۲۸ فروردین, ۱۴۰۳
پزشکی

خواص فلفل سیاه

فلفل سیاه شامل میوه های خشک شده تیره رنگ گیاه فلفل می باشد که بومی جنوب هند محسوب می شود فلفل سیاه به عنوان ادویه و چاشنی استفاده می شود .فلفل سیاه گیاهی بالا رونده محسوب می شود که دارای ریشه های ساقه خیز و کوتاه می باشد.

فلفل سیاه طعم تند و سوزنده ای دارد و همچنین یک گیاه دارویی خوراکی با فواید زیاد محسوب می شود فلفل سیاه از بوته ای باریک و بلند تشکیل شده است که در رنگ های متنوعی چون سبز،قرمز،زرد و نارنجی می باشد که برای خوش طعم کردن غذاها از آن استفاده می شود.

اما در میان فلفل ها فلفل سیاه شایع ترین نوع آن می باشد که آنها ابتدا پخته و سپس خشک می شوند.

آیا فلفل سیاه برای شما خوب و موثر است؟

این ادویه یک منبع عالی از منیزیم،ویتامین K،آهن و فیبر است .همچنین حاوی روغن پیپرین است که در هنگام آروماتراپی،برای کاهش درد عضلات،مسائل گوارشی و حتی آرتریت التهابی مورد استفاده قرار می گیرد.

فلفل سیاه همچنین دارای خواص ضد باکتری،آنتی اکسیدان،تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و کاهش تب است .

فلفل می تواند برای افرادی که قصد ترک سیگار را دارند به طور موثر  کمک کننده باشد .فلفل سیاه باید در مقادیر متوسط مصرف شود و از مصرف بیش از اندازه آن اجتناب کنید زیرا یک ادویه است و نوعی از غذا محسوب می شود.

مزایای فلفل سیاه برای سلامتی

۱-بهبود سلامت گوارش

گوارش و آنزیم ها را تحریک کرده که هضم را افزایش کرده است زمانی که فلفل سیاه مصرف می کنید به خصوص با وعده های غذایی می توانید توانایی هضم غذا را افزایش دهید.

۲-فلفل سیاه برای جلوگیری از سرطان

مطالعات نشان داده اند که پیپرین موجود در فلفل سیاه فعالیت های محافظتی را علیه انواع سرطان انجام میدهد .همچنین جذب مواد مغذی دیگر مانند سلنیوم،کورکومین،بتاکاروتن و ویتامین B را در روده های شما افزایش می دهند.

۳-فلفل سیاه برای کاهش فشارخون

فلفل سیاه می تواند فشار خون را در حیوانات کاهش دهد و اثرات مناسبی برای انسان ها هم وجود دارد .مصرف پیپرین در کنترل خون به اثبات رسیده است.

۴-فلفل سیاه برای کمک به کاهش وزن

مطالعات نشان داده اند که ترکیبات پیپرین در فلفل سیاه وجود دارد که با تشکیل و انباشت شدن سلول های چربی مبارزه می کند و همچنیین می تواند به کاهش وزن شما هم کمک کند.

۵-درمان سرما خوردگی با فلفل سیاه

فلفل سیاه در علم باستانی چین مورد استفاده قرار می گرفته است زیرا گردش خون و مخاطی را تحریک می کند و هنگامی که با عسل ترکیب کنید اثر بخشی آن افزایش می یابد.و به عنوان یک عامل سرکوب کننده سرفه هم به کار می رود.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *