۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
علمی

دانش‌آموزان ایرانی بر سکوی نخست المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک ۲۰۲۲

اعضای تیم الپیاد نجوم و اخترفیزیک ایران با کسب نُه مدال طلا و یک مدال نقره در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک ۲۰۲۲ درخشیدند و مقام اول و دوم را کسب کردند. در این دوره …

اعضای تیم المپیاد نجوم و اخترفیزیک ایران با کسب ۹ مدال طلا و یک مدال نقره در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک ۲۰۲۲ درخشیدند و مقام اول و دوم را کسب کردند. ایرانی ها توانستند درر این مرحله هم بر سکوی نخست جهانی باییستند.

در این دوره از مسابقات که به میزبانی کشور گرجستان برگزار شد، کشور ایران دارای دو تیم پنج‌ نفره بود. تمام پنج عضو تیم «الف» مدال طلا کسب کردند و عنوان اولی این دوره از مسابقات را از آن خود کردند. پنج عضو تیم «ب» نیز با کسب چهار مدال طلا و یک مدال نقره رتبه‌ دوم المپیاد نجوم و اخترفیزیک امسال را مال خود کردند. در مجموع دو تیم ایرانی با کسب ۹ مدال طلا و ۱ مدال نقره این المپیاد را به پایان رسانده و خوش درخشیدند.

پنج عضو تیم «الف» شامل مهدی استاد محمدی، سپهر سلامت، محمد مهدی عابدیان، فرهاد عزیزی ‌سطری و سید یوسف میریوسفی هستند که همگی آن‌ها از تهران در این مسابقات شرکت کرده و هر پنج نفر آن‌ها مدال طلا دریافت کرده‌اند.

پنج عضو تیم «ب» نیز شامل سهند اسماعیل‌زاده از مشهد، علیرضا اعلایی هره‌دشت از تهران، سهند اکرمی‌پور از تهران، آریا قنبری از تهران و آرسام مجد از تهران هستند که بجز آقای اعلایی، باقی اعضای این تیم هم مدال طلا کسب کرده‌اند. علیرضا اعلایی موفق به کسب تنها مدال نقره‌ ایران در این مسابقات شد.

 

منبع:دیجیاتو

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *