریخ

 

اگر مک لارن F1 آغاز کتننده جنون سرعت در میان هایپر خودرو هاست ؛بوگاتی ویرون را باید آغازگر جنون اسب بخار دانست! این خودرو که در سال ۲۰۰۵ بر روی خط تولید قرار گرفت. قادر به تولید توان ۱۰۰۰ اسب بخار با سرعت ۲۵۳ مایل بر ساعت بود و توانست عنوان سریع ترین خودروی جهان را از آن خود کند.

از سوی دیگر  بر خلاف بسیاری از هایپر خودروهای دیگر که نمرکز اصلی خود را بر روی سبک تر کردن اتومبیل متمرکز کرده بودند،Bugaatti vayron ضمن ارائه توان و شتاب گیری خارق العاده کابین لوکسی هم در  اختیار خریداران قرار دارد.

البته به منظور خاص تر  شدن  این خودرو، کمپانی سازتده اعلام کرد که تمامی  قطعات یدکی این محصول منحصر به فرد بوده و نمی توان از هیچ قطعه ای مربوط به خودرویی دیگر در این هایپر خودرو استفاده کرد.نتیجه این امر هزینه سر سام آور نگهداری این خودرو بود؛ به طوری که تعویض یک سری تایر این خودرو هزینه ای معادل بر ۳۸ هزار دلار را به راننده تحمیل می کنند؟

کونیگزگ آگرا آر اس

کونیگزگ آگرا

 

یکی دیگر از بهترین خودروهای تاریخ هم koenigsegg Agera  است که بر اساس کتاب رکورد های گینس، با ثبت سرعت ۲۷۷.۸ مایل بر ساعت در صحرای نوادا ، سریع ترین خودروی جهان به شمار می رود.این خودرو از موتوری پنج لیتری و v8 بهره می برد که قادر به تولید ۱۱۶۰ اسب بخار است .آگرا آر اس همچنین برای رسیدن با سرعت ۲۴۸ مایل برساعت به تنها ۳۶.۴۴ ثانیه زمان نیاز دارد.

علاوه بر سرعت سرسام آور ،خودروی سوپر اسپرت کونیگزک آگرا آر اس همچنین به کمیاب بودن هم معروف است به طوری که تنها ۲۵ دستگاه از این اتومبیل ها ساخته شده اند. هدف تولید این خودرو ادغام تکنولوژی های فوق پیشرفته با قابلیت ها و کاربردهای سری مطرح Agera به تولید سریعترین اتومبیل ساخت بشر منجر شد!

فراری لافراری

بهترین هایپرخودروهای تاریخ

مدل لا فراری نخستین خودروی سوپر اسپورت هیبریدی اسب چموش ایتالیایی به شمار می رفت و در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۱۳ رونمایی شدتولید این خودرو به تنهایی یه ۴۰۰ دستگاه محدود شد.در آن موتور ۶.۳ لیتری v12 به همراه یک موتور الکتریکی ۹۵۰ اسب بخاری را برای این هیولای فراری رقم زدند.

خودروی Laf arrari مک لارن P1 و پورشه ۹۱۸ اسپایدر مثلث مقدس هایپر خودروهای بازار را تشکیل می دادند.البته تصاحب یکی از این خودروهای فراری حتی با استاندارد اتومبیل های سوپر اسپرت نیز نیازمند هزینه گزافی بود . به تازگی یک لافراری در مزایده در آمریکا با قیمت سر سام آور ۳.۲۵ میلیون دلار معامله شد.

پاگانی زوندا

پاگانی زوندا

 

خودروی زوندا، ساخته مهندسی آرژانتینی -ایتالیایی هوراسیو پاگانی برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و.از آن زمان هنوز روی خط تولید قرار دارد.

این اتفاق با در نظر گرفتن این نکته که طراحی نسبتاً ساده تر این خودرو در طول حیات بیست ساله اش تقریباً دست نخورده  باقی مانده است بسیار حائز اهمیت است. البته توان موتور Zonda در طول های سال های اخیر دائماً در حال ارتقاء بوده است ، به طولی که قدرت ۳۹۴ اسب بخار زوندا C12 آخرین نسل لاز این خودرو ها به Zonda Hp Barrchetta به ۷۹۸ اسب بخار رسید.

پاگانی البته در ادامه خودروی  اسب اسپورت قوقق العاده Huayra را نیز تولید کرد و در آینده ای نزدیک نیز مدل Utopia را روانه بازار خواهند کرد.با این وجود مدل زوندا به دلیل چشمگیری که در شکل گیری صنعت هایپر خودروها داشته نماینده ،Pagani در لیست بهترین هایپرر خودروهای تاریخ است.

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

شیرون مدل جدیدی از بوگاتی پس از ویرون به شمار می رود که سریع تر و قدرتمند تر از نسل قبل خود بوده. بوگاتی البته در این نسل به طور خاص بر روی فرمان پذیری خودرو و  ارائه تجربه رانندگی دلچسب تمرکز کرده بود؛ به طوری که Forbes تجربه رانندگی با این خودرو را به نرمی و راحتی یک بنتلی توصیف کرد.

مک لارن P1

مک لارن P1

مک لارن P1 به عنوان نسل بعدی از خودروهای  F1 روانه بازار شد و توانست در همه زمینه ها عملکرد بهتری را ارائه کند.این خودرو از یک موتور ۳.۸ لیتری هیبریدی دو توربو V8 بهره می برد و طراحی خیره کننده ای داشت.

کونیگزگ جسکو

کونیگزگ جسکو

 

جدیدترین و شگفت انگیزترین هایپر کار کمپانی کونیکزک مدل jaako است که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت داشته و یک هیولای راتم نشدنی به شمار می رود . مدل Absoult از این خودرو به گفته کمپانی سازنده توانسته به رکورد  سرعت ۳۳۰ مایل بر ثانیه برسد.

کونیگزگ جسکو

کونیگزگ جسکو

هماانند دو خودروی دیگر مثلث مقدس ابر خودرو ها ، پورشه ۹۱۸ اسپایدر هم قادر به تولید توان بسیار باتلایی است .موتور ۴.۶ لیتری و V8 این خودرو قادر است قدرت ۶۰۸ اسب بخاری تولید کنند.

ریماک نورا (Rimac Nevera)

بهترین هایپرخودروهای تاریخ

ریماک نورا تنها محصول تمام الکترونیکی حاضر در لیست بهترین هایپرهای تاریخ است . این اتومبیل شگفت انگیز با دستیابی به سرعت  ۲۵۸ مایل بر ثانیه سریع تر از  بوگاتی ویرون است.

 

 

 

.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *