۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
سفر و گردشگری

دیدنی‌های میدان تقسیم استانبول

ترکیه همواره یکی از مقصدهای گردشگری ایرانیان بوده و با داشتن جاذبه های توریستی مختلف و امکانات رفاهی با کیفیت، یک سفر عالی را برای مسافران فراهم خواهد آورد.

میدان تقسیم یکی از مکان های دیدنی استانبول است که می توان آن را شناخته شده ترین مکان در این شهر دانست. با توجه به اهمیت این میدان از دیرباز تا کنون، در اطراف این میدان نیز دیدنی های بسیاری وجود دارد. اگر شما نیز قصد سفر به ترکیه زیبا را دارید، در این مطلب با بیشتر با مکان های دیدنی آن به خصوص در نزدیکی میدان تقسیم آشنا خواهیم شد.

با میدان تقسیم استانبول بیشتر آشنا شوید

تقسیم یا همان تکسیم یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین بخش های شهر استانبول است که به آن مرکز تجاری این شهر نیز گفته می شود. اهمیت این میدان تنها محدود به سال های اخیر ترکیه نیست، بلکه قدمت آن بسیار زیاد است. در زمان سلطان محمود اول این میدان اهمیت بسیار زیادی داشته است و در آن آب اصلی شهر به قسمت های مختلف منشعب می شده است. از این رو از همان زمان به این میدان، میدان تقسیم می گویند.

این میدان در بخش اروپایی ترکیه و در ناحیه بی اغلو واقع شده است. از آن جا که این میدان مهم ترین میدان شهر است، همواره محلی برای برگزاری جشن ها، دروهمی ها و کنسرت ها و برگزاری مراسم کریسمس در استانبول بوده است. اگر از شنیدن ساز و صدای کنسرت های خیابانی لذت می برید، در هر گوشه از میدان تقسیم و یا کوچه های متصل به آن می توانید گروه های موسیقی مختلفی را ببینید که در اوج خلاقیت، هنر خود را به شما نشان می دهند.

در نزدیکی این میدان همچنین صرافی های متعددی وجود دارد و شما می توانید به راحتی پول های خود را به ارز خارجی، لیر یا دلار یا یورو تبدیل کنید. همچنین در این میدان هتل ها و سوئیت های زیادی وجود دارد. اقامت در میدان تقسیم می تواند برای شما بسیار عالی باشد چرا که از طرفی در این میدان به تمامی وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی داشته و از طرف دیگر فاصله شما با جاذبه های گردشگری استانبول مناسب خواهد بود.

مکان های دیدنی در میدان تقسیم

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در نزدیکی میدان تکسیم جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد که شما می توانید تنها ظرف چند دقیقه و با پای پیاده، به آن جا بروید.

خیابان استقلال

خیابان استقلال برای کسانی که در سفر به دنبال امتحان طعم و مزه های جدید هستند می تواند یک انتخاب عالی باشد. در این محدوده غذاهای خیابانی زیادی وجود دارند که شما می توانید با هزینه ای مناسب دلی از عزا در بیاورید. اگر بستنی دوست دارید، به شما توصیه می کنم حتما خودتان را به یکی از بستنی های خوشمزه این خیابان دعوت کنید.

تمام این خیابان سنگفرش است و زیبایی ظاهری خاصی دارد. در این خیابان می توانید هر آنچه به عنوان مسافر و توریست نیاز دارید را پیدا کنید. از کافه و رستوران تا هتل، مراکز خرید و فروشگاه.

یادبود جمهوری

از دیگر مکان های دیدنی استانبول که به میدان تقسیم نزدیک است، می توان به یادبود جمهوری اشاره کرد. مجمسه ساخته شده در این میدان، توسط پیترو کانونیکا، مجسمه ساز معروف ایتالیایی ساخته شده است. این یادبود تندیس مصطفی کمال آتاتورک بنیانگذار ترکیه نوین است.

آتاتورک در این تندیس لباس نظامی به تن داشته و با غرور و ابهتی خاصی ایستاده است. در اطراف او سربازهایی وجود دارند که نشانگر ارتش ترکیه بوده و پرچم این کشور را در دست دارند. این مجسمه برای مردم ترکیه بسیار ارزشمند بوده و آن را در مهم ترین میدان شهر خود قرار داده اند.

پارک تکسیم گزی

یک پارک کوچک و دنج در میان هتل های میدان تقسیم که به شما کمک می کند خستگی یک خرید چند ساعته را از تن به در کرده و یا در زیر سایه های درختان آن استراحت کنید. در داخل پارک نیز فروشگاه ها و دست فروش هایی وجود دارند که می توانید با قیمت مناسب تری از آن ها خرید کنید.

مراکز خرید نزدیک به میدان تقسیم

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، یکی از جذابیت های میدان تقسیم استانبول نزدیکی آن به مراکز خرید و فروشگاه های بزرگی است که دارای اجناس ترک با قیمت های مناسب و یا برندهای مطرح اروپایی هستند. از این رو در میدان تقسیم و حوالی آن دست شما برای خرید باز است.

از جمله معروف ترین مراکز خرید استانبول در نزدیکی میدان تقسیم می توان به مرکز خرید دمیرورن، مرکز خرید جواهر، مرکز خرید کانیون، مرکز خرید نیشانتاشی و غیره اشاره کرد. برندهایی نظیر زارا، اچ اند ام، کوتون، پاستل، ماوی و غیره همگی در این مراکز خرید نمایندگی داشته و شما می توانید از برند مورد نظرتان خرید خود را انجام دهید.

منبع:چطور

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *